Hoi allen mijn vriend en ik hebben besloten om in mei een franse bulldog pup te kopen.Heeft er iemand ervaringen,grappige verhalen en tips over dit ras?We willen eentje uit een familie halen,dus geen kennel,broodfokkers en dure stamboomfokkers,gewoon iemand die toevallig een nestje heeft en met liefde is grootgebracht tussen de ouders. Mijn vriend zijn ouders hebben altijd een boxer gehad en daar waren we dol op maar is niet toegestaan voor ons (ruime) appartement.Dus na lang nadenken en overwegen van rassen kwamen we bij deze uit(vriendin van me heeft er ook zo eentje en die is super lief!) ik kijk uit naar antwoorden xxxxxxx
Hoi Anais, Franse Bulldogs zijn fantastisch. Wij zijn ook de trotse eigenaar van een zwarte gestroomde. Wat kan ik je vertellen over de aankoop. Let goed op dat de oren omhoogstaan, dat de beentjes goed staan en dan het ruggetje niet zwak is. Kijk ook goed naar de oogjes, deze moeten helder zijn. Ook is het belangrijk om goed te kijken in het huis waar ze zijn opgevoed. Zijn ze levendig, spelen ze met de andere puppies. Zijn de pups schoon etc. Ook als je denkt dat ze met liefde zijn opgevoed, is het toch belangrijk om op deze punten te letten. Ook belangrijk of hij/zij is ingeent of ontwormd. De kenmerken van de franse bulldog: Clowntjes, lief, trouw, lief voor kinderen en volwassenen, eigenwijs, zeer slim en voelen heel goed stemmingen aan. Als wij hier een kleine stemverheffing naar elkaar toe hebben, dan kruipt Stitch bijna in elkaar en dan is er niks aan de hand. Wij hebben vrienden die ook bulletjes hebben en die is er ook gevoelig voor. Onze hond was binnen 1 week zindelijk, en na 2 weken kon hij zitten, aangeven dat hij naar buiten moest etc. Moet wel zeggen dat we er heel erg veel tijd en energie hebben ingestoken. Bulletjes hebben niet zo gek veel onderhoud nodig. Zorg ervoor dat de oogjes goed schoonblijven. Onze hond is echt een clown. Doet altijd dingen zoals het niet moet en houd van hoogte, skateboarden en autorijden. Haalt altijd fratsen uit. Is goede vriendjes met onze kat. Soms wilt hij de kat ook aanranden. Vind ballen die groter dan hem zijn leuker. Hij is een beetje jaloers aangelegen, maar niet in de vervelende vorm. Alvast heel veel plezier. Je zult merken je krijgt er geen spijt van. Groetjes Elvira
Wij twijfelen tussen een zwart gestroomde of fawn kleur. Zijn de oortjes niet omlaag als ze pup zijn(heb ik eens gelezen)? of zijn ze bij 8 weken al omhoog? Ik heb dat idd eens gelezen ja dat ze gevoelig zijn voor stemmingswisselingen...ze nemen dingen ook zeer persoonlijk als je kwaad op hun bent....ocharme Wij leven dus op een 1 ste verdiep appartement,zeer ruim,2 slaapkamers enzo en open keuken dus je zit constant in de woonkamer Ook het terras is zeer groot en is volledig met glas afgesloten dus kan nergens door vallen (is ook hoog gezet) maar dus wel leuk om rond te kijken Er komt ook een tuin voor alle bewoners en daar mag je met je hond zitten,er is dan een vijver ,bomen en bankjes.hondenparadijs dus skateboarden en autorijden hihi ik kan eigenlijk niet meer wachten,maar zal wel moeten men vriend wilt het dan pas dusja xxxx
O, fransjes zijn zooooo leuk, wij zijn de trotse "ouders" van Duke, een wit/zwarte bull. En hij is zo lief en grappig! We hebben nooit problemen met hem en hij was inderdaad supersnel zindelijk en heeft nog nooit iets kapot gemaakt... Hou er wel rekening mee dat ze niet graag alleen willen zijn, het zijn echt hondjes die graag bij je willen zijn! Succes!
Oh die zijn leuk! We hebben al een hond, en houden het ook maar echt bij 1. Nu weet ik niet hoe het met eventuele erfelijke afwijkingen zit? En of de ouders hierop getest zijn... ?
Bij mij op kantoor lopen er 2 rond. Ze zijn super lief, maar ook super eigenwijs. Maar een denkt dat ie een pitbull (niks op pitbull's maar bij wijze van spreke) is en valt elke hond aan, ookal is ie 3 x groter dan hem. Maar verder is ie super lief. Beide zijn ze afgestaan door de vorige eigenaars omdat ze er niet voor wilde/konden zorgen. Nu heeft mijn baas ze overgenomen, en die heeft ze echt aan't luisteren gekregen, al had ik gedacht dat de hondjes voor eeuwig verpest waren. Mijn tante heeft er ook een en die is ook super lief.
Wij hebben een fransje gehad, ze woont nu bij een ander gezin omdat zowel ik als mijn dochter flink allergisch bleken te zijn. Het is een ontzettend leuk ras en het zijn idd echte clowntjes, ik lag geregeld in een deuk om haar De meeste eigenaars van een fransje zijn ook vaak dol op het ras en veel schaffen dan ook een 2e aan. Liefde op het eerste gezicht! Dus leuke dingen genoeg. Dingen waar je tegenaan zou kunnen lopen en wat mijn hond had/deed: ze haarde heel erg uit, liet vieze scheten (met name als er bezoek was), snurkte erg, kwijlde, was heel erg opdringerig (ook weer bij bezoek, ze dacht altijd dat de visite speciaal voor haar kwam) en ik heb het idee dat veel fransjes qua gezondheid niet de sterksten zijn. Ik hoorde veel over huidproblemen, hernia's en problemen met de knieschijven (?) Maar goed, elk ras heeft natuurlijk zijn sterke en zwakke kanten. Als je meer wil lezen, er is ook een forum voor franse bulldogjes, als je 'franse bulldog forum' intikt op google kom je er wel
Het zijn inderdaad zulke lieve en grappige hondjes. Wij zijn ook de trotse eigenaar van een bonte bull. Ze is bij ons uit het asiel gekomen, met helaas een riedel aan problemen. Het enige waar we nu nog "last" van hebben is dat ze niet alleen buiten de bench kan blijven. Ik omschrijf het als een soort van verlatingsangst. Zodra je de kamer uitgaat (langer dan 5 min.) dan is ze niet meer zindelijk. Helaas krijg je dat bij een oudere bull er niet meer zo makkelijk uit dus vandaar dat ze dan in een bench zit. Maar verder zijn het zulke leuke hondjes. Ik kan je ook het fransebulldog-forum aan raden. Daar zitten allemaal eigenaren en sommigen fokken ook met deze hondjes. Maar alleen in huiselijke kring en hele goede begeleiding enz. Misschien dat je je daar voor een pup kan aanmelden dan weet ik in ieder geval dat het goed zit. Verder tja ze kunnen snel last krijgen van rug en nek hernia. Dat is gewoon een zwakte van het ras. Ook iets met de poten geloof ik. Verder ademhalingsproblemen omdat ze zo'n platgeslagen smoel hebben en problemen met de huid omdat het rimpelig is. En voor de rest natuurlijk wat elke hondenras ook kan krijgen. Nou ik hoop dat je snel een lieve kleine pup in je armen mag sluiten...voor je het weet zijn ze oud en knorrig maar nog steeds om op te vreten.
Ook wij zijn in t bezit van een frans bulletje , een fawn kleur reutje van nu 6 maanden oud. Geweldige hondjes , ontzettend (kind)vriendelijk en erg leuk in de omgang. Echte allemansvriendjes. Over t algemeen zijn ze geweldig eigenwijs maar dat maakt ze juist zo leuk =p
ik ken twee mensen die ze hebben en weet toevallig dat ze alletwee iets aan dr rug en poten hadden. die ene liepaltijd met zijn pootjes in verband. verder weet ik het niet. ze zijn wel erg leuk
HOi hoi wij hebben ook een franse bulldog als pup gehaald, ook bij mensen thuis uit een nestje dus niet van een fokker of wat dan ook. het is echt een schatje maar... waar je wel op moet letten, kijk ook goed even naar het neusje vd hond, kijk naar de neusgaten, want als ze heeeeel erg klein zijn dan kunnen ze dus heel erg moeilijk adem halen en kunnen ze daar problemen bij krijgen. nu kunnen ze zowiso niet zo goed adem halen, en knorren/snurken dus heel veel, teminste die van ons dan maar ik zou er toch ff op letten. bij ons bulletje is het helaas ook zo dat ze iets aan haar huid heeft.. ze heeft heeel veel last van jeuk, en we proberen er van alles aan te doen, speciale zeep om te wassen voor haar huid, spreciaal voer voor haar huid met nog extra speciale olie er in... maar ze heeft nog steeds jeuk heel erg zielig dus, en al dat voer en shampoo enal kost ook behoorlijk wat.. want dat is allemaal speciaal van de dierenarts. vraag dus altijd ook ff hoe de bevalling is geweest, want wij hadden daar zelf net aan gedacht, en nu last ik vorrige x iets op een bullforum, dat meestal zwakkere hondjes, die het maar net gered hebben, dus sneller zulke probelemen krijgen. en ik weet wel dat ons meisie de verlegen van het stel bulletjes was daar, en dat ze het maar net gered had, (wisten wij veel dat ze dan sneller kans op zo iets zouden krijgen....?) maar verder is het echt een schatje, het zindelijk maken was hier ook wel even een klus, want ze mochten van de vorrige eigenaar gewoon in de bench poepen en plassen.. tsja.. en om het dan weer af te leren.. dat was wat moeilijker..! maar het is nu heel goed gelukt en ze is harstikke zindelijk en heel lief, en enthausiast tegen iedereen, soms ietsje TE maar tis een schatje. maar ik zou zeggen denk er goed over na, en kijk toch heel goed, want bij nader in zien hadden wij toch liever een bull van een fokker gehad, zodat je wist dat alles goed was. Maar we zouden haar voor geen goud weg doen hoor!! Nou suc6!
hoi, dank je allemaal! ik heb idd een forum gevonden op google en heel veel info op! het is een goeie opmerking ja van naar de neus te kijken dat ze niet te smal is,kan al veel helpen voor later dus... wij gaan wrss een zwart gestroomde nemen,teefje,en bij een familie.Ik ga ook dan vragen hoe de bevalling is gegaan want dat is ook goed gevonden en makkelijk over het hoofd gezien bij kopers. over het algemeen hoor je dus goede dingen qua karrakter,en over het leren..je moet geluk hebben eigenwijs of niet eigenwijs dat zal je dan ondervinden xxxxxxxxxxxx
wat ons bulletje ook veel doet is trekken aan de riem, maar dat kan je misschien als je het gelijk heel streng leert ook wel gelijk goed aanleren, maar hoorde van meer bullen-eigenaren dat die van hun dat ook vaak doet.
Franse bulletjes zijn echt leuk en schattig .. maar ze kunnen ook verschrikkelijk dominant zijn en je moet er wel de strakke hand in houden .. verder kan ik alleen maar zeggen dat ik ze super schattig en geweldig vind ..
Het zijn hele drukke met hoofdetter D lieve en vooral eigenwijze hondjes. Super aanhankelijk. Wil je een afgetrainde hond neem dan geen fb (meeste gevallen). Zindelijk maken kan een hele kluif zijn doordat ze ze eigenwijs zijn. Zijn heel gevoelig, net mensjes soms. Zelf heb ik er 2. 1 zwarte met witte bef, en 1 witte met eenpaar kleine fawn vlekjes en fawn staartje. Bedenk wel wat fb niet altijd even sterk zijn; denk aan ademhalings problemen, denk aan huidproblemen, hernia. Dus let hierbij goed op als je er eentje koopt. Daarbij wil ik je adviseren om versvlees te gaan geven zodat je evt allergien (huidproblemen) kunt voorkomen. Hier gaat dat hartstikke goed en doen het er perfect op. Poepen ook normale hoeveelhede en geen 3x op een dag wat je vaak bij brokken-honden ziet. Veel plezier en succes met uitzoeken. Eenmaal een fb nooit meer anders in de meeste gevallen. Ik ben iig helemaal gek van ze, net (honden)kindjes