ik word veel te oud geschat

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik word vaak veel te oud geschat en ik irriteer me daar echt heel erg aan;) ik ben 21 en heb een zoontje van 2,5. vaak als er om mijn leeftijd word gevraagd en ik zeg ik ben 21 dan word ik erg verbaasd aangekeken. met als top punt werd ik een paar maanden geleden 35 geschat:$ we waren op vakantie in egypte en ik moest daar naar de dokter om bloed te prikken. die vrouw vroeg me hoe oud ik ben dus ik zei 20, nou dat geloofde ze echt niet. ze heeft het nog zo'n twintig keer gevraagd en toen zei ze: oo ik dacht echt dat je 35 was ofzo:$. ik heb daar zelfs van gehuild (ik huil best snel:)) echt erg vond ik dat.

en nu gingen we zondag uiteten met een vriend van mijn man en zijn vriendin. ik had hun nooit eerder gezien, en die vriendin vroeg aan mij : hoe oud ben je dus ik zeg 21. zegt ze: echt? ik dacht 30;)

ik zit hier dus best wel mee ik hoef niet perse 21 geschat te worden want ik wil ook niet als tiener mam gezien worden, maar ik vind 30/35 te veel. en ik moet eerlijk zeggen dat ik me zelf helemaal niet 30/35 vind lijken;). ik zelf als ik iemand ouder schat dan diegene is zeg ik dat niet en zeker niet ongevraagd.

ik heb een vriendin die ook veel ouder word geschat maar zij kan er om lachen, ik wou dat ik dat ook kon maar ik word er zo onzeker van.

hebben meerdere mensen dit? en vindt je dat ook zo erg of hoe ga je daar mee om? misschien iemand nog tips om er jonger uit te zien?

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Weet je ook waar het door komt ? Komt het door je uiterlijk, of kleed je je misschien ouder ?

Ik zou dr niet echt wakker van liggen maar goed dat doe ik al niet snel ;)

3. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb het zelf niet. Maar inderdaad wat kippiekip zegt. Komt het door de manier waarop je je kleedt etc? Of heb je misschien veel stress en zorgen, dat maakt ook ouder?

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik heb eerder andersom ik ging van de week bier kopen en vroegen ze om me ID???? gekkenPlaats eens een foto kunnen wij ff kijken miss heb je een makeover nodig ;)

5. Milujem

Milujem Niet meer actief

Foto :D

Laat ons beoordelen :p

Maar nee, denk hetzelfde als bovenstaande. Je manier van praten, je houding, kapsel, make-up en kleding zegt veel hoor :)

6. me83

me83 Niet meer actief

ohh vervelend zeg! ik zelf word altijd veel jonger geschat.. ben nu 28,,maar veel denken 22 ofzo.. zelfs vorig jaar toen ik uit ging in een kroegje moest ik me id laten zien(was vanaf 16 jaar entree) nou dan zak je ook wel door de grond..

ik maak er zelf altijd grapjes over als iemand me ouder schat.. dan zeg ik altijd.. wacht maar tot ik 50 ben.. dan ben ik echt nog een lekker ding... goed geconserveerd!

dingen die je kan doen om jonger te lijken... fleurige kleding ... niet teveel makeup maar ook niet onverzorgd zijn..fris lekker jong luchtje op.. en lekker spontaan zijn.. wees jezelf en wees niet bang dat mensen je anders aankijken.. want iedereen is uniek.. en daar kan niemand over oordelen!

en maak gewoon grapjes over je geschatte leeftijd...mensen houden best van zelfspot.. dus zeg gwoon als iemand je ouder schat dingen als...nog even en mensen denken dat ik met een rollator moet lopen,ik mag lekker goedkoop met de bus want ik krijg een ouderenkaart,miss maak ik wel kans op een invalide kaart voor ...ik ga elke vrijdag bingo spelen!

doe eens gek! en maak je niet druk meid..

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb het juist andersom, ook niet altijd even leuk. Ik ben 30 en schijn een erg jeugdige uistraling te hebben. Laatst vroeg er nog iemand welke opleiding ik dan deed :$! Een heel ongelovige blik toen ik zei dat ik al 11 jaar van school af ben.

Maar niets van aantrekken. Je bent zo oud als dat je je voelt!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lijkt mij ook heel vervelend ja. Misschien ander kapsel, andere kleding, andere levensstijl waardoor je huid er jonger en gezonder uit gaat zien. Meer ontspannen, genieten, lachen. Ik opper maar wat hoor...;)

9. HOG

HOG Niet meer actief

Hey dat is wel zo: je bent zo oud als je je voelt. Maar hoe oud voel je je dan (TS)?? ;)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb het andersom, als ik een fles wijn haal vragen ze me zelfs nog om mijn id af en toe (is nu trouwens al bijna een jaar niet gebeurt.. wow..)!! En ik ben 25. Ik vind dit dus ook echt niet leuk!

Jij een beetje van mij en ik een beetje van jou dan maar? Zijn we allebei precies goed!

11. mamazeyad

@ kippiekip
    dat is waarom ik het hier plaats, ik lig er namelijk wel wakker van.

ik maak me niet heel veel op. wel draag ik alleen zwarte kleding (hooguit donkerblauw of donkerbruin). kan het daar aan liggen?

12. kippiekip

Ben nu toch ook wel benieuwd naar een foto ;)

Kun je niet iets uploaden ?

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik word ook vaak ouder geschat, laatst vroeg iemand nog of mijn zus (23) mijn dochter was????? Voel me er ook klote onder, want ik vind mezelf er echt niet oud uitzien?

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat vervelend voor je, maar misschien kleed je je onbewust wat ouwelijk, heb je een kapsel waardoor je ouder toont etc?

15. mamazeyad

erg is dat he:( dat heb ik dus ook ik vind mezelf er niet veel ouder uitzien en zo voel ik me ook niet

16. mamazeyad

o jee jullie willen een foto zien. ik weet niet of ik dat durf hoor:) heb ook geen idee hoe dat werkt.

17. kippiekip

Misschien ligt het daar wel aan, ben je gestrest of iets dergelijks of ben je moe ? Dat kan je vaak ook zien aan iemand en dat maakt een mens ook wat ouder. Misschien moet je eens een make over doen, leuke nieuwe kleding, laat je voorlichten in een winkel, ga naar de Douglass en laat je eens opmaken ?

Miss is het wat voor je ?

En ja we zijn heel nieuwschierig, je kan ook een link plaatsen van waar je foto staat, miss op je facebook ofzo ?

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jazeker... kleding doet heel veel. Waarom draag je alleen maar zwart? Je zou eens kunnen shoppen voor wat fleurige kleding. Anders even goed laten adviseren maar sommige mensen kunnen nou eenmaal zwart niet goed hebben met hun huidskleur/teint, dat kan stukken ouder aandoen.

19. mamazeyad

ik heb geen facebook en ook nergens op internet een foto staan ik zou zo ff een foto maken, maar hoe kan ik hem plaatsen?

20. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    ik wordt vaak ook ouder geschat dan ik werkelijk ben.
    het maakt mij niet uit, het gaat mij er om hoe oud ik mezelf voel en soms voel ik me 18 jaar oud (ben 27) :D
    mensen maken vaak een oordeel over hoe je overkomt, wat je draagt, hoe je haar zit.
    als tiener deed ik vaak al andere dingen dan leeftijdsgenootjes. ik was niet bezig met jongens (ik kom vanzelf iemand tegen), wou niet uitgaan (zonde van mijn geld! ik kan beter sparen voor <insert item>), lette niet op de mode (en elke maand nieuwe kleren kopen? nee dankje).
    ik hield liever van lezen, lopen in de natuur, filmpje kijken om de film(niet om acteurs of om in het donker te kunnen zoenen).
    persoonlijk ervaar ik het niet als vervelend als mensen me ouder schatten. ik heb rond mijn twintigste ook wel eens te horen gekregen "oh, ik dacht echt dat je dertig was. je komt zo volwassen over" en ik reageerde doodleuk "niet iedereen voelt zich om vijftien jarige leeftijd verantwoordelijk voor een huishouden, omdat je ouders bezig zijn met de verzorging van je doodzieke opa" geloof me, die persoon wist niet waar die moest kijken.
    (ik hoefde niet voor het huishouden te zorgen hoor, maar ik hielp mijn ouders wel mee veel omdat ik het van mezelf moest doen.)

Deel Deze Pagina