Heeft hier iemand verstand van urine uitslagen? Er zijn bij mij naar aanleiding van een positieve test op het anti fosfolipiden syndroom bloed en urine afgenomen en ik heb de uitslagen hier van. Er zijn een aantal punten behoorlijk verhoogd. Wanneer ik Google kom ik eea tegen over bloedstolling en immuun problemen.
Er zit weinig anders op dan dat afwachten. Wij kennen jou casus en klachten niet. Echt onmogelijk om hier een gepast antwoord op te geven. Waarom heb je dan wel de uitslag al? Hoop voor je dat het mee valt.
Tot op een bepaalde hoogte wel ja. Ik kom ze op mijn werk regelmatig tegen, moet ze interpreteren en beleid op uitstippelen.
Ik vraag nl of iemand verstand heeft van bepaalde waarden. Niet om mijn klachten of casus te beoordelen. En al helemaal niet om een beleid uit te stippelen. Daarvoor moet ik volgende week dus naar de internist. Ik wil alleen gericht vragen kunnen stellen. Mezelf voorbereiden.
Wat voor soort urine uitslag is het? Stripje, dipslide, kweek of 24 uur urine? Maar wat @Evanesco zegt klopt wel, zonder klachten/casus is het erg lastig om een uitslag te interpreteren. Eigenlijk begrijp ik ook niet dat je al uitslagen hebt zonder dat je direct artsen contact hebt gehad over een vervolg beleid, dit is een vreemde gang van zaken.
Eens met de dames hierboven. Heb je toevallig in je elektronisch dossier gekeken? Onze patiënten kunnen dat namelijk ook en zien daar best veel op. Natuurlijk niet alles maar bijvoorbeeld uitslagen wel.
In mijn digi ziekenhuis omgeving komen de uitslagen (alle, ook aangevraagd door huisarts en verloskundige)gelijk al te staan. Ook al spreek ik de verloskundige er pas 4 week later over (al zouden ze wel eerder gebeld hebben bij erg afwijkende uitslagen). Dus zo vreemd is dat niet (en kan uiterst handig zijn, ik kon zo mijn rapport van de patholoog helemaal doornemen mbt de eug. Maar goed, heeft ook nadelen als je niet weet hoe je t moet interpreteren en lukraak gaat googlen...). @zonnetje2015 ik kan je niet helpen, zou qua vragen vooral afwachten wat de internist te melden heeft. En daarop inspelen. Kan fijn zijn om iemand mee te nemen bij het gesprek voor t extra paar oren
Oké. Om eerlijk te zijn vind ik dit wel een dingetje waar je gewoon echt mee moet wachten op je afspraak bij de internist. Kijk was het nou onschuldig exceem, obstipatie of het voorkomen van een blaasontsteking dan oké, maar dit vind ik toch wel een stapje te ver gaan eigenlijk. Hopelijk valt het allemaal mee voor je
Dat is echt het nadeel tegenwoordig, informatie wordt te vroeg vrijgegeven voor de patiënt, waardoor die thuis met allerlei vragen blijft zitten. Staat er geen beleid bij? En anders zou ik, als ik jou was, morgen even naar de poli bellen. Alleen zij kennen jou, je klachten, de uitslagen en je dossier, dus zij zijn de enige die jou een goed en duidelijk antwoord kunnen geven.
Ik, en een heel aantal anderen op het forum, kunnen de woorden waarschijnlijk wel voor je "vertalen". Maar dan ben je nog niets verder, want niemand kan het voor je interpreteren. Laatst had ik zelf een patiënt die had gezien dat er bloed in zijn urine zat. Hij dacht aan blaaskanker, prostaatkanker, SOA (had zijn vrouw al 3x doorgezaagd over eventuele affaires) en moest mij MET SPOED NU METEEN spreken. Wat had de beste man? Een blaasontsteking... (en een halve huwelijkscrisis ) Moraal van het verhaal: wacht op de uitleg van de arts die het totaalplaatje overziet
Ik ga er niet over bellen. Moet volgende week komen en kan daar prima op wachten. Wil me alleen voorbereiden zodat ik mn vragen kan stellen en niet achteraf denk oh dat had ik moeten vragen
Haha nee ik ben niet specifiek ergens bang voor. Ik wil alleen weten wat belangrijk is om te vragen. Ik heb te vaak vage antwoorden gekregen of achteraf nog met vragen gezeten.
Dan kun je altijd de poli weer bellen voor bv een telefonisch consult omdat je nog vragen hebt Maak daar ook echt gebruik van heb dat zelf ook wel gedaan nadat ik thuis kwam en opeens dacht: eh huh? Wat bedoelde hij nou? (Wat niet gek is als ze rondje ziekenhuis combi afspraken maken waardoor je meerdere artsen spreekt haha) Poli gebeld, arts belde terug en klaar