Franse kaas uit supermarkt veilig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Benzoblij, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Ja hoor, dat heb ik weer. Ben ik zwanger, ga ik de hele tijd zitten denken aan crackertjes met brie of camembert :D
    Dat eet ik echt nooit normaal.
    Klopt het dat de voorverpakte kazen uit de supermarkt veilig zijn ?
    Of moet je daar ook mee oppassen als je zwanger bent ?

2. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Kun je gerust nemen. Als je het zeker wilt weten, kijk op de verpakking of er au lait cru op staat. Staat dat erop dan niet nemen. Maar in de supermarkten worden gewoon kazen verkocht die je gerust kan eten.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

is niet helemaal waar. In de supermarkt worden wel degelijk kazen verkocht die gemaakt zijn van rauwe melk. maar inderdaad moet het erop staan dus even checken.

Wij halen ook vaak brie bij de kaasboer, en daar hebben ze ook met rauwe melk. dus dan vraag ik speciaal naar de gepastiruseerde melkkaas.

brie errrrug lekker, vooral blijven genieten ;)

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    het mag wel maar idd ffies opletten of er gepasteuriseerd op staat.

De meeste voorverpakte stukken brie en camembert mag je wel. soms is het wel ffies zoeken bij de ingredienten of het gepasteuriseerd is.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik dacht altijd dat het andersom was, dus als er Au lait cru opstaat, dat je het dan we mag nemen. Wat is waar?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Au lait cru is rauwe melk, dus die mag je niet nemen.
    95% van de supermarkt brie's en camenberts kun je gerust nemen, bij supermarkten zitten ze namelijk ook niet op problemen te wachten met kazen. Gewoon altijd even checken. Meestal liggen die au lait cru kazen bij de versgesneden kazen en de van gepasteuriseerde melk bij de zelfbediening.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ok, bedankt!

8. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Wat wij bij de kaasafdeling verkopen bij AH mag je hebben.
    Wij houden daar rekening mee ;)
    Wij hebben op de afdeling ook een kaasboek liggen hoe en waar het gemaakt wordt.
    Je mag er gerust in kijken hoor ;)
    Vraag aan een collega van mij of je er even in mag kijken bij twijfels ;)
    Eetsmakkelijk.

Lover

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Zoiets dacht ik eigenlijk wel, want ik heb een keer voordat ik zwanger was iets van boerenbrie ofzo gekocht en daar zat toen een sticker op dat zwangere vrouwen het niet mochten eten.
    Dus ik vermoedde al dat dat in de gaten werd gehouden.
    Evengoed bedankt allemaal!

10. Niet meer actief

Ik check eerlijk gezegd toch altijd even en bij de AH waar ik mijn boodschappen doe is niet iedere kaas in het kaasschap oke. Die tip over het kaasboek is wel fijn, Lover! Ik ga de volgende keer eens kijken of ik dat mag inzien...

Deel Deze Pagina