Ah, ik heb ook een zwak voor Franse namen, zag al dat onze kinderen eenzelfde naam hebben. Valerie vind ik ook mooi, stond ook op mijn lijstje met Amélie en Julie. Claire vind ik ook aardig en Aurélie.
@hummeltje5 @Elouise ik breek misschien even oneerbiedig in, maar jullie namen stijl spreekt mij erg aan! Voor een meisje hebben wij al wat optie maar voor een jongen hebben wij echt alleen luciën op het lijstje staan. Hebben jullie twee misschien daarnaast nog leuke jongensnamen in jullie hoofd? Ps. @Elouise als je het vervelend vindt dat ik het hier in jou vraag aan jullie vraag, zeg het maar haal ik de tekst van dit bericht gelijk weer weg. Maar wilde het jullie toch even vragen
Wat leuk!! Voor een jongen hadden wij de namen Arthur, (Ma)Théo (vernoeming van opa's naam Théodore), Emile, Gaël/Gabriël en Noël (Emmanuel). Veel succes met het vinden van een mooie naam! Ps: Hele mooie naam heeft je dochter!!
Ik zag de naam Anaïs voorbij komen. Spreek je dit uit als Ana-ies? Ik ken het alleen van parfum maar vind het wel mooi! Succes met het kiezen van een naam! Valerie vind ik het mooiste. En ik heb er juist een goede associatie bij omdat ik een heel knap en stijlvol meisje ken die zo heet. Niet te vergelijken met waar anderen bij die naam aan denken.
Stiekem toch een beetje jammer dat namen die wij al jaren mooi vinden hier op zp steeds vaker naar voren komen Deze stond er ook op. Spreek je uit als an-na-ies en niet als aa-na-ies (taaltechnisch nederlands zit je correct hoor, alleen dit is geen nl'se naam dus heb je ook niks aan de nl'se taaltechniek haha) Edit: het parfummerk schrijf je dacht ik zonder de puntjes op de i. In ieder geval: dat spreek je uit als a-najs (a-najs ). Toch wel even iets anders dus dan de naam Anaïs!
Sorry, had vreemd genoeg geen melding gekregen van je berichtje! PB me maar even, dan wordt dit topic ook niet 'bevuild' (en ik moet ook weer even in mn lijstje spieken want de meeste jongensnamen weet ik niet meer uit mn hoofd en kan nu niet bij het lijstje)
Bedoel je Anaïs Anaïs van Cacharel? Want dan klopt het niet. Maar misschien bedoel je een ander parfum dat ik niet ken en dat niet Frans is.
Ik heb ook gestemd op Valerie! Heel mooi! Staat ook op mijn lijstje Onze dochter heet B.abette. Ook van origine een Franse naam volgens mij.
Ja die ja. Heb m al jaren niet meer gezien maar meende me te herinneren dat ze dat uitspreken zoals ik zei. Maar zou natuurlijk kunnen dat ik me vergis.
Mijn dochters heten Emily en Louise. Een aantal van jullie namen stonden ook op onze lijst. Hannah staat nu voor dochter nr 3 boven aan ons lijstje. Van jullie namen vind ik Leonore (Norah) erg mooi. Succes met het vinden van jullie perfecte naam!