Oke dit zal echt echt, echt mijn laatste pol zijn (!!). Mika is inmiddels afgevallen, ML was niet overtuigd. Of het wordt Milan Kai of Kai Milan. Roepnaam dus Milan of Kai.... Kaj of Kai, schrijfwijze zijn we (ook) nog niet 100% uit. Onze dochter heet sïoL (achterstevoren...
Kai!!!!! Dat is echt mijn favoriete jongensnaam, zo leuk, kort, stoer, lief en met mooie betekenis. En ook internationaal uit te spreken. Staat ook heel leuk bij de naam van je dochter. Ken je trouwens de naam Mikai? Daar moet ik aan denken ivm Mika en Milan en natuurlijk Kai, dan heb je een combi
Die associatie heb ik echt nog nooit gehoord. Ik vind het eerder een bohemian naam. Het is Hawaiiaans voor Oceaan. En het is ook Scandinavisch. Waar komt je associatie vandaan?
Ik kwam voor mijn werk vaak bij goedkopere huishoudens en woonwagen kampen en daar werd deze naam veel gegeven. Dus daar komt het voor mij vandaan! Daarnaast is een kai hier een steen.... maar goed dat is natuurlijk niet overal. Desniettemin vind ik dat je op het laatst niet meer moet wisselen, dus Milan
Milan. Omdat ik beide namen in dezelfde categorie vind vallen en bij Kai/Kaj/Kay onduidelijk te horen is hoe je het schrijft. Vind de spelling Kai trouwens niet mooi. Doet me denken aan het 'kai kai' wat een hond "zegt" als ie pijn heeft.