Fraude Bijstandsuitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door kus26, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dus mijn vraag is...waarom zou iemand die in de bijstand zit niet het recht hebben om wat luxer te leven door zwart te verdienen en iemand die gewoon werkt en er zwart bij verdiend wel? Waar zit het verschil? Alleen omdat diegene in de bijstand niet 'kan' werken en iemand in loondienst wel?
    Sorry hoor, maar als diegene in loondienst ook zo graag luxe wil leven dan moet ie maar wat langere dagen maken.
    Vind dat het in allebei de situaties niet kan.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Fraude = vals spelen

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zwart werken in bijstand óf loondienst is bij de wet verboden dus= allebei fraude...zie het verschil niet.

4. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Maar als je zwart kan werken, kan je ook gewoon in loondienst werken. Dus je hebt dan GEEN uitkering nodig.

5. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    en we praten hier nog maar alleen over de bijstandsfraude.

wat dachten jullie over de verzekeringsfraude. en ik denk dat we dat eerder in onze portemonnee voelen. want de klant betaald de hoge premie. of de hoge premies voor de zorgverzekering door de wanbetalers..daar mogen ze echt wat gaan doen.

6. missyb

missyb Niet meer actief

Ik denk dat het klikken niet veel helpt :D
    ik bedoel bewijs dat maar eens........staat immers nergens wat op papier.
    jouw woord tegen die van hem/haar.

Ik kan daar ook niet goed tegen marja wat geeft het

7. missyb

missyb Niet meer actief

Ik ben het btw wel mee eens dat als je in loondienst werkt en dan er wat zwart bij minder erg is dan in de bijstand en daarbij zwart gaan werken, ik bedoel dat is gewoon profiteren.

8. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    heeft ook niets met oorlog te maken, goed lezen, ik heb gewoon zelf persoonlijk niets met verraderswerk. dat deden ze in de oorlog die vergelijking probeerde ik aan te geven, in de oorlog heeft men elkaar verraden om er zelf beter van te worden (of soms zelfs dat niet eens) kan het je ook niet uitleggen waarom ik er niets mee heb, ik kan me jullie redenatie heus wel indenken hoor, en zelf ook heel goed begrijpen maar ikzelf heb er gewoon niets mee.

ik heb gewoon zoiets van laten ze eerst maar eens de grote onder de fraudeurs aanpakken (de grote witte boorden criminaliteit) waar het echt om goed groot geld gaat en alle andere echt belangrijke dingen, ik maak me meer druk om dingen zoals gisteren in belgie in dat kinderdagverblijf, daar heb ik pas slapelozen nachten van.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja klopt, daar hoor je mij niets over zeggen. Ik zeg dat het niet uit zou moeten maken of iemand in de bijstand zit of in loondienst. Willen ze in allebei de gevallen wat luxer leven dan moeten ze daar gewoon iets voor doen.
    Iemand in de bijstand zou dus gewoon aan het werk moeten en iemand in loondienst wat langere dagen moeten maken, kunnen ze net zoveel verdienen als ze zelf willen.
    Zwartwerken is in allebei de gevallen iets wat gewoonweg niet goed te praten is.

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Misschien dat hier maar een slotje op moet voor het uit de hand gaat lopen. Hier was mijn topic niet voor bedoeld. Ik vroeg alleen een telefoonnummer.

11. missyb

missyb Niet meer actief

Toch vind ik het iets anders dat je wilt bijverdienen naast je loondienst
    Dan iets bijverdienen met een uitkering.

Maar ik zou er idd maar een slotje op doen..meestal met deze topics

12. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    volgens mij is een uitkering al een luxe. ze hoeven er niet voor te werken. en als je de bedragen ziet plus toeslagen. dat verdienen sommige mensen volgens mij niet eens die er hard voor werken

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

De meeste krijgen een uitkering niet voor niets, althans, dat is de niet bedoeling. Vaak laat hun gezondheid dat niet toe. Lijkt me weinig luxe als je gezondheid het moet ontgelden.
    Maar ik heb alweer genoeg getypt. ;)

14. missyb

missyb Niet meer actief

En daar zijn de meningen daar ook weer over verdeeld.

Want wanneer kun je niet werken met een ziekte? iedereen kan bijv. postzegels likken ziek of niet ziek.

maar ik hou ook op ;)

15. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Deze persoon is zo gezond als een vis :D

Maar goed, slotje..

16. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik hou ook op :)

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja als jij je er lekker bij voelt om anderen in de problemen te duwen moet je zeker je gang gaan.

Jammer dat je blijkbaar niet zelf op de persoon durft af te stappen om uitleg te vragen en je ongenoegen kenbaar te maken. Je gaat de anonieme manier zoeken.

Vind ik erg onsportief

18. missyb

missyb Niet meer actief

Dat valt heus wel wat mee Brenda77 het is haar woord tegen die van een ander.
    kom daar maar eens achter...

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    TS: als je slotje wilt moet je op melden drukken en dan kun je om een slotje vragen.

Wat betreft iemand in de problemen brengen: de regels van een uitkering hebben zijn duidelijk. Je mag niet zwart bijverdienen (mag natuurlijk ook niet als je werkt). Dus als iemand zich in de problemen brengt is het die persoon zelf.

20. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Als je goed gelezen had gaat een vriendin dat doen. Maar als het een ander was geweest, in mijn eigen omgeving had ik zeker ook melding gemaakt. En komt iemand daardoor in de problemen...jammer dan. Je weet van tevoren dat het strafbaar is, dan moet je ook de consequenties aanvaarden.

En op iemand afstappen...en dan...

Deel Deze Pagina