Zij hoeft niets te bewijzen, de gemeente gaat het uitzoeken als je melding maakt. Er is ooit melding gemaakt over iemand in mijn familie. Die persoon is toen helemaal nagetrokken door de gemeente. Degene die melding maakt hoeft niet voor bewijzen te zorgen, maar alleen te melden wat hij/zij weet of vermoed.
Bedoel je dat die problemen wel meevallen? Als hij/zij de regels overtreed dan kun je verwachten dat je daar mee op de koffie komt. Maar ik begrijp nooit waarom anderen zich daar mee gaan bemoeien en hopen dat de persoon ( door anonieme melding) zijn leven ondersteboven ziet gegooid worden. Ben je dan trots op jezelf als dat je lukt? Heb je dan een gelukkig gevoel? Of vertel je jezelf dat je iets goeds voor de maatschappij hebt gedaan. Ik vraag me af waarom mensen niet gewoon tevreden kunnen zijn met hun eigen leven en hun neus niet uit dat van anderen kunnen houden
Ik vind het alleen maar goed dat ze dat wil doen. Inderdaad, een uitkering is voor mensen die het nodig hebben. En ze zullen echt niet meteen haar uitkering stopzetten hoor. Ze zullen dat vast gaan onderzoeken. Succes iig.
Volgens mij valt dat idd in de regel wel wat mee..ik bedoel je kan ook iemand niet mogen en het dan gaan zeggen. Maar ik snap het ook wel als iemand kijhard werkt en dan dit hoort..tja maar aan de andere kant het blijft klikken idd en dat hoort ook niet zo.
... voor sommige mensen is klikken blijkbaar erger dan de samenleving financieel oplichten... waar ligt dan de grens, bij welk 'misdrijf' mag klikken wel?
Dat vroeg ik me ook al af klingel.. Als je dit klikken vind, dan is het melden als je weet dat iemand bijvoorbeeld een ander mishandeld ook klikken. En toch vinden we dat wel normaal. Waarom, omdat je daar de schade die het aan iemand/de samenleving toebrengt direct ziet. En omdat hier de schade indirect merkbaar/zichtbaar is zou het niet mogen? Misschien vergaande verglijking, maar inderdaad waar ligt de grens.
Ja maar word je daar zelf gelukkig van dan? Ik snap het heel goed hoor..maar ik zou er toch een soort rot gevoel aan over houden om iemand te verlinken. Maar het is diens eigen schuld natuurlijk dan ook!
en ik maar halve boekwerken schrijven hier terwijl ik met 2 zinnen klaar had kunnen zijn. ik had het niet beter en of mooier kunnen zeggen brenda. ik kan ook niet zo goed begrijpen wat een ander daar wijzer of rijker van word,slapen ze daar beter van? voelen ze dan dat ze iets voor de maatschappij gedaan hebben zoals net gezegd is? ik weet het niet, ik voel me beter door een oud vrouwtje te helpen met over te steken of boodschappen voor haar te doen, dan anoniem een of andere verraderslijn te bellen om iemand aan te geven die op andere wijze geld (bij)verdient dan doorgaans de regel is en wat toegestaan is. mijn man werkt als zelfstandige met zoveel personen, en 9 van de 10 dragen geen belasting af niets hij slaapt er echt niets beter van,word er niets beter van en de maatschappij (wij) ook niet als hij de belastingdienst opbelt en dat doorgeeft hoor. dus lekker laten gaan, wij doen het wel netjes zoals het hoort volgens de regels, wij dragen wel giga veel geld af en zij niet, boeien. boontje komt om zijn loontje zeg ik altijd maar weer, maar ik (wij) gaan daar niet voor zorgen.