Fraude melden

Discussie in 'De lounge' gestart door Mimi1984, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Inderdaad.. Snap niet waarom er meteen zo enorm veroordeeld moet worden..

Edit: had de laatste reactie van ts nog niet gelezen.. Ik zeg niks meer.... ;)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh dit is zo'n typische reactie.. 'Ik zeg niets want kijk maar naar de reacties'

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Tja als jij niks zegt dan is het in mijn ogen omdat je geen goed verhaal hebt dus komt het over als naaierij!

4. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ik snap TS deels.
    Ik ken ook een familie die de boel linksom en rechtsom oplichten.. en mij er ook nog eens mee lastig vallen helaas.. ( lang verhaal). Heb vaak op t punt gestaan.. maar nog nooit gebeld.

Wat betreft WA-jong, ze kunnen vaak wel werken maar aangepast of aangepaste werktijden met een werkcoach.
    ik denk dat je als buitenstaander niet kunt oordelen over de reden van de wa-jong uitkering.. dus daar hebben mensen hier een punt.

Het is idd een gevoelig onderwerp omdat het in ' not done' is. Ik snap wel dat TS haar verhaal voor zich houd..stel je voor dat de dame in kwestie op dit topic zit?

Wat betreft haar depressie, dat volgens mij los van dit alles.. wellicht wordt ze wel belaagd door de persoon in kwestie? of gechanteerd...

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

TS ik vind het prima dat je het gemeld hebt. Zouden meer mensen moeten doen. Als ik die t.okkies hier een paar straten verderop zie met een zelfs een fietsenhandeltje op de openbare weg en een hondenfokkerijtje in de achtertuin dan denk ik ook weleens van zal ik belllen..

Maar goed Wajong is wel een complex iets, dat krijg je niet zomaar. Al zet ik er persoonlijk ook mijn vraagtekens bij hoor want ken zelf ook iemand die er rijkelijk misbruik van maakt... Echter kan je dit niet altijd aan de buitenkant bepalen of iemand het terecht ontvangt.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Mee eens.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Als je het dan uitlegt kun je laten zien dat je niet voor niks aangifte hebt gedaan toch?

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Zegt naar mijn weten al genoeg. ;)

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Het melden an sich vind ik in eerste instantie niet erg, maar het 'ik vertel niet waarom lekker puh' staat me dan weer niet zo aan.. Dan maakt ze het er ook wel een beetje naar..

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Als jou man er recht op heeft is er toch niets aan de hand?

Het is echt niet zo dat ze zo maar je uitkering stop zetten omdat er een melding gedaan is. Wel kunnen ze op deze manier een "hercontrole" uitvoeren om te kijken of alles nog wel klopt.
    Klopt alles nog hoef je, je ook niet druk te maken lijkt me.

TS beslist dan ook niet of er recht is op een wajong maar het UWV.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

What goes around comes around.
    Diegenen die fraude plegen krijgen het hunne nog wel maar jij ook hoor, het is gewoon laf

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tja alsmijn buurman die arbeidsongeschikt is ivm een hernia wel de heleweek kan straten bij alles en iedereen zwart dan zal ik het ook melden er zijn zat mensen die het harder nodig hebben als hem.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Dan heb je ook een hele goede reden idd.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja ik had die reactie van haar nog niet gelezen.. ;) Heb mijn reactie dus ook ff aangepast, haha.

15. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Guttegut, daar gaan we weer hoor...

Iedereen klaagt altijd over de hoge belastingen, mensen die misbruik maken van hun 'afgekeurde' status, uitkeringstrekkers enz., maar als iemand een melding doet omdat diegene in haar ogen onterecht een uitkering krijgt is het ineens not done en ben je een verrader???
    Als er niks aan de hand is en deze persoon wél terecht een wajong krijgt zal het uwv er niets mee doen en blijft de uitkering bestaan, dus waar maken jullie je druk om?

Het meldpunt bestaat niet voor niets, helaas zijn er genoeg misstanden rondom uitkeringen, en blijkbaar heeft de overheid daar de hulp van burgers voor nodig, jammer, maar helaas...

16. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0

Dit dus stelletje schijnheiligen! Sorry hoor maar lees het topic even door.... Hoeveel aannames doen jullie zelf niet allemaal! Waar hebben jullie TS al niet tot toe veroordeeld!

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha. ;) Want in eerste instantie vond ik dat ook hoor, dat er wel erg snel geoordeeld werd. :p

18. Minerva

Minerva Niet meer actief

Eens! Die gedachte kwam ook in mij op na het lezen van haar laatste reactie.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry, maar als je diegene wilt aangeven, be my guest (al lijkt me dat enorm moeilijk bij een wajong, dan moet je wel een verdomd goede reden hebben). Maar dan achteraf gaan grienen omdat je bang bent. Je doet het of je doet het niet.. en je bent eerlijk en niet achter iemands rug om.. dan ben je pas schijnheilig.

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Juist door die nare reactie´s lijkt mij dat je het verhaal van hoe en wat en waarom beter kan vertellen.
    Krijg je misschien positieve reactie´s ipv dat je nu afgezeken word.

Deel Deze Pagina