Tja met wajong vind ik gewoon dat je niet hoort te zeggen deze mensen moeten sowieo jaarlijks op controle! Om een wajong te krijgen is niet niet zo gemakkelijk en als ts dan duidelijk kan zeggen waarom kan iedereen er mischien begrip voor hebben. Ik vind bijstand toch anders hierin is het juist gemakkelijk te frauderen.
Het was toch niet de vraag van ts of jullie het met haar eens zijn? Haar vraag was of haar gegevens gebruikt worden anders dan voor extra info en vragen. Ts, dat neem ik aan van niet, want anders zou niemand meer gebruik maken van het meldpunt.
Ik vind het juist goed dat TS een melding maakt. Als haar melding onterecht blijkt behoudt diegene in kwestie gewoon haar uitkering. M.i. wordt er te vaak gezegd dat je niet mag "klikken".
Vaak komt er een boel rompslomp bij weg voor de persoon met de uitkering. En het lijkt me verschrikkelijk dat je altijd en eeuwig over je schouder moet kijken wat je doet als je een uitkering hebt. Er is altijd wel iemand die denkt dat je fraudeerd.
Jullie zijn gewoon 'TE nieuwsgierig' TS vraagt (weliswaar omslachtig) of er wat met haar gegevens gedaan word, later schrijft ze (met andere woorden) dat ze geen zin heeft in represailles. Lijkt me heel ok. Zij hoeft aan helemaal niemand verantwoording af te leggen voor het feit dat ze enkel een vraag stelt. En dan nog wat! Sommige van jullie nemen dit veel te persoonlijk op (wat zegt dat?) 'mijn man...' en 'ik zelf...' enz... Jullie zouden zelf het beste moeten weten dat elke situatie verschillend is en dat het heus wel kan dat iemand onterecht een uitkering krijgt. TS heeft het gemeld en de rest is aan het UWV en niet aan jullie. Nogmaals, haar vraag had een andere inhoud! Ik vind het bijzonder laag dat ze zo veroordeeld word en als mijn evt. depressie* erbij zou worden gehaald zou ik jullie ook allemaal in je sop laten gaar koken en niet meer reageren! *die ik niet heb
Ik vind het heel goed dat je een melding hebt gedaan. Als jij die persoon kent en je vermoedens zijn sterk dan is het alleen maar goed. Maar inderdaad wel als je vermoedens gegrond zijn. Er zijn ook teveel mensen die een uitkering o.i.d. krijgen en die daar geen recht op hebben en daar betalen wij wel allemaal belasting voor.
@ Johannal, ik vind het gewoon achterbaks om achter iemands rug om iemand te melden en dan bang te zijn voor reacties. Zeg het gewoon eerlijk in iemands gezicht.
TS heeft vrij weinig aan het begrip van een stel nieuwsgierige ZP'ers. Zeker als er op deze manier geoordeeld wordt en het feit dat TS een depressie heeft erbij wordt gehaald. Ik vraag mij na dit topic ook heel erg af waarom er zo'n heisa wordt gemaakt over de Bulgaarse uitkeringstrekkers..
...even de knuppel in het hoenderhok En als je nou een moordenaar verlinkt? Ben je dan ook schijnheilig? #waarligtdandegrens?
Mee eens. Vind dat sommige mensen hier wel overdreven naar TS. Uberhaupt snap ik niet wat haar eventuele depressieve gevoelens met dit topic te maken heeft. Onnodig om zo op de man te spelen. TS; ik denk niet dat je jouw gegevens voor iets anders gebruiken dan eventuele verdere vragen. Ze zullen jouw gegevens ook iet doorspelen aan diegene over wie jij een melding hebt gemaakt.
ik werk met actief verslaafden en die worden op grond van de verslaving niet in staad geacht te werken. terwijl zij dit in werkelijkheid wel kunnen. er zijn er ook met een wajong uitkering die rechtstreeks aan drug op gaat. wegens bescherming van privacy kan ik hier niets mee doen. ik werk daar fulltime en er zijn mensen die gewoon meer overhouden dan mij. vind dit krom. begrijp me goed zou voor geen goud (of geld ) met deze mensen ruilen. maar laten we eerlijk zijn dit is toch krom?
Wat een rare reactie, fraude is niet goed. Netjes dat ze het meld want vele doen dat niet. Het is toch ons geld en dat kunnen we maar een keer uitgeven. Liever aan hen die het echt nodig hebben. Zie in mijn omgeving ook veel misbruik maar weet niet goed of dat ook fraude is. Het is in ieder geval niet netjes.