Ts zal vast een reden hebben gehad om het te melden, alleen een beetje jammer dat als ze een topic opent, wel A zegt, maar geen B. (Overigens vind ik sommige reactie wel wat te ver gaan)
Nou dat iedereen nieuwsgierig is kan ik inkomen want je wilt weten waarom omdat er ook genoeg zijn die er wel recht op hebben en aderen het leuk vinden om 'verhalen te verzinnen' en als je goed hebt gelezen weet je ook dat ik geen vooroordelen naar ts heb gezegd of dat het door depressie komt. Dat is sowieso mijn mening ook niet vind dat ook te ver gaan maar je kunt ook niet zeggen goed zo dat ze het gedaan heeft net zoals anderen weer zeggen dat het belachelijk is etc.. Er kan pas iets van gezegd worden als ts duidelijk is in haar verhaal waarom ze dat gedaan heeft. Ik ga niet zeggen of het goed of slecht is wat ze gedaan heeft omdat ik dit niet weet. Weet alleen wel dat wajong absoluut niet gemakkelijk te frauderen is!
precies, dit dus! Waarschijnlijk zijn er een aantal mensen in dit topic die zich nu persoonlijk aangesproken voelen en bang zijn zelf iemand als TS in hun omgeving te hebben.
Fraude plegen is idd hartstikke fout! Maar wie zegt dat deze mevrouw fraude pleegt? Op basis wat TS namelijk verteld, kan ik geen duidelijke conclusie trekken dat deze mevrouw in kwestie idd fraude pleegt. Dus op basis hiervan, vind ik de melding onterecht.
precies. TS denkt dat er gefraudeerd wordt maar verteld niet waarom. Zou ze de redenen vertellen is de kans groot dat ze meer support krijgt omdat we het dan misschien dan wel met haar eens zijn. (of vinden we nog steeds de reden onterecht) In mijn ogen is het niet willen zeggen zelf ook wel weten dat er eigenlijk geen goede reden voor is. Daarnaast vind ik Wajong wat anders als bijstandstrekkers die er zwart naast werken, die mogen idd aangepakt worden. omdat zij wel kunnen werken.
Zo zeg, wat een aanval op TS. Ik denk dat ze met je gegevens niet veel. Wellicht alleen nakijken of ze kunnen achterhalen wat je connecties zijn met die persoon of ze noteren het voor het geval ze je nog iets willen vragen. Overigens ken ik 2 mensen die een uitkering trekken (een Wajong en een bijstand) terwijl ze er totaal geen recht op hebben. Erger me er groen en geel aan maar het zit niet in mij om daar een melding van te maken.
Ik denk niet dat ze iets met je gegevens doen, maar je weet maar nooit. Zo heb ik een keer aangifte gedaan van doorrijden na een ongeluk, had ik een paar weken later die kerel aan de deur staan, hij 'zou mijn mening over het gebeurde wel eens even veranderen'. Deur dicht gekregen gelukkig en aangifte gedaan van bedreiging. Die man had mijn adres via mijn aangifte, dat stond daar blijkbaar op het voorblad, en de politie heeft hem mijn aangifte laten lezen met mijn adres erbij. Eikels. Dus ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat zo iemand je gegevens te zien krijgt, maar ja... Hopelijk gaan ze bij het uwv anders met gegevens om dan bij andere instellingen.
Ik zit er ook wel eens aan te denken om het te melden. Wij betalen wel voor de mensen die een uitkering krijgen. Op de 1 of andere reden niet kunnen werken. Maar welke elke week ergens zwart werken. Ik durf het nog steeds niet. Denk altijd wel dat als je fout doet, je het fout ook nog wel een keer tegen komt.
ook voor jou geldt, wie ben jij om te bepalen dat ze er quote "totaal geen recht op hebben" zeker in het geval van een WAjonger. bijstand is weer wat anders, als deze zwart bijverdiend (en goed) zou ik dit dus wel melden.
Eens met mango, helaas (en ergens ook gelukkig) heeft de overheid geen 24 uur zicht op wat burgers doen en zijn ze ook mede afhankelijk van hulp van burgers. Of de melding terecht is of niet is gedaan dat is niet aan ons, daarvoor weten ook wij te weinig. Of de melding inhoudelijk terecht is, daar gaan wij gelukkig ook niet over en beslist het UWV nog altijd. Maar om nou zo hard te roepen dat ts een verrader is, pff... niet mee eens.