Dat kan je wel zeggen ja, die kerel is knettergek, reed mijn dochtertje van toen 2 aan in de woonwijk, remde even, en reed toen door. Gelukkig had een buurvrouw zijn kenteken genoteerd zodat ik aangifte kon doen. Maar ja, dat werd dus nog een heel drama.. :x
Dat zeiden ze vroeger ook van de WAO. Mijn vader zat in de WAO en een kennis van m'n ouders ook. Zodra die kennis op controle moest komen kon hij helemaal niks meer. Zelfs over het opstaan vanuit stoelstand deed hij ruim 10 minuten. Die werd ook accuut 100% afgekeurd en kreeg alle hulp en financiële medewerking. Buitengekomen stond meneer op uit z'n rolstoel en reed lachend met z'n vette Mercedes weg. Mijn vader, die daadwerkelijk wel wat mankeerde aan z'n rug, moest praten als brugman om z'n uitkering te behouden. TS je hebt groot gelijk om het te melden als je het niet vertrouwd. En ik zou er ook niet op zitten wachten dat je gegevens eventueel terecht zouden komen bij diegene.
Ik vind een wajonguitkering trouwens heel anders dan welke uitkering dan ook.. misschien dat daarom ook een groot deel hier steigert. Omdat het zoiets ingewikkelds kan zijn wat betreft die persoon.
geloof me ken ook mensen die er over opscheppen dat ze wajong krijgen en er geen recht op hebben. geloof me hier baal ik van. wil niet zeggen dat er veel mensen zijn die dit doen maar ze zijn er wel.
Bizar eigenlijk dat het topic een wending neemt naar Wajong, en gaat over persoonlijke ervaringen. Zelfs een depressie van TS wordt er bij gehaald en dat ze een verrader is. Krijg dan meer het idee dat mensen die uitvallen tegen TS zelf iets te verbergen hebben.
Typische gevalletje van; ' Ik heb niks te doen, ga hen/haar/hem aangeven voor fraude en vervolgens schijt ik in mn broek '
Tsja iemand die een bijstand heeft of wajong, en deze mensen werken zwart, dan vind ik idd de melding ook terecht. Maar zolang je dit niet weet, vind ik niet dat je zomaar een melding kan doen. Mijn schoonzus heeft ook een wajong, heeft in haar puberteit een harttransplantatie gehad. Ze werkt wel 2 of 3 dagen als administratief medewerkster en de rest vult de wajong aan. Is het dan zo omdat ze kan werken dat ze dan geen recht meer heeft op een wajong? Dat kunnen wij niet bepalen, daar moet ze weer voor herkeurd worden. Ook ken ik een moeder, woont een paar huizen verderop, waar mijn kinderen veel mee spelen. En zij heeft zich 100 procent laten afkeuren, en vertelt ook vrolijk dat ze dit gespeeld heeft. Ze heeft zich psychisch als borderliner en weet ik veel wat allemaal gek laten verklaren. Ja zulke mensen plegen idd fraude. Maar ik ben geen typ die daar meldingen voor gaat maken, ik heb meer zoiets van, zulke mensen lopen nog wel eens tegen de lamp aan.
maar dit zal altijd blijven, met alles. niks is fraude vrij. Ik vind dat de goeden niet hoeven te lijden onder de slechten. Dus vind ik, alleen als je echt hele gegronde redenen hebt (met bewijs) zou ik dit melden en anders niet.
Het is toch ook niet aan jou om te beoordelen of de melding fout is of niet??? Dat doet het uwv dan zelf wel!! @all, Jullie zijn gewoon nieuwsgierig. Ts is jullie toch verdorie geen uitleg nodig? En het is toch ook niet aan jullie om te beoordelen of de melding terecht is?? Ik lees hier schrikbarende reacties. Laf om iemand er bij te naaien???? Sorry hoor er zijn meer dan genoeg fraudeurs en dat moeten we allemaal maar toe staan?? En als er dan een topic komt ,dat iemand wat zwart wil bijverdienen doormiddel van schoonmaken bij iemand thuis, gaan de dames allemaal weer steigeren, want dat is frauderen! Bah hypocriet gedoe!!!
Sorry hoor, maar in mijn bericht zeg ik niets hypocriets!! Zoals je leest zeg ik duidelijk dat frauderen FOUT is! En dat wat ts vertelt, ik geen conclusie kan trekken of die mevrouw in kwestie idd fraude pleegt. Dus wat is daar hypocriet aan?
Kan ik haarfijn uitleggen: Omdat ik van de persoon met de Wajong weet dat ze zwart werkt. Ze heeft een wajong omdat ze bepaalde zaken door haar beperkingen niet zou kunnen. Echter doet ze dat allemaal dagelijks uitvoeren. Ik weet dat ze een hoop geacteerd heeft om de wajong te kunnen krijgen. Van de andere persoon loopt inmiddels een onderzoek doordat er door iemand anders een melding is gedaan. Die mevrouw krijgt bijstand. Ze kan wel werken maar wil niet werken. *Correctie* ze wil alleen zwart werken. Ze werkt echt uuuuuuren zwart. Daarnaast heeft ze een dochter van mijn leeftijd. Ze hebben altijd voor de belasting etc. gespeeld alsof de vader van dat meisje spoorloos is vertrokken tijdens de zwangerschap en ze dus alleenstaand is met haar kind. Dan krijgt ze schijnbaar extra toeslagen ofzo? Die vader heeft al die jaren wel bij hun gewoond maar stond gewoon nergens ingeschreven.
sorry niet duidelijk verwoord, alleen mijn 1e 2e regels waren voor jou bedoeld. De rest was in het algemeen bedoeld
Nou een vriendin van mij zit hier in wat ze absoluut niet wilt maar helaas wel moet en er zijn echt bewijzen van ziekenhuis/artsen nodig. Ze gaan niet even naar de arboarts verteld wat je hebt en klaar Geloof me ik heb een jaar in de bijstand gezeten maar de wajong is echt veel moeilijker in te komen! WAO tja was vroeger hoe dat zat weet ik niet