zwanger en griep

Discussie in 'Gezondheid' gestart door danijelle, 23 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danijelle

danijelle Actief lid

11 aug 2011
    146
    0
    0
    ik ben huismoeder
    brabant
    Ik heb sinds vrijdagavond flink de griep te pakken. Paracetamol werkt niet echt.
    Wie heeft er tips om er snel weer boven op te komen.

Xxxx

2. Within

Within Niet meer actief

Ik vraag me dit ook af, heb het zwaar te pakken en mag zelfs geen strepsils nu :(

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ter geruststelling alle middelen die bestaan werken ter verlichting van de klachten, ze maken je niet sneller beter. Daar mis je dus niets aan.

Ervan uitgaande dat jullie kunnen eten, heet water met citroensap en (veel) honing kan vaak keelpijn verlichten.
    Verder thee met honing en afhankelijk van je bloeddruk honingdropjes.
    Stomen met heet water kan soms zorgen voor iets meer lucht, maar dat is heel persoonlijk. Evenals in bad gaan.

Let er trouwens een beetje op je temperatuur. Te lang koorts is volgens mij niet zo goed, maar dat heb ik uit een oud boek, dus misschien is er nieuwere betere info. Verder vocht is belangrijker dan voeding, hoewel je je natuurlijk sneller slap voelt.

Sterkte, het is al vreselijk om ziek te zijn, maar als je zwanger bent voelt het vaak allemaal wat zwaarder.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, wat is griep. Als je echt griep hebt, dan wil je niet op internet.. dan wil je helemaal niets. Waarschijnlijk zijn julliie geveld door een flink verkoudheidsvirus met verhoging / koorts. Belangrijk is om de koorts in de gaten te houden (dus neem paracetamol) en verder? Lekker in bed kruipen, extra vitamine C nemen (lekker sinaasappeltje, kiwi) en afwachten...
    Sterkte!

Je mag wel: Daro thijmsiroop, paracetamol en neusspray Otrivin baby..

Ik had griep (dus koorts, spierpijn, hoofdpijn, niet verkouden) toen ik ging bevallen.. ach, ook dat heb ik overleefd.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hoogste dosering vitamine c nemen. Als manlief of ik ons kwakkelig voelen doen we dat en hier werkt dat 9 van de 10x prima! Beterschap!

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Vitamine C bruistablet met paracetamol smelten, smaakt verschrikkelijk maar werkt super!!

Ik ben achteraf wel blij geweest met mijn flinke griep toen ik net zwanger was. Ik was zo ziek dat ik echt een paar dagen alleen maar kon slapen. Was ik ff lekker door die moeilijkste dagen heen om te stoppen met roken! Ben er dus gezonder weer uit gekomen;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Veel rusten, genoeg drinken, en gewoon uitzieken. Een andere remedie is er niet.

Om de symptomen wat te bestrijden kun je paracetamol en antaflu of vicks nemen.

Beterschap!

8. Within

Within Niet meer actief

Ik heb nu pilletjes van VSM om de symptomen wat te onderdrukken, voor de rest is het echt uitzieken nu.

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik drink altijd kamillethee, met wat gember (met knoflookpers erin gedaan) en flink wat citroensap. Dat is in ieder geval een goede vitamine C boost en brengt vocht in je lichaam...

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, een sinaasappeltje of geperste citroen is geen vit.C-boost.
    Dat is 60 mg, ik slik standaard 2000mg ivm chronisch slechte weerstand.

Maar dat helpt niet als je eenmaal ziek bent.

Voor een goede weerstand is hooggedoseerde probiotica en vit. D ook effectief.

11. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij mij helpt oscillococcinum ( homeopatische buisjes) heel goed en dit mag tijdens zwangerschap.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oscillococcinum - Wikipedia

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Meende dat honing niet goed was voor zwangere vrouwen.

14. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Gewoon in je bed blijven, soms duurt het gewoon wat langer.. Ik was aan het begin van mn zwangerschap ook ziek, griep, heb ook gewoon paracetamol genomen maar zelfs dan had ik nog koorts (terwijl ik, als ik ziek ben, echt NOOIT koorts heb) en voelde me ongelofelijk beroerd.. Dus ja, het is gewoon een kwestie van uitzieken. Virale infecties kun je gewoon weinig aan doen.
    Beterschap!

15. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Citrosan (paracetamol met veel vitamine C) en verder slapen slapen en nog ff uitrusten op de bank.

16. gsi lady

gsi lady Lid

20 jul 2012
    59
    1
    6
    banketbakker
    Spijkenisse
    ik ben ook heel erg verkouden op dit moment.

mijn tips:

- handdoek met vicks of eucaluptus olie op je kussen met nog een handdoek erover heen, zodat je het enkel kan in ademen en niet op je huid terecht komt.

- elke dag een nieuwe handdoek op je kussen leggen zodat je niet de volgende dag weer op een bacteriekussen ligt.

- sinasappelsap, kippensoep, kiwi, granaatappel, citrusvruchten.

- thee van honing en vers citroensap ( geen zakjes thee)

- heb je een douchecabine ? zet dan alleen de warme kraan aan voordat je je gaat uitkleden, zorg wel dat de douchekop niet op de kraan gericht is maar op de muur. anders kan je wellicht de kraan niet kouder zetten. het stoom werkt echt goed voor je luchtwegen, het kan je ook een benauwd gevoel geven. in dat geval kan je de badkamer deur ff openzetten.

- hou de lucht goed geventileerd, en vooral vochtig (luchtbevochteraar) of (verdamper)

- veel water drinken, roosvicee helpt ook.

- veel slapen, lekker warm blijven en goed eten.

paracetemol werkte bij mij voor geen meter, maar roosvicee original wel.

doe lekker rustig aan en ga slapen zodra je je lekkerder voelt, ik kan echt niet slapen als ik me beroerd voel en loop te hoesten.

hopelijk heb je hier wat aan, beterschap

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Als de honing is gepasteuriseerd is er niets aan de hand.

18. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Lekker in bed uitzieken, heet douchen en veel vocht (vooral thee) drinken en fruit eten waar veel vitaminen in zitten. Als je het eenmaal hebt moet je het uitzieken. Beterschap!

19. roma1985

roma1985 Nieuw lid

28 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kamille thee en knijp daarin 1 hele sinaasappel en een halve citroen in uit met een goede lepel honing erin voor het slapen gaan.... Dropjes en probeer een zelfgemaakte kippensoep met veel groente erin te maken anders eet wat brocelli is altijd gezond ... Succes!!

20. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    pff hier ook een hele forse verkoudheid. En daarbij nog een bijholteontsteking. Gelukkig geen koorts. moet nu elke 4 uur paracetamol en 3 maal daags stomen met alleen heet water of kamille. Had van de huisarts slijmoplossers gekregen maar heb hier allergisch op gereageerd en al 2 dagen aan het braken.

De huisarts geeft aan dat het deze keer een heel gemeen virus is waar je van begin tot eind wel 6 weken last van kunt hebben.

beterschap!!!

Deel Deze Pagina