Fraxiparine hoe lang?

Discussion in 'Gezondheid' started by gerie76, Apr 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerie76

gerie76 Nieuw lid

Apr 16, 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

De titel zegt het al...
    Vanwege een erfelijke afwijking waardoor ik een groot risico op trombose heb ben ik vanaf 12 weken zwangerschap (toen ze het ontdekten) begonnen met spuiten van fraxiparine.
    Ze hebben mij verteld dat ik met 36 weken moet stoppen met spuiten vanwege de naderende bevalling en na de bevalling nog 6 weken moet spuiten.
    Nu ik 35 weken zwanger ben begin ik er toch onrustig van te worden merk ik. Ik lees in oudere berichten dat iedereen door moet spuiten en pas op het moment dat de bevalling begint moet stoppen.
    Iemand ervaring hiermee?

2. Ilse18

Ilse18 Nieuw lid

Feb 17, 2016
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik moet ook de gehele zwangerschap fraxiparine spuiten om dezelfde reden.
    Ook bij mij is aangegeven gewoon door te spuiten tot de bevalling begint. Zelf vind ik dit een vervelend idee gelet op de nadelen die je hebt als binnen 12 uur na het zetten van de spuiten de bevalling begint.... ik wil dan ook nog overleggen of eerder stoppen niet mogelijk is.

Als je zelf twijfelt zou ik het nogmaals overleggen met je arts, deze kan de motivatie om eerder te stoppen misschien beter toelichten?

3. Glaewil

Glaewil Bekend lid

Jul 26, 2015
    601
    96
    28
    Ik heb clexane hier (ander bloedverdunner) en moet tot ik denk dat de bevalling begint spuiten. Ik heb ook gehoord dat in nederland sommige dames op een andere doses word gezet rond 36 weken 2 keer daags in plaats van 1 keer zodat het sneller uit het system is. Als je je veiliger voelt met de medicatie mischien 2nd opinion vragen? ☺ Aangezien ik persoonlijk geen medicate wil tijdens de bevalling maakt de 12 uur wachten na spuit niet zoveel uit voor mij. Na de geboorte word ik 6 weken over gezet naar een andere bloedverdunner aangezien clexane afgeraden word tijdens borstvoeding. ☺

4. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Ik heb clexane gespoten i.v.m. een stollingsafwijking en dus verhoogde kans op complicaties en trombose. Ik heb tot een dag voor mijn inleiding gespoten. Ik hoefde ook niet over te stappen op heparine, zoals ik ook wel vaker heb gelezen. Ik vind het erg onlogisch dat je moet stoppen met 36 weken en na de geboorte nog 6 weken door moet gaan. Alsof je niet van 36 weken tot misschien 42 weken alsnog een verhoogde kans hebt op trombose. Ik zou het toch nog even overleggen met de arts.

5. Issie

Issie Actief lid

Mar 16, 2015
    324
    93
    28
    Wat gek ik mocht gewoon doorgaan met clexane tijdens de borstvoeding. Heb ook nog nooit gelezen dat vrouwen moesten overstappen. Maar misschien nieuwe inzichten? Ik zou het in ieder geval nog even nakijken, lijkt me makkelijker als je gewoon aan dezelfde spuitjes kan blijven.

Share This Page