Hoi Anouk, haai, Wij zijn bijna een jaartje bezig....En ik moet eerlijk zeggen in het begin was ik dag en nacht mee bezig, incl. testjes ect. Maar sinds een maand of 3 heb ik de knop omgezet, geen idee hoe maar het is gelukt Het is nu zelf zo erg dat ik niet exact weet wanneer ik ongesteld moet worden. Maar de afgelopen tijd hou ik er ook geen rekening meer mee. Ik denk een wijntje, eet rood vlees en ga in pretparken. bijna 9 maanden heb ik al geleefd alsof ik zwanger was en ik was het zat. Vriend ook, dus die ook blij dat ik een knop ergens heb kunnen vinden. Het geeft mij meer rust, maar als iemand mij 6 maanden geleden dit had gezegd,had ik niks mee gekund. Ik zit al bij de gyn. vanwege voorstaduim baarmdrhaldkanker (is nu goed) dus die is op de hoogte en op de één of andere manier stelt dat me gerust. Ook als ik naar Babyboom kijk, dan denk ik, ze kunnen zoveel, dus onze tijd komt wel en in tussen tijd heb ik genoeg leuke babies om heen om van te genieten Voor het zelfde geldt is het volgende week anders...vrouwen en hormonen zijn dodelijk Maar om ff terug te komen wat heb ik gedaan: -om de dag klussen in vruchtbare periode (maar 2 maanden hoor) - evaluatietesten; - rekening gehouden met standje; - Benen omhoog na de sex; - Etos zwanger worden; ( 2 maanden daarna gestopt vanwege bijwerkingen) - Vitamine tabletten (na etos zwanger worden) - Alles bijhouden via menstruatiekalender. Dat is het volgens mij wel z'n beetje. Maar zoals ik al schreef, dit gevoel en de drang is nu verdwenen sinds een maand of 3 en ik moet zeggen dat het fijn is. waarschijnlijk heeft het maken met het feit dat we nu al een poosje bezig zijn. De eerste spannende nieuwe is eraf Succes in ieder geval!
De maand dat ik zwanger raakte is ook de enige maand geweest dat we tot 5 dagen na een posi ovutest door hebben geklust om de dag. De maanden daarvoor deden we het soms wel eens elke dag en stopten we met verplicht klussen als de ovutest nega was. Verder hield ik rekening met het standje en bleef ik een half uur liggen na de sex. Succes
Ik doe ovu tests. Was er heel erg mee bezig maar dat heb ik wat kunnen minderen want ik werd gek van mezelf. Ik richt me nu op andere dingen. Behalve als ik Babyboom kijk want dan wakkert het weer aan... Tja het zal het oermoedergevoel in me zijn haha. Verder doen we de "juiste"standjes, blijf ik zowat een uur doodstil liggen, als de dood dat er teveel uit loopt (sorry voor dit detail maar kan het niet anders zeggen). Proberen een paar keer per week te klussen. Maar aangezien mijn ei echt totaal de weg kwijt is, weet ik niet of dit zin heeft maar toch. Verder eet en leef ik gezond en beweeg ik elke dag een uur matig/intensief. Ik probeer het zwanger worden wat los te laten en probeer te denken "wanneer het komt, komt het", is lastig want onze dochter is al ruim 5 jaar en we willen het gat niet nog groter. Dus ik voel wel enige druk zeg maar..
Ik slik foliumzuur en gebruik ovu-testen.. Voor de rest ontzeg ik mezelf helemaal niets. Dat wil ik nog niet. Ik leef redelijk gezond, drink alleen in het weekend een wijntje en rook niet. Op dit moment vind ik nog dat het wel leuk moet blijven..
ik ben deze maand weer begonnen met ovu testen en net zoals voorheen op dag 12 vruchtbaar veel sex en ik drink en rook en gebruik geen drugs dus ben dat betreft best gezond
zit nu in ronde 5 en ben nog nooit zwanger geweest.. maar ik blijf altijd zo'n 20 minuten tot een half uur liggen met een kussen onder me kont haha / de juiste standjes / om de dag klussen,, maar deze maand in de vruchtbare periode iedere dag en we gaan deze maand ook eens wat langer door klussen, want blijkt dat er daardoor veel zwanger raken!! ik stop namelijk altijd als ik denk mijn eisprong te hebben gehad!!
Na het stoppen van de pil in juni 2010 in eerste instantie niets bijzondres gedaan. In december 2010 gestart met temperaturen. In april 2011 gestart met ovulatietesten en om de dag geklust. Uiteindelijk zwanger geworden in mei 2011. Rond de eisprong dagelijks meerdere malen geklust (we waren op vakantie....).
en nog een vraagje ik zie heel vaak bij de vrouwen hier getalletjes staan van rondes is dit na hoeveel dagen je ongesteld bent geworden??
Hallo allemaal! Wij zijn nunet bezig met ronde 2 en ik merk bij mezelf dat ik ergens wat meer relax moet raken, anders word ik vast gek Ik kan aan niets anders denken en wil ook eigenlijk niets 'fout' doen, wat mijn kansen verkleinen..maar ja..dat hou je ook niet lang vol vrees ik. Wat ik doe en blijf doen: -foliumzuur slikken - op rug blijven liggen na sex - veel sex - geen drugs en niet roken Wat ik nu wel doe, maar waarvan ik niet zeker weet of het nodig is: - geen alcohol (ik dronk al weinig, maar nu niets, behalve nu ik toch ongesteld ben geworden) - geen rood/rauw vlees/eten Het voelt niet goed om bovenstaande dingen te doen, maar aan de andere kant wil ik niet dat anderen merken waar we mee bezig zijn...!
Wat hebben wij gedaan om zwanger te worden! Uhm.. seks hebben Toen ik stopte met de pil deden we het vrijwel om de 2 dagen in de vruchtbare periode. Daarna heb ik 3 maanden ovu testen gebruikt, maar ik vergat iedere keer te testen, en dat schoot niet zo op. Gelukkig voelde ik mijn eisprong zeer goed, dus deden we aan gericht klussen vanaf dag 10 tot dag 16/17 Na 2 miskramen en MMM onderzoeken hebben we in december 2010 besloten om onze kinderwens even te laten voor wat het is. Niet meer gericht klussen enz...en lekker genieten van elkaar. En in maart zwanger geworden!
Toen we net begonnen, was alles spannend maar deden wij niets speciaals, alleen regelmatig klussen zoals altijd. Behalve foliumzuur. Na een maandje of zes/zeven zijn we toch beter rekening gaan houden met de planning, ovu testen, etc. Maar helaas nog steeds geen resultaat. Vanmiddag hebben wij voor het eerst een afspraak bij de gyn. voor een intake gesprek. Ik ben 34, dus is dit na een jaar ook wel verstandig. Ben benieuwd en een beetje zenuwachtig
Voor beide zwangerschappen (eerste keer na 6 maanden raak, de tweede keer na 4 maanden) heb ik ovulatietesten gebruikt (Clearblue) en deden wij het rond de eisprong elke dag. Volgens mij is niet bewezen dat het nodig is maar ik bleef ook altijd nog een paar minuten liggen daarna....
Bij de eerste waren we heel erg bezig met zwanger worden. Het lukte maar niet tot we gingen besluiten om op huizen jacht te gaan. We waren net gaan kijken voor een huis en wilde alles regelen tot we een telefoontje kregen dat het huis uit de verkoop ging. Savonds deed ik een test en was zwanger. Die maand hadden we ook maar 1x geklust, dus kon toen wel zeggen er niet te veel mee bezig zijn helpt. Bij de tweede en de derde was ik er helemaal niet bezig, ik had alle tijd, toen was ik bij beide meteen zwanger.
Veel sex! En er verder niet te veel mee bezig proberen te zijn. Geen verplichte standjes of kussen onder mijn kont En gewoon nog een wijntje drinken als ik er zin in heb. Nog geen gedoe met ovulatietesten. Als het over een paar maanden niet raak is, ga ik er misschien wat bewuster mee aan de slag.
Ik ben in mei gestopt met de pil, eerste pilongesteldheid gehad en 'echte' ongesteldheid op 15-6. Mn eerste ronde is dus begonnen.. Ik slik nu Zwanger worden vd Etos, iemand hier nog meer ervaring mee? Verder bereken ik mijn ovulatie op internet en dan goed te klussen begin nog niet aan temperaturen of ovu testen.
Ik ben gestopt met roken en begonnen met foliumzuur. Verder drink ik zo nu en dan nog wel een wijntje, maar meer dan 2 op een avond worden het er echt niet. Verder vind ik het de laatste week nooit prettig om rauw vlees (filet americain oid) of pate ofzo te eten. Nu houd ik daar toch niet heel erg van dus vind het geen punt het te laten staan! Verder heb ik mijn levensstijl niet echt aangepast ofzo. Wij hebben natuurlijk veel sex! Rond de vruchtbare dagen minimaal om de dag en maximaal 1 keer per dag. En ik blijf inderdaad ook wel even liggen. Ik gebruik Clomid om een eisprong op te wekken, deze ronde voor het eerst zonder toezicht van de gyn dus ga wel ovutesten gebruiken.
Miss heel gek.. maar een hoogtepunt schijnt ook te werken Ik heb er niet heel veel voor hoeven doen, maar toen we besloten om voor ons tweede meisje te gaan heb ik wel uitgerekend wanneer mijn eisprong zou zijn aan de hand van de voor gaande menstruaties. Bij ons was het toen ook meteen al gebeurd. Om de dag gevreeen een week voor de ei sprong en op de dag zelf. Kussen onder de billen en zorgen voor een hoogtepunt als je zo ligt met dat kussen...