Na een laatste cyclus van welgeteld 105 dagen, kon ik vandaag eindelijk bij de gynaecoloog terecht met mijn vragen. Ze heeft me niet onderzocht, maar we hebben wel heel uitgebreid alles overlopen: jaren geleden heeft zij PCOS bij mij vastgesteld. Echter; na een paar jaar was hier inwendig geen enkel teken meer van, het was weg, en alles is er tot mijn laatste bezoek en onderzoek goed blijven uitzien. De extreem lange cyclus van nu, gecombineerd met nog wat andere symptomen, doen haar helaas vermoeden dat de PCOS terug is. Al was ik tot voordien al een hele tijd (meer dan een jaar) wél regelmatig... Ik ben de laatste tijd behoorlijk wat bijgekomen, en omwille daarvan vind ze het te vroeg om met Clomid te starten; ik moet eerst proberen die extra kilo's eraf te krijgen.. Wel heeft ze me dus Cyclocur voorgeschreven. Dat zorgt niet voor een eisprong; dat moet mijn lichaam nog volledig zelf doen, maar zou wel maken dat mijn cyclus regelmatig is en blijft. Volgens haar 'ondersteunt het ook de tweede helft van de cyclus', en geraken er wel wat mensen gemakkelijker zwanger mee.. Iemand hier ervaringen mee??? Ik ben zelf nog wat twijfelachtig; het is niet bewezen dat de PCOS terug is, en het is nu in een jaar tijd 1 keer gebeurd dat ik een (extreem) lange cyclus had.. Ik wil precies nog even afwachten wat mijn lichaam de komende maanden uit zichzelf doet.. Maar als het effectief kan helpen om zwanger te worden, begin ik er uiteraard liefst morgen al mee