paar weken geleden een fam.drama in staphorst, regelmatig toch hoor je van fam.drama's. net dacht ik aan dat drama in zoetermeer, die vader die zn vrouw en 2 dochters vermoord en verstopt. wat zou er met die man gebeurt zijn? zit die in een cel oid?
Mag toch hopen van wel... Kan t me niet zo goed herinneren eigenlijk...of ik hier wel van gehoord had. Trouwens...hoort dit onder bij nieuws etc?
tja, tis niet echt nieuws he? of misschien toch weer wel tis gewoon een vraag van mij. nou ja , ik laat het van de modjes afhangen..
ja dat vind ik ook altijd zo raar, eerst wordt je helemaal opgeschrikt maar je ziet of hoort eigenlijk nooit hoe het verder gaat....
Ja als je zoiets doet vind ik dat je niet echt recht meer hebt op wat dan ook, dus ook niet op privacy
IK zeg ook niet dat ik het er niet mee eens ben wat ze gedaan hebben, wat ze gedaan hebben is onvergeeflijk. Maar ik begrijp wel dat ze daarna niet alles zomaar op straat gooien.
Die man zit idd opgesloten. Gelukkig wel zeg! Woonde zelf in die wijk en de oma van de kids heeft aan ons nog gevraagd of we ze gezien hadden. (vader had gezegd dat ze gewoon naar school waren gegaan) Zo vreselijk, dat verdriet in die ogen. Toen al! En toen daarna uitkwam wat er was gebeurd... Ben der toen echt ziek van geweest hoor. Zo dichtbij. Het is geen groot nieuws meer wat er gebeurd na dit alles. Maar in de lokale kranten staat altijd wel een klein kopje over wat het vonnis is geweest enzo.
Ja, maar de nabestaanden hebben natuurlijk wel recht op privacy... en als de zaak steeds breed wordt uitgemeten in de pers, krijgen ze geen rust. Dus dat zal ook wel een reden zijn voor de stilte.
Een reden waarom de nieuwsberichten rond dit soort zaken beperkt wordt gehouden, is om geen dingen uit te lokken. Vaak zie je wel dat als er zoiets in het nieuws is geweest, dat het dan in eens vaker gebeurd. Bovendien verdienen de nabestaanden rust. En soms maakt het ook het werk van de politie moeilijker als alles in de media gemeld wordt.