Heen, Een vraagje... Ik heb nu een paar ballerina's van Fred de la Bretoniere en die zitten echt heerlijk. Super zacht en soepel leer. Goed pasvorm. Hoe vallen andere soorten van dit merk? En dan met name de pumps met of zonder sleehak. Zijn de maten vergelijkbaar met die van ballerina's en zitten ze net zo lekker? Is het ook zulk soepel leer?
Ik heb ook een paar ballerina's van dit merk en die lopen inderdaad heerlijk! Mijn ervaring is wel dat het heel wisselend is. Ik heb namelijk ook nog 2 paar laarzen van Fred de la Bretoniere, waarvan het ene paar echt heerlijk zit. Lekker soepel leer en perfecte pasvorm! Kan er echt een hele dag op lopen. Het andere paar laarzen, in precies dezelfde maat, heeft juist heel stug leer. Zit erg 'hard' bij mijn tenen en hielen waardoor ik er geen uur op kan lopen zonder blaren te krijgen.
Ik heb verschillende paren van schoenen met hak, laarzen en slippers verzameld in een paar jaar (zij hebben maat 42 en dat hebben veel andere merken niet). Geen ballerina's. Soms pas ik net in maar 41 en de ene schoen valt net wat breder dan de ander. Zitten bij mij wel allemaal heel lekker. Denk dus toch een beetje uitproberen.
Ik heb 2 paar laarzen gehad, maar weer weggedaan omdat ik ze vreselijk stug vond en maar blaren bleef krijgen. Daarna nooit weer geprobeerd eigenlijk, maar pumps en ballerina's zijn zo te lezen wel aan te raden.
In mijn ogen zit er wel verschil in kwaliteit tussen "Fred" laarzen en de "Shabbies van Fred" laarzen. Shabbies zijn wat harder en stugger en daar kreeg ik gauw blaren in. De Fred-laarsjes zijn net zo soepel als de pumps en de ballerina's. Er zit dus onderling wel enig verschil in, ook al is het een merk. Gewoon passen meid
Dank jullie wel. We hebben hier geen winkel in de buurt die ze heeft. Helaas is even passen er dus niet bij. Ik heb nu de ballerina's via MP en die zitten goed. Voor de andere schoenen pumps e.d. vraag ik de verkopers om ze op te meten ( lengte en breedte), maar ik krijg nu reacties terug waaruit blijkt dat ze zo verschillend vallen. En behoorlijk smal. Maat 40 is ook echt te groot wat ik doorkrijg (opgemeten), maar wat ik van maat 39 doorkrijg is weer te klein. Zijn wel verschillende type pumps, maar dan nog. Vreemd dat het zo kan verschillen per maat en model van hetzelfde merk.