eind aug/begin sept. rompers met korte of lange mouwen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tara84, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Dag dames,

Ik ben 30 augustus uitgerekend. De eerste kledingsetjes die ik gekocht hebben hebben lange mouwen. Denken jullie dat ik hier ook nog rompertjes met lange mouwen onder moet doen of zijn korte mouwen warm genoeg?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

korte mouwen! Lange mouwen eronder is een gepriegel en helemaal niet handig. Zelfs mijn winterbaby heeft dat nooit gedragen, bij haar deed ik er eerder een vestje overheen als het ergens koud was. In huis is het nooit koud omdat daar de verwarming brandt. Lange mouw rompers zijn alleen handig onder iets met korte mouwen of een mouwloos jurkje.

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben kraamverzorgende

Ik zou zeggen dat 2 lange mouw rompers wel vaak handig is voor het begin. Niet alle kindjes kunnen hun temperatuur al snel op peil houden en ik moet zeggen dat ik het dan wel handig vind als de kraamgezinnen lange mouw rompers hebben.

Ik trek bij de meeste kindjes ze de 1ste dagen vaak wel aan. Is toch net iets warmer.

Ook al is het buiten nog 30 graden dan nog kan je kindje moeite hebben mijn zijn of haar temp.

En als je het handje met daarbij een stuk romper vast houd om het truitje erover heen te doen valt het wel mee hoor met het gepriegel. Moet je even handigheid in krijgen.

Dus ik vind het vaak wel handig als de kraamgezinnen er enkele in huis hebben. Soms gebruik ik ze idd niet, maar over het algemeen wel vaak wel.

Maar het is jullie kindje en jullie beslissing.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lange mouw rompers zijn vaak wel handig, maar korte mouw gebruik je het meeste. Ik zou dus net als 't advies hierboven een paar lange mouw kopen maar 't grootste deel korte mouw.

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Super, bedankt meiden! Dan schaf ik een paar met lange mouwen aan en de rest met korte. Ik wist inderdaad dat pasgeboren kindjes nog moeite hebben met het op peil houden van hun temperatuur, maar wist niet of twee lange mouwen over elkaar te heet zou worden. Bedankt voor het advies!

6. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    mijn dochtertje is van eind april en toen was t flink warm 2de paasdag de 25 ste.
    ze was 2 wk te vroeg en had erg veel moeite zichzelf warm te houden.
    t was zon 25 graden buiten en ik lag in bed onder de dekens met een kruik en een babay op mn buik omdat ze t koud had.
    ik was erg blij dak toch 2 rompers had gekocht met lange mouwen.
    nu een sept kindje,maar als deze ook te vroeg komt zal t ook eind aug wordne maar ook voor deze beeb heb ik lnge en korte mouwen aangeschaft..

groetjes gemma

7. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Koop er een paar met lange mouwen en de rest lekker met korte mouwen (ik had zelf de mouwloze). Verder zijn de overslagrompers ideaal. Als het heel warm is deed ik mijn dochter trouwens toen ze zo heel klein was ook wel een alleen een romper met lange mouwen aan en een broekje.

8. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze kunnen ook handig zijn voor ergens onder als het te koud is voor kleertjes met korte mouwen.

Deel Deze Pagina