Hallo allemaal, nou, ik heb 't overleefd hoor . Inwendig onderzoek en echo gehad. Ik vond het echt wel heel vervelend, maar gelukkig deden het op een hele fijne manier en was mijn man erbij, die ze eerst achter het gordijn zetten, maar we hebben hem er toch maar snel bijgeroepen toen ze zagen dat ik het allemaal niet zo fijn vond. Ze zeiden: we kunnen niet zeggen dat het OK is als ik 't niet onderzocht heb. Nee, dat weet ik ook wel, maar ik vind het er niet minder vervelend om. In ieder geval leek inwendig alles wel in orde te zijn. Wel waren mijn eierstokken iets vergroot en zaten er aan beide kanten ook wat vergrote folikels, maar ik dacht niet overdreven veel. Maar zoals we al dachten, is er dus wss hormonaal iets niet in orde. Er is daarom ook bloedgeprikt (door een stgagiaire die er hartsikke naast prikte) en dat moet op dag 21 nog een keer gebeuren. 21 juni krijg ik dan bij de gyn de uitslagen en zullen we die bespreken, en hopelijk ook een paar mogelijke oplossingen. De kop is er in ieder geval af en verder is 't dus nog een paar weken afwachten. Ondertussen gaat het met mijn man ook goed. Heel af en toe voelt hij nog wat pijn, maar meestal niet. Die pijn komt waarschijnlijk door lidtekenweefsel. Hij heeft geen zwemmertjes in hoeven leveren en daar hebben ze het verder ook niet over gehad. Ik denk dat ze zich in het onderzoek dus voorlopig alleen op mij richten en niet op hem. Groetjes, Free-Willy
@Free-willy: wat rot voor je dat je het onderzoek zo naar hebt ervaren. Maar zoals je zelf zegt 'de kop is er af'. Eventuele volgende onderzoeken worden echt makkelijker hoor! Dus je moet nu nog een poos wachten op de uitslagen? Welkom in de mmm! Ik hoop dat als de uitslagen binnen zijn, dat jullie dan gauw aan de slag kunnen weer! Ik denk trouwens dat je man z'n zaad ook nog wel zal moeten laten onderzoeken, zeker nu hij net een ontsteking heeft gehad. Maar misschien dat ze daar juist nog even mee wachten om de boel goed te laten herstellen? Je bent zeker wel opgelucht dat je onderzoek voorbij is? Ik was wel heel blij toen die eerste voorbij was! De eerste is toch de ergste Alvast succes met afwachten! Ik hoop van harte dat alle uitslagen goed blijken te zijn en/ of er dan snel duidelijkheid is over jouw/ jullie situatie. Liefs Tezzz
hey Freewilly! Hoe is het er nou mee? Zag dat je vandaag je uitslagen zou krijgen van de gyn. En? groetjes Tezzz
Hoi FreeWilly, Hoe is het nou? Hoe is het met je man? De uitslagen al gehad? Wij gaan woensdag a.s. ook voor het eerst naar de gyn. Sterkte!
Hallo daar! Verheugend nieuws, we hoeven niet de MMM in! Maandag hebben we idd de uitslagen gekregen bij de gyn. De bloeduitslagen van dag 21 waren nog niet binnen, moest ze eerst nog achteraan bellen. Maar die waren wƩl heel goed. Ik heb precies op die dag mijn eisprong gehad, zei de gyn. En een heel hoog progesteron-gehalte in het bloed. Ik ben dus gewoon vruchtbaar, maar heb gewoon een hele late eisprong. Na dag 21 heb ik dan toch wel gewoon ongeveer 14 dagen tot de menstruatie, dus dat betekend ook voldoende tijd voor innesteling. We zijn erg opgelucht en super-blij dat het waarschijnlijk toch gewoon zonder medische ingrepen zal gaan lukken. De gyn zei dat we eigenlijk vanaf dag 18 gewoon om de dag gemeenschap moeten hebben, maar ja, 'klussen omdat 't moet' zien we nog steeds niet zitten, dat gaan we dus ook niet doen, maar we kunnen er wel rekening mee houden natuurlijk. Het is gewoon goed om te weten hoe je cyclus in elkaar zit en daar heb ik nu veel meer duidelijkheid en zekerheid over. Mijn ongie zit er nu alweer aan te komen, maar ik ga weer met goede moet de volgende ronde in! Nou, en dan manlief . Met hem gaat 't gelukkig ook goed. De pijn kwam volgens de uroloog bij lidtekenweefsel vandaan. Het blijft wat gevoelig, vooral na aanraking, maar gelukkig heeft mijn man nauwelijks pijn meer. De temperatuur is een goede graadmeter voor of er ingrijpen noodzakelijk is, dus dat houden we maar gewoon in de gaten als we denken dat 't niet goed zit. Of het zaad nu wel of niet heeft geleden onder de ontsteking weten we dus niet, dat is niet onderzocht. Maar ik ga ervanuit dat als de HA daar aanleiding toe ziet hij dat gezegd had, omdat hij ook op de hoogte is van onze kinderwens. We mogen niet eerder terugkomen dan over een half jaar bij de gyn . Mocht het dan nog niet gelukt zijn, denk ik dat we ook vragen naar een zaadonderzoek, maar vooreerst gaan we ervanuit dat het daarmee wel goed zit.
FreeWilly: Fijn dat alles goed zit met jou. Waarschijnlijk heeft zaadonderzoek bij de man weinig zin als hij net zo'n ontsteking heeft gehad. Dat moet zich dan eerst herstellen. Onze gyn doet nog niets, in oktober is de miskraam 1 jaar geleden, dan mogen we terug. Tempcurve is goed, zaad is goed, inwendige echo zag er goed uit. Geen verder onderzoek... jammer, ik begrijp het wel maar had het graag anders gezien.
Dank jullie wel. @Aquilegia. Idd heeft dat zaad even hersteltijd nodig denk ik. Maar de gyn heeft helemaal niet naar manlief gevraagd en is dus niet op de hoogte van die ontsteking, alleen de HA. Jullie nog maar even volhouden dan, en hopelijk lukt 't binnenkort toch. Ik zat even in m'n agenda te kijken en zag dat mijn vruchtbare dagen deze cyclus in onze vakantie zijn. We zitten dan lekker ontspannen in een hotelletje, dus wie weet...
Veel plezier in de vakantie, FreeWilly! Geniet ervan. Persoonlijk vind ik het wel gek dat jullie gyn zich volledig op jou richt, terwijl - met de ene zaadbal en de ontsteking - er toch wel redenen zijn om ook je man eens na te kijken. Maar goed, ik ben geen gynaecoloog. PS: dat je 1x je eisprong op dag 21 hebt gehad, wil niet zeggen dat het altijd zo is. Bij mij variƫert het tussen dag 13 en dag 21, maar meestal rond dag 14 - dag 18.
I know, wss heeft de gyn daarom ook gezegd: gemeenschap v.a. dag 18, om de dag, omdat variatie natuurlijk mogelijk, of eigenlijk wel waarschijnlijk is. Maar mijn cyclus is meestal rond 33 - 35 dagen, dus zal de eisprong denk ik meestal plaatsvinden tussen dag 18 - 22 ofzo iets... Mijn banner is natuurlijk ook maar een indicatie op iets wat ongeveer zo is, hij klopt vast niet precies, maar daar gaat 't ook niet om... Ik ben al blij dat ik nu ten minste ongeveer weet waar ik mijn eisprong kan verwachten.