Freebirthing

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door HvO, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Goh bizar hoor. Wat denken die mensen dan wel niet?

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    "Het zal wel loslopen en als het fout gaat bel ik dan de verloskundige wel"
    Toch jammer dat ik dan met mijn zuurstoffles niet zoveel meer kan uitrichten.
    Het is gelukkig nooit heel erg fout gegaan, wel een vrouw bij wie de placenta niet kwam, die belde na een uur eens van "moet dat ding niet vanzelf komen"

3. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Echt bizar. En niet snappen dat het dan al veeeel te laat kan zijn!! Vraag me altijd af wat voor soort mensen het zijn. Blijkbaar denken ze echt niet verder na.

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Meestal hoogopgeleide vrouwen...

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Gek joh!! Je zou juist verwachten dat hun beter weten...
    Of hebben ze het juist zo hoog in hun bol dat ze zelf zoveel beter denken te weten

DastyQueen en bosi333 vinden dit leuk.
  6. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Vrijwillig nooit! Mijn overgrootoma heeft 2 kinderen alleen gekregen, mijn oma 2, mijn moeder 2, mijn moeder haar tante 2 waarvan 1 is overleden..

Waren bij allemaal niet vrijwillig. Hulp was gewoon te laat en zijn snel bevallen.

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik ‘ken’ wel iemand die bewust voor een thuis bevalling ging met een kindje wat in stuit lag... vind ik persoonlijk ook niet verantwoord. En beledigd dat ze was dat ze met loeiende sirenes afgevoerd werd toen het niet helemaal goed ging!
    Gelukkig hebben beiden er niets aan over gehouden

8. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Er was een punt tijdens mijn eerste bevalling dat de verloskundige me even letterlijk moest uitleggen hoe ik ook alweer moest ademen.. :eek: (iets met een weeenstorm)
    Wat was ik blij dat zij er was.! :)

Marchella vindt dit leuk.
  9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Inderdaad...te hoog in de bol waarschijnlijk.

Idioot idee. Wat al eerder is genoemd...toen alles nog natuurlijk ging/moest was de sterfte van zowel kind als vrouw heel erg hoog.

Je had vroeger geen keus. Dan was het nog echt best spannend hoe de geboorte zou aflopen.

Maar goed. Ik denk hierbij soms weleens: natuurlijke selectie ( zo denk ik liever niet...maar bij zulke idiote ideeën....)

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.229
    113
    Als je dit vooraf aangeeft kan jeugdzorg wel degelijk ingrijpen. Ook een ongeboren vrucht kan onder toezicht komen. En ouders krijgen een heel circus van jeugdzorg over zich heen. Daarom zullen vrouwen dit vooraf nooit aangeven. Die bellen gewoon niet of te laat.

Ik heb geen enkel respect voor deze keuze. De bevalling gaat niet alleen om jouw wensen. Maar een goede moeder neemt ook de verantwoordelijkheid voor haar kind! Dat je er alles aan doet om het gezond op de wereld te zetten. Mensen met andere plannen mogen van mij wel eens in landen gaan kijken waar (bijna) iedereen aan freebirthing doet (onvrijwillig)...

DastyQueen, Paardenbloem en Champetter vinden dit leuk.
  11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    TJa, een vriendin van mij had ook een stuitbevalling. In het ziekenhuis. Maar ging sneller dan het personeel verwachtte. Dus zij heeft 45 minuten persweeën weg moeten puffen omdat de gynaecoloog er nog niet was :rolleyes:

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Oee dat lijkt mij ook vreselijk!!

Ik gaf het voorbeeld overigens alleen maar aan als een bevalling die sowieso een stuk risicovoller is dan gemiddeld en dan toch per se thuis willen bevallen... persoonlijk vond ik dat niet slim, het had heel anders af kunnen lopen in dit geval...

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Snap ik. Dat is ook zo. Maar de situatie uit mijn voorbeeld vond ik ook niet bepaald veiliger.

14. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    "Vroeger" lag de moeder-kindsterfte vooral zo hoog omdat de hygiëne bedroevend was. Kennis over bacteriën en hoe je die overbrengt was er vrijwel niet. Ook de baker stapte uit haar moestuin zo binnen om je van je kind te verlossen. Vrouwen waren verplicht 8 dagen op bed te liggen, dus een trombose lag ook op de loer. En je bed verschonen gebeurde ook niet vaak in die week.

In de tijd dat er kraamklinieken kwamen waren die vaak bij een ziekenhuis en namen ze om de beurt vrouwen op om te bevallen. Ik las in een boek dat vrouwen op de stoep bleven staan/zitten om maar in de kraamkliniek te kunnen bevallen omdat de sterfte daar veel lager was.
    In het ziekenhuis kwam de arts vanuit de lijkenkamer waar hij had staan snijden even een bevallende vrouw helpen, zonder zijn handen te wassen.

Ik denk dat het in de wereldgeschiedenis maar weinig voorkwam dat vrouwen echt zonder hulp bevielen. In de meeste culturen is het toch vrij normaal dat er een oma/moeder/wijze vrouw bij was

Another vindt dit leuk.
  15. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik ben thuis bevallen maar mijn partner was niet echt instaat op mij te helpen en zelf wou ik al een hele tijd poepen haha.
    Kan niet begrijpen hoe je dat in je eentje of met zn tweeën zou kunnen zonder man met verstand en die ook nog eens rustig kan blijven als zijn vrouw schreeuwt terwijl er een hoofd uit komt die soms ook na een stukje eruit weer terug gaat nee hoor geef mij maar gewoon de verloskundige met de kraamvrouw .

16. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zou t niet aandurven. Eerste keer een totaal ruptuur en de tweede keer zat dochter vast. Met een "truc" van de VK kwam ze er uit. Zelf had ik dat nooit geweten.

HvO vindt dit leuk.
  17. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als ik dat bij mijn eerste bevalling gedaan had, dan was ik er nu niet meer. Ik ben in het ziekenhuis bevallen en zelfs daar liep het maar net goed af door heel snel handelen van de gynaecoloog.

Ik vind onverstandig dus een understatement. Ik vind het ronduit idioot.

HvO en Paardenbloem vinden dit leuk.
  18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik was bij bevalling 1 al het bochtje omgegaan. Dus nee, het lijkt me geen toppntwikkeling of we gaan terug naar de tijden met enorme sterftes in het kraambed van moeder en/of kind.

HvO en Paardenbloem vinden dit leuk.
  19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik snap ook echt niet waarom je dat zou willen. Ook vroeger, bevielen vrouwen nooit alleen, altijd met hulp van, bijvoorbeeld, andere vrouwen.

HvO vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik was al bang het ziekenhuis niet te gaan halen deze keer........

Deel Deze Pagina