Wanneer ziek melden bij uwv

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Rizzoli, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik in de ziektewet gekomen. Dit heeft mijn werkgever gemeld aan het uwv en de uitkering verder geregeld.

Nu loopt mijn verlof half november af en mijn contract 1-12.
    Mijn contract wordt niet verlengd.
    Ik zal helaas niet voor 1-12 beter zijn. Wanneer moet ik me ziek melden bij het uwv en moet ik me na mijn verlof weer ziek melden bij mijn werkgever voor die laatste 2 weken of blijf ik in de ziektewet omdat ik nog niet beter gemeld ben?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Rizzoli,

Je contract loopt af na het einde van je bevallingsverlof en je bent nog niet hersteld van de bevalling. Je vraagt je nu af hoe, waar en wanneer je je moet melden voor de Ziektewet uitkering.

Wat een vervelende situatie voor je!

Als je na je verlof nog niet in staat bent om te werken, meld je dan ziek bij je werkgever. Hij vraagt dan de uitkering voor je aan. Als je contract afloopt tijdens de ziektewetperiode, dan meldt je werkgever je ziek uit dienst op de laatste dag van je dienstverband.
    Je ontvangt een schriftelijke bevestiging van je ziekmelding van UWV. Waarna UWV contact met je opneemt over de ziekmelding.

Hier vind je meer informatie als je ziek uit dienst gaat.

Ik wens je een voorspoedig herstel!

Met vriendelijke groet,

Petra
    UWV WebcareTeam

Deel Deze Pagina