Ik heb zo'n geweldige tupperware koffiekan. Die werd dagelijks gebruikt toen we nog zo'n koffiezetter hadden voor een hele pot te zetten. Nu hebben we al een aantal jaren zo'n espressomachine en hebben we m niet meer nodig voor koffie. Nu had ik bedacht dat ik m wel als theepot kon gebruiken. Maar ik heb al allerlei poets truukjes uitgehaald die ik kan verzinnen om die koffiesmaak eruit te krijgen, en dat lukt dus niet. En thee met een koffiesmaak is echt niet lekker Heeft er iemand de gouden tip hoe ik dat eruit kan krijgen?
Reinigen van thermoskannen Voor het reinigen van de thermoskan dient deze met warm water gevuld te ... worden, voeg 2 eetlepels soda toe en circa 3 proppen aluminiumfolie. De kan bruist aan de binnenkant prachtig schoon en vieze geurtjes verdwijnen als sneeuw voor de zon. of Koffiesmaak om de koffiesmaak uit een thermoskan te krijgen even een steradent tablet in ... warm water oplossen en laten weken. Heb ff gegoogled en heb dit van de AH site. Handige tips!
Water + twee bruistabletten voor het reinigen van een kunstgebit (goedkoop merk). Zo krijg je bv ook de theepot goed schoon
of een halve afwastablet!!!! zo maak ik mijn koffiepot altijd schoon...dus heet water en zo`n tablet erin!!
Hier ongeveer het zelfde maar dan met kokend heet water en dan een schep wasmiddelpoeder. Wou het eerst ook niet geloven maar het werkt echt. sucses Janna Oei, foutje. Niet goed gelezen. Je heb het over je koffie pot. En ik dacht een termoskan. Sorry!
Nee hoor, je hebt goed gelezen. Het gaat over mn tupperware thermoskan die jaren gerbuikt is als koffiekan en die ik nu voor thee wil gaan gebruiken. Maar dan graag zonder koffiesmaak Die tupperware kannen zijn supergoed maar mij iets te duur om deze weg te doen en een nieuwe te kopen.
Er staan tips tussen die ik al geprobeerd heb maar die bij mij helaas niet werken. Maar ook die ik nog niet geprobeerd heb. Dus die ga ik maar eens uitproberen. Andere tips zijn nog altijd welkom.
Krijg je er niet uit! Als je hem al een poos voor koffie gebruikt hebt krijg je die geur/smaak er nooit meer uit. Erg vervelend want het zijn goede en DURE kannen.