Frequentie afspreken start groep 1?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LovelyDK, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nou, goed 1 week op school en ze heeft het er al over.
    Ik heb dr gezegd dat ze van mij best een kindje mee mag nemen, maar volgens haar gaan 'alle kindjes naar de NSO'...
    Ik snap wel dat ze dat zo ziet, volgens mij gaat het grootste deel idd wel een paar keer per week.

Hoe zit dat bij jullie in de klas? Gaan daar ook de meeste kindjes een paar keer per week naar de opvang?

Tja, kan me voorstellen dat ze (allemaal net 4 jaar) dan weinig puf hebben naast 2-3 dagen bso ook nog eens af te spreken. Maar we zullen zien wanneer ze het eerste speel-afspraakje geregeld heeft.

Nu moet ik zeggen dat dochter soms ook best afgedraaid is als ik dr op kom halen. Maar eenmaal thuis heeft ze nog energie genoeg.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier is op het moment iedereen ziek, net ziek geweest OF naar de NSO inderdaad.

Maar meeste kinderen gaan bij ons op school 1 of 2 dagen.. Sommigen wel 4 of 5 overigens.
    Dat vind ik persoonlijk erg veel... Maar goed.. Ieder z'n ding he :)

Maar op dit moment is bij ons afspreken ook wel erg lastig hoor..
    Het komt er nauwelijks van.

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter zit in groep 2 en heeft tot nu toe bij 3 verschillende kinderen 1x gespeeld en er is 3x een kindje hier wezen spelen (haar beste vriendinnetje).

het komt allemaal van zelf wel, ik heb het nooit gestimuleerd altijd wel gezegd dat ze iemand mee mag nemen maar dan moet ik wel vrij zijn anders kan het niet.

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier spreken ze het liefst elke dag af. Ik kijk het altijd een beetje aan. De ene keer is het hier,de andere keer bij een ander. Ook hier was het vanaf dag 1 bingo. In hun klas gaan maar 3 kinderen naar de bso voor 2 dagen in week,waaronder het vriendje van Suus. Vriendinnetje van Tessa zit in groep 3 maar spreken wekelijks af. Ook ik wil de ouders "kennen" voordat ze daar mogen spelen. Wil namelijk niet dat ze al op straat spelen.

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter gaat sinds december naar school en heeft nu 1 keer bij een meisje gespeeld. Volgende week heeft ze haar eerste feestje. Ik stimuleer het niet, het komt vanzelf wel en ik vind de rust nu ook nog wel lekker :)

6. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    De dochter van mijn vriend is nu 6 jaar en zit in groep 2.
    Ze heeft wel eens afgesproken met kindjes, maar (helaas) wil ze niet echt buiten school afspreken met kinderen. Ik zeg helaas omdat ik vind dat ze ook wel met kinderen om moet leren gaan. Ze kan perfect delen en spelen met kinderen OP school. Maar met haar eigen speelgoed loopt het vaak fout. Ze vind het lastig als kinderen daar mee spelen, dus zou het fijn vinden als dat vaker voor zou komen. Maar goed, we gaan haar ook niet dwingen natuurlijk om een kindje uit te nodigen en het komt later vast wel goed.

7. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit vind ik wel een geruststellend antwoord. Ik ben ook snel geneigd te denken dat mijn mensen mij buitensluiten dus ik zou best argwanend kunnen worden als mijn zoon bijvoorbeeld nooit wordt gevraagd/vraagt om met iemand te spelen terwijl ik andere kindjes regelmatig met elkaar spelen (al dan niet gestimuleerd door ouders die elkaar al kennen).

8. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Dochter zit sinds mei op school en ging rond september echt afspreken. Nu het liefst zo vaak mogelijk...we beperken het tot woensdag en vrijdagsmiddag, daarnaast regelmatig een feestje en soms wil ze in t weekend naar een klasgenootje in de buurt.
    Druk zat dus.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.275
    1.040
    113
    Zuid-Holland
    hier heeft ze er het eerste half jaar ook niet naar gevraagd. nu begint dat zachtjes aan te komen.
    Maar goed, ze zit twee dagen per week op de NSO, dus daar vriendinnetjes genoeg om mee te spelen. En elke week 1 middag naar opa en oma waar 2 nichtjes van haar leeftijd ook zijn. Kortom dan hou je nog maar 2 middagen over per week, dus zo raar vind ik het ook niet dat ze het dan nog lekker vind om thuis te spelen en uit te rusten!

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

11. tuc

tuc Niet meer actief

hier na een maand de vraag van een jongetje (via zn moeder:D) dat hij graag met onze dochter wilde afspreken. Daarna nog 2 afspraakjes geweest met 2 andere kindjes, ze zit sinds de herfstvakantie op school. Ze roept de hele dag met wie ze allemaal wil afspreken, maar ik stimuleer het niet extra...wanneer zij iets met een kindje "geregeld" heeft, spreek ik het met de betreffende vader of moeder verder af. Ik ben niet bij alle ouders thuis geweest, dat schat ik per kindje/ouder in.

12. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

in t begin was t drama om bij iemand anders af te spreken. Want alle kindjes moesten bij ons komen spelen. ik had dan gezegd: je mag ook bij die en die spelen en dan komt mama je later ophalen. dat was dan goed.
    Maar vanaf vorige week is ze vanuit school met een vriendinnetje mee gegaan om daar te gaan eten en spelen. en heeft haar mama haar netjes thuisgebracht en heeft t vriendinnetje ook nog even hier gespeeld.

Ik moet zeggen: t gebeurt nog niet zo vaak t afspreken. wat ik wel merk is dat ze nu veel meer met meisjes gaat spelen. voorheen speelde ze of alleen of alleen met jongens.

maar ik ga niet altijd afspreken. want ook wij hebben af en toe een druk programma. gelukkig zijn ze hier op woensdag en vrijdagmiddag vrij. maar vrijdagmiddag zit ze op zwemles. Als ze bij iemand aan t spelen is, dat ik haar dan daar oppik. en dat vindt ze helemaal niet erg.

Deel Deze Pagina