Frequentie controle gynaecoloog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ester77, 7 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Ik vroeg me af hoe vaak degenen die bij de gynaecoloog lopen op controle komen. Ik heb nu nog 4 weken, over 2 weken ga ik om de 3 weken en pas vanaf week 34 om de 2 weken t/m week 37! Ik vind dat erg ruim, maar ze hebben me al zover vooruit gepland.

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Volgens mij was het bij met het zelfde, ik dacht dat ik vaker zou moeten komen, maar dat viel mee! Uiteindelijk ben ik wel vaker gegaan ivm mijn bloeddruk.

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ja hier ongeveer hetzelfde. Vanaf week 35 elke week maar dat komt omdat ik al een aantal keer weer in het ziekenhuis gelegen heb.

Maar je kan altijd bellen he..als je je zorgen maakt of er is iets. Gewoon doen.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben met 23 weken geweest, met 27 weken geweest en moet nu met 32 weken, hoe vaak daarna weet ik niet want wordt waarschijnlijk met 38 weken ingeleid.

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hier ook zo lang er tussen, vind het ook niet fijn!

Laatste afspraak 22 dec. en volgende week pas weer een afspraak op 14 januari, is dus ruim 3 weken. Maak mij vooral zorgen omdat hij in stuit ligt, maar volgens de gyn. kan dat nog alle kanten op. Dus maar gewoon afwachten, maar ik hoop dat het vanaf de volgende afspraak niet meer zo lang ertussen zit. Deze zwangerschap heb ik ook continu andere gynaecologen, had ik de vorige zwangerschap ook niet. Heb wel het idee dat het nu anders is omdat het de 2e is.

6. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hier vanaf 20 weken: 20 weken, 24 weken, 27 weken, 30 weken, 32 weken groeiecho, 33 weken gesprek bevalling, 34 weken, 36 weken en dan elke week.

Dus ook steeds om de 4 weken geweest, vanaf 27 weken om de 3 weken, vanaf 34 weken om de 2 weken en vanaf 36 weken elke week. Hoop alleen dat ik dan niet meer zo vaak hoef ;)

7. iPinky

iPinky Actief lid

6 okt 2014
    382
    0
    0
    buitenland
    Ik woon in het buitenland, maar ik zie mijn gynaecoloog soms maar eens in de 2 maanden. Ik heb overigens ook eens per 2 maanden een groeiecho, dus ik heb per maand ongeveer 1 afspraak. (Of met de gynaecoloog of met de echoscopist.)

Had wel verwacht dat de frequentie van controles zou toenemen, maar tot op heden is daar nog niet echt sprake van. Met 36 weken word ik overgedragen aan het ziekenhuis (zo gaat dat hier). Misschien dat ik dan vaker moet langskomen.

Om eerlijk te zijn vind ik het niet zo erg, ik heb geen onbeantwoorde vragen en ik volg nu ook een pufcursus met een verloskundige, dus daar kan ik ook veel vragen stellen.
    Zit in een behoorlijk medisch traject, dus ik zie er juist soms weleens tegenop dat ik weer ergens naartoe moet. Echo's vind ik wel heel leuk uiteraard, maar naar het hartje luisteren hoeft van mij niet meer zonodig. Ik vind het wel bijzonder hoor, maar ik voel de baby nu dagelijks en ik heb voor de rest ook geen klachten, dus ik neem aan dat het gewoon goed zit.

En in een potje plassen wordt ook steeds lastiger... Haha. :)

8. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hier bezoeken gehad met 24, 28, 32, 35, 37 weken. Daarna niet meer, want de ks staat al gepland. Ik heb mijn laatste bezoekje dus al gehad.
    Maar je kunt altijd bellen als er iets is!!

9. ester77

ester77 Actief lid

6 sep 2009
    127
    0
    0
    Ik was gewion benieuwd omdat bij de vk de opvolging snelker is. Maar goed te lezen dat dit dus niet vreemd is bij de gyn.
    Als er wat is bel ik wel, alhoewel ik merk dat de drempel wel wat hoger is nu dan bij de gyn

10. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik liep bij de gynaecoloog wegens dreigende vroeggeboorte en moest van 25 tot 30 weken iedere week komen, dan ook echo en de hele rataplan. Daarna iedere 2 weken en nu net afgelopen week de laatste keer geweest en terug verwezen naar de verloskundige. Hoe vaak je dus moet komen hangt ook heel erg af van de reden waarom je bij de gynaecoloog op controle moet komen.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Momenteel wekelijks of tweewekelijks. Dat zal in de toekomst misschien nog frequenter worden.

12. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Iedere twee weken hier ivm te hoge bloeddruk.

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Vanaf 20 om de 2 weken

Deel Deze Pagina