Hoi hoi, Ik wil eventjes mijn verhaal hier kwijt, of eigenlijk eventjes mijn hartje luchten hoop dat dat mag. Ben nu elf weken zwanger en sinds een paar dagen heel erg down., nergens zin in, huilen huilen en nog eens huilen, gestresst maar vooral geen gelukzalig gevoel. Schaam me om het te zeggen. De eerste weken van mijn zwangerschap waren spannend door de constante bloedingen, bij de 9 weken echo zag alles er goed uit dus probeerde ik er minder zorgen om te maken, maar nu maak ik me overal zorgen over. mijn werk, relatie, bevalling enz enz. het liefst kruip ik in mijn bedje en kom ik er niet meer uit. Hoort dit er ook allemaal bij? Hoop niet dat ik nu als een grote klagende zeur wordt beschouwd want zo wil ik niet overkomen maar heb het echt een beetje moeilijk nu. pfff Liefs Bojenna
Lieverd, heel herkenbaar en ik kan je vertellen dat het er allemaal bij hoort, onzekerheid over het hoe en wat, kan ik het wel, hoe gaat dat straks met het werken, eventueel oppas, etc.. Ook de spanning van de afgelopen weken komt er uiteindelijk uit! Heb ongeveer 2 weken geleden er ook zo bij gezeten, zo down, zo emotioneel, zo onzeker.. maar merk dat ik er nu eindelijk af en toe van kan genieten en ze zeggen dat je na ongeveer 13 weken je je steeds beter gaat voelen. Schrijf het lekker van je af, praat erover, schaam je niet, want het is echt volkomen normaal. Knuff elies
je bent geen zeur meid!ja hormonen zijn het en idd die kunnen je behoorlijk in de war maken!en de eerste wkn zijn ook erg spannend maar je hebt een goede echo gehad en dan mag je ervanuit gaan dat het goed komt meid!ik had hetzelfde heb een miskraam geahd 3 jaar terug dus was nu ook erg onzeker maar ook een 9 wkn echo gehad en dat zag er goed uit de gyn zei toen nu kun je er vanuit gaan dat het goed komt dus daar ben ik maar op gaan vertrouwen maar het blijft spannend! ik zou zeggen rustig aan meid en het komt wel goed en je kan hier altijd je ding kwijt!
Bedankt voor jullie lieve berichtje. Ben op mijn werk nu en sta weer te huilen daardoor. Ik ben al niet zo'n hele zekere dame van mezelf maar zo erg als ik nu ben dat heb ik niet snel. Hoop dat het idd wat beter wordt ik probeer daar op te vertrouwen. Maar af en toe hier je hart luchten is echt heel fijn. In mijn vriendengroep zijn er nu incl. mijzelf vier zwanger maar volgens mij hebben zij dat niet, die leven echt op een roze wolk. Nogmaals dank je voor de lieve reacties. Liefs
Ach meid toch.. die roze wolk is vaker niet als wel aanwezig hoor heb ik hier gemerkt! Vrouwen voelen zich heel erg verplicht constant lyrisch te zijn erover, ik heb dat ook niet, vind het echt super hoor maar ik ben ook heel onzeker en in het begin zeker... denk dat je vriendinnen dat ook hebben maar het niet uiten omdat dat "niet hoort"... je bent helemaal geen zeur, denk dat we dit allemaal hebben! Succes meid!
"Fijn" om te lezen dat het herkenbaar is. Ik heb er sinds een week met vlagen last van. Ineens een gevoel dat het fout gaat, een gespannen gevoel, huilen om niks (ik las vanochtend het woord "baby" en toen kwamen er tranen ) en gewoon down. Het wisselt zich bij mij wel duidelijk af: ik kan me een dag later helemaal fit en zorgeloos voelen en me afvragen waar ik me nu zo druk om maakte gisteren. Ik geef de schuld aan de hormonen... En doe vooral gewoon even alleen waar ik zin in heb zo'n dag, neem wat gas terug (al is dat wel moeilijk als je gewoon behoort te werken).
Die hormonsters kunnen heel wat teweeg brengen! Maar gelukkig wordt het meestal wel minder als je wat verder bent. Hoewel: de laatste weken kunnen ze soms ook weer behoorlijk toeslaan. Gewoon lekker huilen, dat lucht op, en helpt misschien nog wel het beste. Succes ermee hoor!
Heel herkenbaar. Maak je geen zorgen, hebben er meer last van, ik zit soms ook ernstig in een dip, en nu vooral over de bevalling, want ben er erg bang voor.
Hier ook iemand die (door vermoeidheid misschien?) het af en toe allemaal niet meer ziet zitten. Lastig want vriendinnen verwachten toch wel iets meer enthousiasme maar dat kan ik helaas niet zo uiten. Wellicht ben ik te rationeel ingesteld en moet ik eerst maar eens de komende goed tijd door zien te komen.