Mijn zoontje is nu precies 6 weken oud. Ik geen on demand borstvoeding. Vorige week liet hij snachts ineens 6 uur tussen voedingen maR nu komt hij weer elke 3 uur of vaker. Of snachts. Zal dit ivm regeldagen zijn? Is het normaal dat hij ineens weer zo vaak komt?
Ja, kan een groeispurtje/regeldagen zijn welke ook rond 6 weken plaatsvindt. Gewoon lekker op verzoek blijven voeden.
Hij zal het wel nodig hebben mijn dochter heeft in het begin ook doorgeslapen, en ineens ging ze weer terug naar 2 voedingen, daarna 1, en nu slaapt ze af en toe weer door.
Het duurt nu 4 nachten. Hij groeit erg hard (300 gram per week), dus echt nodig zal hij het niet hebben denk ik. Maarja
O ja elke keer als je denkt dat er een ritme is gooien ze het weer om hahaha. Zo slapen ze door, zo willen ze heel vaak drinken vanwege groeispurt/tandjes/verkouden/... Gewoon lekker op vraag blijven geven, groei gaat ook vanzelf minder hard.
Regeldagen gaan er niet om of ze het nodig hebben. Ze regelen daarmee de productie, dat is een natuurlijk proces. Als je dat niet doet, dan zal je uiteindelijk onvoldoende melk hebben voor de behoefte van je kind. Kan wel een week duren
Hier schommelt het ook heel veel. Soms 2 nachtvoedingen, soms 1 en soms slaapt hij door. Hij is 8 maanden.
Onze dochter heeft tot 2-3 weken geleden elke 3 uur gedronken. S nachts 1x 5-6 uur slaap en daarna weer elke 3 uur. Sinds 2-3 weken is het ineens naar 6 voedingen per dag gegaan. Zo lang je op verzoek voedt is het allemaal normaal