Frequentie

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Apenijn, Jun 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Hallo!
    Onze dochter is vandaag 8 weken.
    We hebben wat afgerommeld met de voeding. 2 weken bv gehad, 3e week gemengd met fv, en vanaf week 4 met voeding tegen spugen en krampjes begonnen.
    Sinds 2,5 week is het duidelijk dat ze verborgen reflux heeft. Ze krijgt hiervoor medicijnen en we hebben ook haar voeding aangepast.
    Geboorte woog ze 3890gr In week 6 woog ze 4950gr.
    Week 5 kreeg ze 5x 165, maar dat viel absoluut niet goed, ook icm met de reflux. Week 6 om en om 135 en 165 geprobeerd, maar ook dat was het niet. Ze kwam om de 4-5 uur, maar de reflux werd erger.
    We zijn dus kleinere beetjes gaan aanbieden. (Redelijk op verzoel, ze komt zelf)
    Ze krijgt nu 5x100 en 2x135. Ze is hier content mee, al heb ik de Neiging haar in de ochtend ook een 135 fles te geven.
    Maar mijn vraag is: doordat ze kleinere beetjes krijgt wordt ze sinds 2 weken 'snachts weer wakker. Ze sliep zo van 12 tot 7, maar nu wordt ze rond half 4-4 uur ook wakker. En dan komt ze om 7 uur alweer. Ik ben versleten!
    Heb je een advies zodat het doorslapen misschien weer terug komt, zonder dat ik haar (te) vol stop met flesvoeding? Kan ik anders aanbieden? Of blijft het zo tot de reflux vermindert? Haar medicijnen werken inmiddels wel goed!
    Alvast bedankt!

2. Apenijn

Apenijn Bekend lid

Dec 17, 2012
    741
    0
    0
    Is mijn vraag te complex?

3. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Apenijn,

Gekukkig reageert je kindje goed op het aabieden van kleine porties. Helaas heeft dit wel tot gevolg dat je kindje in de nacht een paar keer wakker wordt.
    Het goede nieuw is dt de meeste gevallen van verborgen reflux in de loop van het eerste jaar vanzelf verdwijnt.
    Verdere algemene tips hebt je vast al gekregen en toegepast. Zoals het bedje in een schuine positie zetten zodat de melk beter in de maag blijft.
    Omdat je kindje nog maar 8 weken is kan je alleen maar Johannesbroodpitmeel toevoegen aan de voeding maar dat doe je waarschijnlijk ook al.
    Ik wou dat ik een gouden tip voor je had maar die heb ik helaas niet.
    Als je een partner hebt kan je wellicht afspreken dat jullie allebei 1 voeding in de nacht gaan geven zodat het een beetje verdeeld is. Wellicht heb je ook nog familie die kan bijspringen in het weekend zodat je dan een paar keer een nacht kan doorslapen.

Groet,
    Saskia

Share This Page