dochter krijgt baarmoeder van moeder

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Foxter, Jun 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ehh
    Is het dan niet makkelijker om die moeder als draagmoeder te vragen?
    Lijkt me toch nogal weinig kans van slagen hebben zo'n baarmoeder transplantatie..

3. Classic

Classic Niet meer actief

wat een technologie, ;) heel knap als het echt lukt, en dat het kan blijven zitten!
    ik zou dit nooit doen..!

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik zou het ook nooit doen, maar als je een giga kinderwens hebt en dit is de enige manier, kan ik me voorstellen dat je het probeert!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Waarom, een hart blijft toch ook zitten?

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Maar je moet nog wel 5 jaar medicijnen slikken tegen het afstoten heb ik begrepen, na een orgaantransplantatie. Ik hoop zo voor dat meisje dat het lukt!

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Bijzonder. Misschien heeft draagt ze straks een kindje in dezelfde baarmoeder als waar ze zelf in is gegroeit.. lijkt me heel apart.

@Violetriot, het lijkt me echt helemaal niets als mijn moeder mijn kindje zou dragen. Vind het idee zelfs een beetje eng.. een kindje zelf kunnen dragen in de baarmoeder van mijn moeder zou dan toch mijn voorkeur hebben..

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,842
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hopelijk lukt het ! Toevallig las ik laatst in de Vriendin over de ziekte die die dochter heeft, en er zijn behoorlijk wat vrouwen die het nog hebben geloof ik. Dus ook voor hen zou dit toch wel heel bijzonder zijn!

9. Tara86

Tara86 Actief lid

Jun 7, 2011
    372
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Wauw wat bijzonder!
    Dat dit toch allemaal kan he tegenwoordig.
    iid heel apart dat, mocht het lukken, hun kindje groeit in dezelfde baarmoeder als moeder zelf! :)

10. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,856
    113
    Female
    Thuis
    Super als het zou lukken.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, omdat ik deze keus nooit heb hoeven maken, maar de dochter neemt wel een heel groot risico.

Als haar moeder draagmoeder zou worden, is er een veel grotere kans dat dat goed gaat dan dat deze baarmoedertransplantatie slaagt. En als het niet lukt, kan de moeder ook geen draagmoeder meer zijn.

Ik ben blij dat ik niet met dit soort keuzes te maken heb.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heel bijzonder!

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Wauw! Hoop dat het mag slagen....

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113

O ik wel. Als ik mijn dochter zo zou kunnen helpen. Zeker weten. Ik zou het ook voor mijn zusje doen.

Wel heel bijzonder.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou dit ook doen, zeker als draagmoeder zijn geen mogelijkheid meer was, om wat voor reden dan ook. Zou er niet eens over na hoeven denken. Ik hoop van harte dat het lukt!

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,842
    3,359
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @bri en bosi: Ik denk dat de keuze als moeder zijn om het voor je dóchter te doen gemakkelijker is - dan als jonge meid zijnde.
    Ik denk dat mommie dat bedoelt .

Je neemt toch veel risico's - mogelijk ben je straks 3/4/5 jaar verder en sta je nóg met lege handen - terwijl mogelijk met een draagmoeder een stuk sneller een kindje van jezelf mag krijgen - alleen heb je het dan niet zelf gedragen. Verder is het natuurlijk een flinke operatie + waarschijnlijk best heftige medicatie voor de afstotingsverschijnselen (zou ik me zo voor kunnen stellen) .

Maar oke - ik hoop ontzettend dat het gaat lukken!

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,844
    19,183
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat je er niet zo makkelijk vanuit moet gaan dat de moeder maar "even" draagmoeder moet zijn voor haar dochter. Een zwangerschap is niet niks en kan op 56-jarige leeftijd best wel eens te pittig zijn. We hebben natuurlijk geen idee hoe fit die moeder verder is. Bovendien heeft het ook nogal wat emotionele gevolgen voor zowel draagmoeder als "wensmoeder".

Het zou mooi zijn als dit soort ingrepen mogelijk worden. En dat lukt domweg maar op één manier: proberen en ervaring op doen. Ik hoop van harte voor deze mensen dat het lukt. En dat de artsen met deze operatie in ieder geval weer kennis opdoen die ze kunnen gebruiken voor andere vrouwen in een soortgelijke situatie.

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar die hoeft daarna niet nog een keer vreselijk "misbruikt" te worden (een zwangerschap is nogal een aanslag op een baamoeder!)

18. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had als moeder zijnde dus eerder draagmoederschap voorgesteld dat gaat aanzienlijk sneller (dan kan je binnen 1 jaar al een kindje hebben bij wijze van spreken en voordat dit allemaal goed is ben je misschien wel 3/5 jaar verder en dan moet je nog zwanger zien te worden en dan moet het allemaal maar goed gaan.. nogal een risico..

19. Tsja ik weet niet, ik ben een beetje sceptisch en niet direct positief hierover. Er rijzen zoveel vragen bij me op. De baarmoeder is ook al 56 jaar oud en tegen de tijd dat ze wellicht zwanger raakt nog ouder. Dit kan natuurlijk goed gaan, maar toch: er zijn nog een hoop risico's. Ook is het lichaam van de dochter niet gewend een baarmoeder te hebben. De medicijnen tegen afstoting zijn ook niet mis. In die tijd kan je beter niet zwanger worden.
    Ik hoop voor de moeder en dochter dat alles goed zal verlopen.. maar ik heb mijn twijfels.

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Je krijgt toch altijd je baarmoeder van je moeder????

sorry... :p

Share This Page