Sonja Bakker Lidl

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn hier vast meer mensen die af en toe een SB-recept van Lidl maken. Dus nu ben ik benieuwd of mijn man en ik nu zulke grote eters zijn of dat die porties van Sonja gewoon niet sporen. Want wij hebben nu twee keer een recept gemaakt. Eén keer iets met basmatirijst, spinazie, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas en pijnboompitjes. Dit was een recept voor vier personen. Nu heeft mijn mam er voor ons allebei nog een mootje zalm bij gedaan. En ik moet zeggen... Er bleef eigenlijk bijna niks over. Als die zalm er niet bij had gezeten, hadden we (minus een kleine portie voor onze zoon) gewoon met zijn tweeën een recept voor vier personen weg zitten knagen.
    Vandaag heb ik de tortillataart gemaakt. Eigenlijk een recept voor acht personen. Maar ja, lastig om een kwart taart te bakken en hij leek me toch lekker. Ik heb hem met zes lagen gemaakt in plaats van zeven. Hij was dus iets kleiner, maar niet veel. We hebben met zijn tweeën ruim de helft op. Als we hier een keer met vier volwassenen van eten, zou ik er zeker nog een salade bij serveren. Met 8 personen zouden wij hier echt mooit genoeg aan hebben!

Eten jullie ook het dubbele van de SB hoeveelheden of zijn wij gek?
    (En voor de duidelijkheid: mijn man heeft gewoon een gezond gewicht. Ik val nu even nèt in de categorie overgewicht, maar dat mag ook wel met een baby van nog geen twee maanden oud. :) Normaal heb ik een gezond gewicht.)

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

De porties van Sonja gaan uit van tussen de 300-500 calorieën per persoon.

Dus ja, kan me voorstellen dat je het dubbele zou kunnen eten wanneer je niet aan het " afvallen " bent! :D

3. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

26 dec 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    hihihi het boek is bedoeld om af te vallen hoor, daarbij pas je ook je porties eten aan

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja oké, maar ook als je wilt afvallen moet je niet met honger van tafel gaan toch? Dat soort crash diëten zijn juist heel slecht en ik dacht altijd dat Sonja Bakker stond voor verantwoord en gezond afvallen. (Nu ben ik ook niet zo thuis in het hele dieetgebeuren hoor.)

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Sonja bakker is gewoon een crash dieet, en crashen is weinig eten :) ondanks dat je dan 6 keer eet, had ik met Sonja altijd honger...

6. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    En de ganse dag margarine en ontbijtkoek eten is niet echt heel verantwoord trouwens... ;)

7. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een vriendin van mij heeft ook eens een tijdje zon sonja dieet gevolgd, maar die viel bijna om. Zij sportte er ook nog bij en dan heb je bij lange na niet genoeg om te functioneren. Maar het idee is volgens mij wel dat je de porties veel kleiner hebt ja en daardoor afvalt...

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij ook hoor! En wij zaten elkaar al aan te kijken en te zeggen: wij zijn echt mega-vreetzakken :) Maar toen vroegen mijn schoonouders of we voor hen wilden koken (en zij zijn echt bescheiden eters!) en toen hadden we exact hetzelfde.

Wanneer er staat: voor 4 personen, reken er dan maar op dat het voor 2-3 personen zijn. En wanneer je het dubbele maakt, kunnen er ternauwernood 6 personen van eten :D

Ik heb het boek van de Lidl ook gekocht en gebruik het enkel voor variatie op het avondmenu.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ah oké, toch wen crashdieet dus. Ik dacht dat zij mensen juist langzaam liet afvallen door ze weer 'normale' porties van gezond voedsel te laten eten. Maar dat is dus niet zo. Nou, dan kunnen we zonder schuldgevoel dubbele porties eten dus, haha. Het zijn namelijk (met hier en daar wat kleine aanpassingen) wel lekkere receptjes. En we waren wel weer eens op zoek naar wat nieuws.

10. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik vind ze er ook goed uit zien die recepten, komt niet vaak voor dat ik van sonja onder de indruk raak.. Haha

11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik heb het boek van de Lidl ook gekocht en gebruik het enkel voor variatie op het avondmenu.[/QUOTE]

Hier ook voor beetje afwisseling in gezonde maaltijden,maar gebruik wel de hoeveelheden naar eigen inzicht ...

En die zalm bij de spinazie,goed idee! Gaan we morgen doen :D

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij dat recept met de spinazie zou ik ook een teentje knoflook doen. Het is lekker maar mag iets meer pit hebben.

13. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben vorige week de broccolitaart gemaakt. Ook meer ter variatie van ons avondeten. Er moet hier nog wel een boel af maar dat wil ik gewoon gaan doen door op mijn eten te letten meer te sporten. Zo'n Sonja dieet oid is verder niks voor mij. Ik vond de taart opzich lekker maar je moet er zelf nog wel wat smaak aangeven. Persoonlijk zou ik er bijv. Nog een rode paprika door doen. En de kipfilet had ik gekruid. Anders is het best wel flauwtjes.

14. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Net te laat , zit nu te eten haha

15. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier juist aan het Sonja bakkeren :) Er mag namelijk wel een flink aantal kilo's af.
    En de eerste weken merk je echt dat je minder eet, logisch ook.
    Moet wel zeggen dat wij als avond eten zelf kiezen wat we eten en dan 1 portie. Dus een normaal bordje.
    Nu in week 4 heb ik geen honger/trek gevoel meer.
    Ben nu 5 kilo kwijt.

Kan me wel voorstellen dat als je niet aan het diëten bent dat je de porties van Sonja te klein vind.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Hier al een paar maanden aan de sonja bakker met goed resultaat. Wij gebruiken de recepten op mijn werk ook (cliënten moeten ook allemaal flink afvallen) en ik heb vaak juist dat ik zo veel heb dat ik overhoud. Iedereen heeft dan echt wel genoeg gegeten.
    En idd op een gegeven moment heb je geen honger gevoel meer.

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Het grappige is als je dieet hoeven de porties vaak niet kleiner, of beter gezegd als je af wilt vallen.
    Het gaat er vaak ook om wat er op je bord ligt.

Deel Deze Pagina