Lieve Dames, Nou vraag ik me toch af of ik wel ''normaal'' ben. Ik ben aan het spuiten met puregon, wat me vrij goed af gaat! al merk ik dat deze keer de stimulatie minder was dan de eerste keer. Nou spuit ik uiteraard ook pregnyl en nou moet ik zeggen dat ik hier totaal niets van voel! de vorige ronde deed ik 4 dagen na pregnyl een test en die was compleet blanco (test 4 dagen voor NOD, extra gevoelig). oftewel de pregnyl was waarschijnlijk dus al NOG veel eerder dag na 4 dagen al uit mijn lichaam. Maar nu het volgende ik voel er niets van! echt 0.0! ook niet even na het zetten geen steekje prikje zere tepels echt NIETS! Nu ben ik ook sinds 2 dagen begonnen met Utrogestan 400mg oper dag (smorgens 2 en savonds 2) en ook hiervan voel ik dus compleet niets! terwijl ik iedereen hoor over obstipatie, moe, zere borsten, misselijk etc etc. Nou vraag ik me af, zouden deze hormonen wel iets doen in mijn lichaam? Het lijkt net of mijn lichaam er gewoon totaal niet op reageerd! En of dat het dus ook totaal niet werkt heb ik het idee! Hoe valt dit te controleren? En zijn er meer mensen met dezelfde ervaring die toch zwanger zijn geworden? bedankt alvast voor jullie reacties!
Ik heb ook weinig tot geen bijwerkingen Prijs mezelf gelukkig als ik hier soms lees hoeveel last andere dames soms hebben. En ik had soms ook het gevoel van, geen bijwerkingen dus ook geen effect? Maar het werkt echt wel in de meeste gevallen. Voor je eigen gemoedsrust zou je evt een echo kunnen vragen een week nadat je met utro begint zodat er gekeken kan worden of je bms ook echt dikker word. Zelf vind ik het best apart dat in de eerste helft van je cyclus veel controles zijn, en in tweede helft eigenlijk niks meer bekeken wordt. Heb het laatst gewoon gevraagd en was been probleem
Ook ik had bijna nergens last van toen ik het gebruikte, niet van puregon niet van pregnyl en niet van utrogestan. Maar wees blij inderdaad! Ik kreeg pas last van pijnlijke borsten bij mijn bbz toen ik al een tijdje gestopt was met de utrogestan. Nu spuit ik weer puregon en ook nu nergens last van. Ook ik heb nu wat minder folikels dan de vorige x. Ik zou me niet zo druk maken de hormonen doen echt wel hun werk. Je hebt meer folikels toch? En van de utrogestan lees ik overal dat de werking ervan niet bewezen is..
Dat je test negatief gaf 4 dagen voor NOD is niet raar. Pregnyl kan heel snel uit je lichaam zijn. Het gemiddelde is 8 dagen volgens mij, maar bij sommige dus ook al eerder. Misschien ben jij gewoon 1 van die meiden die dit snel afbreken, wat verder niet erg is.
Je bent heel normaal, of wij zijn beide abnormaal . De hele maand met spuiten en bolletjes inbrengen, heb ik niks gemerkt. Geen rare klachten/symptomen van de hormomen, vond ik toen ook erg vreemd, omdat het behoorlijke hoeveelheden zijn, maar een mooie hoeveelheid bevruchte eicellen/cryo's wat het gevolg
Dames, Dankjewel dat jullie de moeite nemen even te reageren! super fijn om jullie ervaringen te lezen! allereerst vogel proficiat met je zwangerschap!! zo zie je maar ondanks geen gevoel dus toch zwanger! super! dat geeft een burger weer moed! geniet van je zwangerschap! @ laney ik heb het een beetje slecht verwoord, maar ik bedoelde juist met zon ultragevoelige test dat deze al 4 dagen na mijn pregnyl blanco gaf! dus waarschijnlijk was de pregnyl na 2 dagen ofzo al uit mijn lichaam! is dat niet erg snel? @abi wat erg dat je een bbz hebt gehad! hopelijk ben je gauw weer zwanger maar dan gewoon 9 maanden in je baarmoeder! jij dus ook totaal geen kwaaltjes? fijn te weten dat ik dus niet de enige ben! @rooz, ja vervelend he? dat je in de eerste helft zoveel controles krijgt en daarna helemaal geen meer! zou fijn zijn als je dan nog eens terug mocht komen! ach dit is mijn eerste keer utro! dus we wachten het maar weer af! bedankt dames voor jullie reacties!
Nee geen kwaaltjes en ik ben er blij mee. Ik ga zo voor de 2e uitgangs echo. Hoop dat ze bijna op goede grote zijn en ze er zaterdag uit gehaald worden! (Ik ben bezig met icsi dus nog meer hormonen en nog nergens last van) Met de pregnyl ik denk dat het bij sommige vrouwen gewoon heel snel uit het lichaam is. Je moet ook niet zo vroeg testen want zo zie je maar ook al test je om te kijken of pregnyl al uit je lichaam is je maakt jezelf toch gek.
Hey bBibi, Ik ben zoooo blij met jouw post! Ik wilde namelijk bijna zelf posten. Ik ben nu voor de derde keer bezig met IUI, met Purgegon en dan Pregnyl. De eerste twee keer voelde ik enorm veel van de Pregnyl. Enorme gezwollen borsten. Dat verwachte ik nu dus weer, en ik voel niks! Grote paniek! Kan het dat je eerst wel bijwerkingen hebt, en dan totaal niet? Maar er zijn dus meer ladies die niets voelen. Beetje opgelucht. Het kan dus. Ook van het prikje voelde ik dit keer nauwelijks iets Bbibi! Het zal dan wel niks betekenen. Ik ben wel benieuwd dan wat er gebeurd als ik nu zou testen? De 25e Pregnyl gehad, en gisteren IUI...
Trouwens, van de Puregon word ik heel lief en rustig, en m'n gezicht verzacht, zegt iedereen.. Van de Pregnyl werd ik ook heel moe. Maar nog steeds lief.
Ik heb ook nul bijwerkingen gehad van de hormonen. Ik heb verhalen gehoord van vrouwen die met koffer bij de voordeur stonden om hun man te verlaten, of alleen maar konden huilen, hele dagen lang. Gelukkig kan het ook heel mild zijn dus.
Hier ook totaal geen bijwerkingen gehad hoor.. Heb Decapeptyl, Puregon & Pregnyl gebruikt. Echt totaal niks geen bijwerkingen.. Was ik alleen maar blij mee Hier wel 1e poging geslaagd, dus daar zegt het niks over in ieder geval!
@abi heel veel succes dan zaterdag meid! Ik duim voor veel bevruchtingen @patries owh jij dus hetzelfde! Gek dat je het de eerste keer had en nu niet! Jij dus met iui3 bezig? Ik zit in de wachtweken van iui2 ! Hoeveel krijg je er! Hopelijk voor beide gauw goed nieuws @roos jproficiat met je zwangerschap! Ook geen klachtjes dus! Dat geeft me toch moed vooral om te zien dat jullie dus toch ook zwanger zijn geworden! Top! @leo wauw wat fijn geniet van je zwangerschap! Fijn te weten dat jij ook totaal niets voelde! Hopelijk komt het bij ons dan ook een keer goed! Echt zooo fijn te lezen meiden! Bedankt voor het reageren! Doet me onwijs goed! Heel lief!
Owh en roos, gek dat jij dat zegt... Ik ben wel heel down en depri en huilen huilen huilen... Maar dacht dat dat meer was uit frustratie en dat het zo zwaar is de MMM en al die zwangeren om mij heen! Maar dat zouden dus ook de hormonen kunnen zijn? Overigens iedereen klaagt zo over utro en de "belasting" daarvan! Ik heb dat helemaal niet! Werkt ontzettend fijn! Komt bijna niets terug eruit gelopen ( sorry voor detaills) dus vind het helemaal niet vervelend! Ik mocht het een maandje proberen! Maar denk dat ik gewoon mooi mee doorga hihi
ook ik heb geen kwaaltjes van de puregon, pregnyl en utrogestan. ik voel me juist beter met dan zonder. net of mn lijf dan pas werkt zoals het zou moeten ik heb zelf altijd last van pms, super chagrijnig etc voor ik ongesteld moet worden maar met de utrogestan voel ik me prima! en bovendien slaap ik zo lekker van de utro na de pregnyl heb ik wel een dag of 3 zere borsten maar meer ook niet.
Ik heb ook geen last van puregon of pregnyl hoor...totaal niks... uit onzekerheid had ik 2 dagen na pregnyl een lh test gedaan, knalpositief gelukkig. Ik had ook al zoiets van kom maar op met die zere borsten, hoofdpijn of moe...helemaal niks. Utro gebruik ik verder niet. Die ene keer dat ik 20 follikels had ipv 3 voelde ik trouwens wel, maar toen kreeg ik ook provera. En daar werd ik best depri van. Verder valt t me heel erg mee! Dus al die zware verhalen hoeft niet in alle gevallen zo te zijn.
@liz grappig dat je dat zegt, ik slaap ook altijd veeeeeel vaster de 2e helft van mijn cyclus en sinds de utro ook! Ik doe mijn ogen dicht en wordt niet meer 10x wakker zoals normaal maar slaap gewaar tot smorgens door, inderdaad heerlijk!! Had jij bij de geboorte van je dochter ook hormonen gebruikt? Want het valt me wel op dat de meeste die geen kwaaltjes ervaren ook nog niet zwanger zijn! of pas met ivf/icsi @morgaine hihi grappig dat we toch nog met zovele zijn!! Je hoort niemand over dat ze geen klachtjes en kwaaljes hebben dus leek het net of ik echt de enige ben/was! Maar zo zie je maar ontzettend veel dames! Geeft me wel super veel moed en hoop! Dankjewel ladies x
@Bbibi: Dank je wel. Ik ben ook totaal in shock dat we weer zwanger zijn. Kom net van het ziekenhuis en heb een mooie echo gekregen. Ja, het kunnen zeker de hormonen zijn die maken dat je sneller in je emo-buien zit. Ik heb het nu wel sneller. Ik jank al om het meest onbenullige dierenprogramma. Met de hormomen spuiten had ik er niet zo'n last van. Uiteraard speelt het ook mee dat de mmm gewoon ontzettend zwaar is. Maar houdt wel hoop! Je ziet aan ons dat het gewoon kan! Wij zitten ook in DD en dat was voor ons goed geweest. Ik hoop voor je dat het snel lukt. Succes!
@roos nou geweldig meid!super dat je een goede echo hebt gehad!! En dus ook via DD? Wij hebben half juni een afspraak in DD gepland staan! Dus heb daar ook wel vertrouwen in! En jij dus ook zo emo! Zal idd kwestie van hormonen en mmm zijn inderdaad! Het blijft allemaal lastig! Geniet van je goede echo!
@Bbibi: Wij zijn na de 1e ICSI overgestapt. Ik vind het echt een verademing. Je moet wel zelf regiehouder zijn in DD. Zelf actief meedenken en meevragen. Ze zijn er heel druk, maar ondanks dat, nemen ze wel de tijd voor je. Er is ook gewoon zoveel mogelijk daar. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt daar.
Hoi Bibi, de zwangerschap van mn dochter was spontaan. daarvoor had ik 2 miskramen gehad waarvan 1 bbz. na mijn dochter lukt het niet meer, wel 4 miskramen gehad verdeeld over 4 jaar. sinds een paar maanden gebruik ik nu dus extra hormonen om een goede eisprong te krijgen. ik zit nu in ronde 3, de eerste 2 rondes was ik zwanger maar dat werd allebei een miskraam. maandag mag ik weer beginnen met de utro, dus dat word weer lekker slapen inderdaad vandaag de pregnyl gehad. spannend dus weer. veel succes bibi in dd!