hoi dames, ik heb nu 5x clomid gebruikt. 1e keer 50 mg, toen 4 follikels (20, 12,13,12 mm), cyclus afgebroken; toen 1x 25 mg, zwanger. nu 2 jaar later, 3x 25 mg clomid gebruikt, steeds 1 follikel, maar nog niet zwanger. Bij de 25 mg heb ik 3x op Cd18/19 mijn eisprong gehad, nu deze laatste cyclus pas op cd24. Ben dus bang dat het niet meer gaat aanslaan komende ronde. Na welke cd van de eisprong ging jullie gyn de dosis omhoog brengen? bedankt voor jullie hulp!
Hi, volgens mijwas het bij mij als volgt: Ronde 1, 50mg: 3 follikels, eisprong cd 19 Ronde 2, 50 mg: geen eisprong, of laat (denk cd 26? reden om dosering te verhogen in elk geval. Gyn stelde 100 voor, vond ik teveel in een keer dus middenweg). Ronde 3, 50/100/50/100/50 mg: 1 follikel, eisprong cd 18 (vmk) Ronde 4, 50/100/50/100/50 mg: 1 follikel, eisprong cd 20 Ronde 5, 50/100/50/100/50 mg: 1 follikel, eisprong cd 19, zwanger! En nu voor 2e begonnen met 50 mg, 3/4 follikels, eisprong cd18. Was meteen zwanger, maar je weet hoe dat is geeindigd. Geen idee of je er wat aan hebt, maar hoop dat het helpt. Op basis van mijn ervaring zou ik dus komende ronde hogere dosis proberen. Ook omdat 50mg nog steeds niet maximale dosering is en enige overstimulatie regelmatig voorkomt bij clomid gebruik en dat niet per se in een negatief vrijadvies hoeft te resulteren. Succes morgen in elk geval met het bespreken van je opties, hoop op een positieve test voor je komende ronde!
Als je bij een ronde met clomid wel follikels hebt maar dat ze niet doorgroeien; dan gaat de volgende ronde de dosis omhoog.
bedankt voor jullie reacties! Heel nuttig Kara zo'n uitgebreid overzicht. Hopelijk krijg je snel weer groen licht om verder te gaan!
Ik gebruik al 5 rondes 50 mg clomid. Ik heb alleen de eerste ronde controle gehad en zag er goed uit dus moest het nu 6 maanden zelf proberen. Nooit een dosisverhoging gehad of nog controle. Wel moeilijk omdat je dus soms leest dat het in de 2e ronde minder werkt, maar volgens het zh is het goed zolang mn cyclus maar niet langer word.
dankjewel, ik hoop het ook en fijn dat je wat aan het overzicht had, ik zie nu dat het wel heel uitgebreid was . wel eens nuttig om het zo overzichtelijk te zien hihi ben je inmiddels wijzer?
Kara, was juist heel handig, zo specifiek! Wanneer heb je afspraak bij gyn weer? Mijn gesprek was goed: dosis iets omhoog, krijg deze ronde samenlevingstest en volgende ronde (als het niet gelukt is dus) een hsg. Ben blij dat ze lekker assertief zijn. Wel spannend om af te wachten hoeveel follikels er komen... hoop 1 of 2.
hi! beetje late reactie, maar fijn dat je gesprek goed was! prettig inderdaad dat ze zo assertief zijn, dat geeft goede hoop. Aankomende week weer fm, ik ga voor je duimen dat er 1 of 2 klaar staan en dat het raak zal gaan zijn natuurlijk ! ik zie dat je nu 37,5mg hebt, wat goed. iedereen houdt zich altijd zo vast aan 50-100-150, maar waarom zou je niet middelen.. aankomende week mag ik ook weer naar de gyn, hoop weer groen licht te krijgen om door te gaan!
Hoi kara, gister fm gehad en er zat er 1 links een 1 rechts! Wel spannend want heb altijd maar 1 follikel gehad maar ben toch wel blij! Als het een tweeling zou worden zouden we er drie onder de twee hebben maar zal wel los lopen. Hoe was de afspraak bij de gyn? Hoop zo dat je weer verder kan! Was het trouwens jullie eerste poging voor een tweede kindje? Vond jij drie follikels niet spannend?
Julia, wat spannend ! mooi resultaat. De kans dat het een tweeling wordt is echt niet groot, maar je zal net zien dat het jou overkomt Wij hebben al een aantal keer 3/4 follikels gehad en nooit een meerling-zwangerschap, en gezien de moeilijkheden van de zwangerschappen, zijn onze grenzen wat betreft risico's wel verlegd. dus ik vond het altijd alleen maar positief spannend! 2 erbij zou hier helemaal niet passen/kunnen etc, maar ach, als het wel zo is, zou het wonderlijk mooi zijn en komen we er ook uit. dat denk ik altijd maar afspraak bij gyn viel erg tegen. hij wil dat ik nog een maand wacht voordat we weer beginnen. hij vroeg of mijn cyclus alweer op gang was :S. ja, daarom slik ik clomid... lekker ingelezen dus (not). baal er flink van, weer wachten, terwijl we (ik) zo graag weer verder willen, verschrikkelijk om stil te staan zo. zucht dus... hoop dat ik over een jaar kan zeggen: wat was die ene maand nou! maar hoop dat jij in de tussentijd goed nieuws kan gaan melden!!
Hoi kara, dankjewel voor je reactie op het aantal follikels. heeft me eigenlijk heel erg geholpen om in een ander perspectief te zien ! ik zat er toch nog wel over in. Fijn om de mening van anderen erover te horen, en waarschijnlijk zal het inderdaad wel loslopen. wat ontzettend vervelend van je afspraak bij de gynaecoloog!! ik kan me heel goed voorstellen dat je er enorm van baalt! en dat je helemaal niet zit zitten om nog een maand te moeten wachten lijkt me echt ontzettend moeilijk en stressvol! Welk ziekenhuis loop je eigenlijk bij? ( Ik zit in het bronovo) Ik zou zeggen verwen jezelf vanavond lekker en ga morgen proberen wat leuke dingen te plannen om de maand snel om te krijgen Stay in touch!
hoi Kara, zag op andere plek in forum dat je uit jezelf een eisprong hebt gehad, wat fijn! Ook nog weten te klussen vooraf? Hoop dat het raak is dan, zou natuurlijk heerlijk zijn zonder mmm! en anders hopelijk daarna dan meteen verder met clomid. Vrijdag slt gehad, was allemaal goed! Verder was het kleine eitje nauwelijks gegroeid dus is de vraag of die nog echt heeft meegedaan. Voelt goed zo, we zullen zien. Donderdag met zijn drietjes een week naar Ibiza, heerlijk! Hopelijk doet een week rust de innesteling goed tot snel!
wat lief! en leuk dat je me ook een beetje 'volgt', doe ik bij jou namelijk ook haha eisprong merkte ik pas aan temp steiging, dus we hebben niet gericht seks gehad. wel 3(?) dagen ervoor, dus goede test om te kijken wat het uithoudingsvermogen van de mantroepen zijn nee, ik ga er niet vanuit dat ik zwanger zou zijn, ben gewoon heel blij met een eigen eisprong, en dat scheelt zometeen weer een provera-kuur! wat goed van je eitje(s)! zo wil je het graag zien, en kans een beeeeetje vergroot, maar niet zo groot dat die tweeling al staat te trappelen . fijn dat het goed voelt zo, dat is in dit hele proces toch wel het belangrijkste, of in elk geval het meest prettige (niet altijd haalbaar natuurlijk). en wat een heerlijk vooruitzicht! als zich daar een baby innestelt weet je wel dat het een luie donder gaat worden, maar gelukkig zijn die meestal ook heel leuk. Geniet ervan!
hoi Kara, vakantie was heerlijk ja! Bedankt voor je felicitaties! Zijn superblij natuurlijk! Zat zelf ook al even te denken dat die test al best duidelijk is.... hmmm... nou we wachten af of het uberhaupt goed gaat! maar wat zag ik in jouw bericht?? en wat zie ik in je onderschrift??? Ben je echt zwanger? Van je spontane ei? Wauw, dat is echt geweldig! Ik heb 1x even zp gecheckt op vakantie en zag toen dat je ongi was maar dat was dus toch niet zo? nou laten we hopen dat je bij allebei goed gaat, en dan zitten we dicht bij elkaar met uitgerekende datum he? echt supergrappig
Hii! Wat een goede berichten he? Echt super dat het deze ronde raak is voor je. Die test is inderdaad duidelijk, maar dat heeft volgens mij meer met een vroege innesteling te maken (meestal). Vorige zwangerschappen testte ik ook vroeg duidelijk positief, maar dat was toch echt steeds 1 kindje! Maar goed, het kleine risico loop je wel. Eerst maar eens afwachten en blijven hopen dat het goed gaat! De baby in mijn buik is echt nu al een wonderbaby... ik heb ongeveer 10 eigen eisprongen gehad in mijn hele leven, en zou deze week weer met provera/clomid starten. door temperaturen wist ik dat ik een eisprong had gehad, maar we hadden helemaal niet gericht seks gehad. Innestelingsbloeding heb ik voor ongesteldheid aangezien in eerste instantie. Maar was ook al niet veel. En het ei zat dus ook nog aan de goede kant! Ik kan er nog steeds niet bij, maar de cb digitale test zei vandaag toch echt zwanger, dus langzaamaan begin ik het te bevatten. 8 mei volgende echo ! En ja, echt supergrappig dat we nu zo samen oplopen ik hoop dat we dat mogen blijven doen tot ergens in januari!