Hoi meiden, Graag jullie advies over het volgende. Na de meivakantie kan ik mijn huidige (tijdelijk) contract uitbreiden naar 4 dagen (is nu 2). Maar rond die periode zal ik waarschijnlijk ook starten met ivf. Het geld kunnen we heel goed gebruiken maar is dit wijs. Hebben jullie tips? Mijn baas weet van niets en aangezien ik in het onderwijs werk is het lastig om uren op te nemen. Ben benieuwd naar jullie reacties. Groetjes, Lente
Ik zou een gesprek aangaan met je baas en hem uitleggen dat je gaat starten met de IVF. de behandelingen nemen wel tijd in beslag, maar het valt allemaal reuze mee. En als hij akkoord gaat zou ik lekker je contract uitbreiden.
Hoi Lente! Ook als je 2 dagen werkt zul je de afspraken die je straks hebt in het ziekenhuis niet allemaal op je vrije dagen kunnen plannen. Je hebt nl vaak geen keus maar moet op een bepaalde dag komen voor een controle. Je ontkomt er daardoor haast niet aan het je baas te vertellen. Je zult toch vervangen moeten worden als je even weg moet. Ik werk ook in het onderwijs en ben heel open over mijn ICSI. Dit bevalt me heel goed. Mijn werkgever werkt heel goed overal aan mee. Ik zou het niet anders willen Groetjes, hypo
Hee meiden, Dank voor jullie reactie. Moeilijk hoor! Zeker omdat ik nog geen vast contract heb en het gaat om verschillende vestigingen en ben dus bang dat ik het 3 keer moet uitleggen. Maar ben eigenlijk altijd heel open en denk dat dit ook nu het beste is. Zal eerst eens met mijn coach overleggen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties. En degene die tot nu toe mijn rooster maakt daar kan ik heel goed mee overweg. Dus wie weet. liefs, Lente
Ook ik denk dat je er niet onderuit kunt om het te gaan vertellen. Je weet gewoon niet altijd ruim van te voren wanneer je naar het ZH moet. Toen ik nog in NL in het ZH liep hoorde ik soms op bijv. dinsdag dat ik op woensdag moest komen. Tis in dat soort situaties wel handig als ze het weten op je werk want dan krijg je ook geen gezeik met vrij vragen. Bovendien: ik voelde me bij deze IVF echt verschrikkelijk, janken janken en nog eens janken en een rothumeur dat ik had... Vreselijk!! Ik heb me uiteindelijk dus maar ziek gemeld en ga ook pas volgende week (een dikke week na de TP) weer werken. Door mijn openheid werd dit makkelijker geaccepteerd. Hoop dat je ondanks je tijdelijke contract toch open kunt zijn.
Openheid naar je werkgever is in ieder geval belangrijk. Ik werk 40 uur en er wordt niet moeilijk gedaan, kan gewoon weg als het nodig is....ben vanaf het begin er eerlijk over geweest en het leuke is dat als je terug komt het erover kan hebben. Ik vindt IVF tot nu toe erg meevallen en heel raar misschien maar ben nog nooit zo rustig en kalm geweest....voel me uitstekend en heb echt het relaxgevoel. Gr Silvana
Dank je wel voor jullie reacties. Ik heb besloten om voorlopig nog niets te zeggen. Wie weet heb ik tegen die tijd al een vast contract en dus meer zekerheid. Daarbij is er nog een andere invaller die net als ik ook de baan graag wil en als ze dus horen waar ik mee bezig ben is de keuze snel gemaakt. Mocht het echter teveel belemmeringen opleveren dan kan ik altijd nog open kaart spelen. Wie weet valt het net gunstig in de meivakantie en zomervakantie en zou ik voor niets mijn baan op het spel zetten. De 4 dagen daar twijfel in nog aan. Mocht voor die tijd mijn huis verkocht zijn dan zou ik het wel weten maar voorlopig heb ik hem nog dus het geld kan ik goed gebruiken en alvast sparen voor de baby(s) kamer We zullen wel zien. Groetjes, Lente