Hallo, Ik lees hier en daar verschillende onderwerpen, maar ik kan nog niet echt iets vinden voor personen die nog een intake moeten krijgen. Daarom start ik nu een onderwerp met IVF/ICSI in 2011. Laat ik zelf maar beginnen dan Ik ben BabyWish91 Mijn naam verraad mijn leeftijd dus Ik heb in September 1x een IUI poging gehad met 800.000 zaadcellen. Na maanden en maanden lang zelf proberen en aan de femara, puregon, pregnyl en noem maar op, zonder resultaat. In ieder geval, in Oktober bleek dat onze IUI poging niet geslaagd bleek, wat de gyn mij al vertelde dat het waarschijnlijk niet zou gaan lukken met 800.000. Dus maar wachten op ongie en papier voor nieuw zaadonderzoek meegekregen op 3 November. 16 November mochten we terugkomen om de uitslag te bespreken. Ondanks dat er maar 1 dag onthouding was, was de uitslag veel te laag. Het enige goeie nieuws dat er was, is dat de zaadjes helemaal top zijn alleen veel en veel te weinig in aantal. Dus met andere woorden: een goed en sterk leger, maar te weinig man. Het kwam erop neer dat de gyn het ons niet wou aan doen om de overige 5 pogingen ook nog te laten ondergaan. Dus tjaa, hij zou contact opnemen met het UMCG en ik mocht alvast bellen voor de vragenlijsten op te laten sturen. Inmiddels heb ik daar bericht van: Ik heb thuis een brief gekregen van het UMCG. En ik heb een intake op 31 Maart om 13:30. Met papieren voor een zaadonderzoek op 23 Februari om 08:30. Ben benieuwd wat me te wachten staat. En of er nog meer mensen binnenkort gaan starten. Dus wie komt mij gezelschap houden bij het aftellen naar de intake en startdatum.
Ik ben al begonnen en heb je al gesproken in een ander topic. Te weinig zaad van goede kwaliteit is beter dan veel zaad van matige kwaliteit. Veel succes en sterkte en als ik het zo lees is de kans groot dat het icsi gaat worden. Bij mij in het ziekenhuis doen ze alleen boven de miljoen ivf. Tip voor zaadonderzoek: laat er wat langer tussen zitten. Hier is 1 dag onthouding namelijk ook te weinig. Wij houden meestal een dag of 3/4 aan. Hebben dan de beste resultaten. Weet niet of het bij jullie ook zou helpen, maar kan zijn dat er in 1 dag niet genoeg zaadjes aangemaakt worden.
Nee, daarom is de uitslag van het zaadonderzoek op 23 Februari ook een hele grote verassing. De uitslag daarvan krijgen wij bij de intake van 31 Maart te horen. Dus de laatste keer dat we zaadonderzoek hadden is op basis van de uitslag van 1 dag onthouding. Dus ben ook erg benieuwd wat de uitslag is als er 3 dagen onthouding is .
En dan zegt het nog niet altijd alles hoor. Bij ons is het erg wisselend geweest. proef voor iui; 1,2 miljoen 1e: 1,8 miljoen 2e: 0,5 miljoen 3e: 3,2 miljoen 4e: 3,8 miljoen 5e: 3,9 miljoen 6e: 0,05 miljoen Dus zie hoe erg wisselend het is. Bij de 2e keer had man wel buikgriep gehad. Maar ineens ook heel veel na bewerking en soms dus heel weinig. En toen we dus voor ivf/ icsi gingen was het boven de miljoen, maar kwaliteit was minder goed. Man maakt anti-stoffen aan tegen zijn zaad, waardoor het aan elkaar plakt. Vangen het ook in speciale vloeistof op, zodat er minder grip van de ant-stoffen is. Is dus even afwachten voor je en dan is het nog altijd een verassing, zie bij ons.
Hoi BabyWish, succes eind maart!! Weet nog niet waarmee wij gaan starten. Komdende donderdag 1e afspraak in het VU A'Dam nadat we zijn doorverwezen door onze "eigen" gyn. Ik heb een héle maffe cyclus, en bij mn vriend zijn geen zaadjes aangetroffen. De gyn zei dus, "IVF of ICSI" maar dat gaan ze nu dus in A'Dam bepalen. Wie weet zitten we tegelijk in het traject. In elk geval sterkte en succes meid!!!
Spannend Tycuna, ik ben erg benieuwd wanner je kunt starten. Waarschijnlijk ga je ook nog vooronderzoeken krijgen, of niet. En ik denk dat ze ook nog gaan onderzoeken hoe ze wel zaad kunnen verkrijgen bij je vriend ? Of niet
Hoi BabyWish, Ik kom hier ook gezellig mee schrijven als je dat leuk vindt! Afgelopen september is gebleken dat mijn vriend niet zoveel zaadcellen heeft, hoe de kwaliteit is weet ik eigenlijk niet omdat ze dat niet bekeken hebben. Vaak is die ook minder als er het al te weinig zijn, vertelde de uroloog. Alle standaardonderzoeken zijn gedaan, zoals het chromosomenonderzoek en dna-onderzoek. Hier is verder niets uitgekomen, dus kregen we groen licht voor ICSI. We zijn al voor de intake geweest, maar omdat vriendlief koorts heeft gehad en er toen alleen maar niet bewegende zaadcellen gevonden werden, is hij begin januari eerst nog geopereerd aan een spatader naast zijn balzak. De arts verwacht eigenlijk niet dat het veel zal helpen, maar we moesten toch wachten vanwege de koorts, dus baat het niet, dan schaadt het niet! Eind maart krijgt mijn vriend een nieuw zaadonderzoek en krijg ik opnieuw een echo. Begin april hebben we het startgesprek, een week later de info-avond en als alles goed is mogen we eind april beginnen met de behandeling! Erg spannend dus, we kijken er wel naar uit om straks echt te mogen beginnen. Soms zie ik er wel tegenop, maar op dit moment staan we er allebei heel positief in. Sinds we alle datums weten, hebben we het ook een beetje los kunnen laten en zijn we ook weer meer met andere dingen bezig, dan alleen maar onze kinderwens. Hoe sta jij erin, zie je er tegenop of zie je het wel en laat je het over je heen komen?
Ja, dat denk ik ook. Toen ik de afspraak maakte zei die dame al dat ze met de test-uitslagen van de andere gyn. niets doen. Ze willen uitslagen uit eigen lab. Wel een fijn idee, als second opinion zegmaar. Donderdag hebben we een afspraak van 1,5 uur. Voor mij allerlei onderzoeken, mannetje zaad inleveren en beide bloedonderzoeken enzo. En manlief moet door naar de uroloog waarschijnlijk....
Oke, dus ook allemaal hier voor extra zaadonderzoek Doortje: welkom, gezellig dat je mee praat. Wat fijn dat jullie de datums al weten Dat zou ik ook wel willen
BabyWish, idd, zou ik ook wel willen, wat data in mn agenda! Dan kun je daar naar toe leven..... het is nu zo onzeker allemaal. Wachten, wachten, wachten.... pffff........... Weten jullie hoe snel de uitslag bekend is van zo'n zaad-onderzoek? De andere keren kregen we het via de telefoon te horen.
Heb ook wel gehad dat we 3 november voor zaadonderzoek moesten en dat we de volgende afspraak van 16 november al de uitslag erbij hadden
Mijn lichaam heeft genoeg rust gehad Ik zit nu al in de rustpauze vanaf Oktober . Ben ook al vanaf Oktober hormonenvrij. Heb best een normale cyclus uit mezelf, maar ook bekend met PCO Dus van mij mag die pauze nu wel voorbij zijn. Sommige zijn blij met een 'rustmaandje'. Maar die van mij duurt nu al aardig lang, en mag van mij wel eindigen