Vraag over muur verven!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Volgende week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en gaan we druk klussen. (Verven etc. bedoel ik dan he :D)

Hieronder op de foto zie je het plaatje van onze toekomstige woonkamer (denk de meubels van de verkopers maar even weg, die vind ik spuuglelijk)
    Die bakstenen muur willen we graag donkergrijs verven.
    Nu is de vraag: kun je er zo met verf op of moet het eerst ergens mee voorbehandeld worden, zo ja: waarmee? Want heb ergens gehoord dat de verf in de muur zuigt, als je het er zo op doet...

Bekijk bijlage 17039

En dan nog wat: als je de gaten van bijv. spijkers op een gespackte muur dichtmaakt, waarmee of hoe zorg je er dan weer voor dat je op dat plekje dan weer spikkels krijgt?

2. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    Er zijn in de meeste bouwzaken wel middeltjes voor. Moet je gewoon ff vragen!
    Wat ook wel kan werken is: goedkope muurverf(wit of grijs) goed verdunnen met water en dat een aantal keren aanbrengen op de muur. Tot dat hij zich niet meer vol zuigt. Dan als laatste de kleur die je wilt hebben er over heen en klaar!! Scheelt je een hoop dure muurverf. ;)

3. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik smeerde de gaten altijd dicht en dan tamponeerde ik er even overheen met een grote ronde kwast. Als je er daarna muurverf overheen doet zie je er niks meer van.

Muur zal inderdaad wel wat verf opzuigen de eerste paar keer.

Gr. Marieke

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Als je muurverf koopt, staat op de emmer vaak wat je moet doen met zuigende muren. Zal gewoon voorsmeren zijn, daar heb je speciale voorsmeer voor, niet zo duur. Zou niet voor gaan smeren met gewone verf. Resultaat is minder mooi, maar kost ook een stuk duurder...

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie woning!

Volgens mij is het geen bakstenen muur, maar zijn het steenstrips.

Je zou deze met verdunde (goede kwaliteit) latex kunnen voorbehandelen of je koopt een speciale voorstrijk.

Daarna schilderen.

Voor de zekerheid zou ik even informeren bij een speciaalzaak. Geen bouwmarkt oid.

Ow en volgens mij heb je van alabastine een soort van voeg met spikkels erin, maar je zou ook een beetje zand door standaard voegmiddel kunnen mengen en dan krijg je ook een korreleffect.

Prachtige meubels trouwens :D

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou er voorstrijk op smeren eerst, dat is voor zuigende ondergronden (kun je gewoon kopen bij de gamma). Wil je de muur niet liever gewoon strak gestucd hebben?

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je zal toch eerst met voorstrijk aan de gang moeten haha
    en dan kan je het sauzen

gefeliciteerd met je nieuwe woning ziet er echt super mooi uit

8. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben albastine gebruikt als voorstrijk. Dan zuigt de muur geen verf meer op..
    Vraag er idd even na in een bouwzaak, daar weten ze precies heo en wat! ;)

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjulliewel voor de reacties en felicitaties. :)

Ik ga even informeren bij de Gamma denk ik dan maar.

Bedankt voor de tips. Weet ik in ieder geval dat er spul voor bestaat.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat hebben we hier inderdaad ook gebruikt, werkt hartstikke goed!!

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nog even bij mijn man gecheckt (die werkt bij een bouwgroothandel), maar inderdaad gewoon voorstrijk (eventueel 2 keer smeren) en daarna kun je het gewoon verven.

Heel veel succes! Wij hadden ook steenstrips toen we dit huis kochten - zo lelijk! Alleen hebben wij het gewoon laten stuken, vonden we mooier :)

Deel Deze Pagina