ik weet niet of ik het hier goed neerzet maar mijn vraag is : welke merk diksap gebruiken jullie ? welke smaken? en waar te koop ( evt. prijs) hoe lang is zo'n flesje na opening houdbaar? (als je ze niet opend zijn ze een lange tijd goed neem ik aan toch) tot welke leeftijd geef je diksap en wanneer ga je over op gewoon vruchtensap? en hoe lang gaat zon flesje van ... ml mee? best veel vraagjes voor een sapje he maar ben er niet bekend mee en hier in turkije kennen ze het niet wil mn mama vragen wat mee te nemen als ze staks op vakantie komt heb namelijk een zoon die geen water oid drinkt en straks is het hier 40 graden miss. dat ie dat wel lust en zo toch vold. vocht binnen krijgt.
Ik koop altijd de baby diksap van de natuurwinkel of de baby diksap biologisch van de AH. Je hebt heel veel smaken en smaken combi's. Kost tegen de 5 per fleshe geloof ik.
ik heb diksap van Dixap kweepeer en perensmaak en huismerk c1000 diksap tropical Roosvicee zou ik niet nemen, geeft kleur af in je beker..en is niet 100% natuurlijke suikers... Ik geef het alleen heel soms en ehct heel dun aangelengd...dat als je het drintk, gewoon water met een smaakje is.. tis meestal rond een euro of 3... Na openen gewoon gekoeld houdbaar, best lang hoor! en zeker ongeopend! Ik geef het mss wel altijd ipv andere limonades..tis maar wat je wilt..je kan natuurlijk altijd op dne duur overstappen naar iets anders
maakt allemaal niets uit. Zoveel mogelijk smaken zodat je kindje lekker veel smaken leert kennen. Houdbaar.. hangt van het merk af maar vrij lang (in de koelkast) Diksap is helemaal geen must dus of je nou vruchtensap of limonade geeft maakt niet heel veel uit. Veel mensen (waaronder ikzelf) vinden het prettig om een kind zuiver fruit te geven en flink te kunnen aanlengen. Het is dus vooral handig. Wij kopen gewoon bij de AH en hebben meestal 3 smaken open!
Ik heb op dit moment tropical. Vorige keer van kruidvat en nu van de Spar. Er staat op de fles, na openen beperkt houdbaar. Maar geen tijd. Vind dat ook altijd een beetje onduidelijk (week, maand??)
Je zoontje is 3 maanden? Als het straks zo warm is kun je hem echt het beste gewoon melk geven. En op deze leeftijd is het niks raars dat ie geen water wil, dat komt vanzelf wel. Als je BV geeft, gewoon veel meer aanleggen; Als je KV geeft kun je extra water toevoegen aan de fles, of een 'fop'fles maken: veel water en 1 schepje poeder of zo.
Adi, volgens mij vergis je je, haar kindje gaat al richting de 9 maanden. Heb je al eens thee geprobeert? (geen turkse zwarte thee ivm de theine) Voor de rest heb je al genoeg antwoorden gehad denk ik zo.
5 juli wordt ie 9mnden dus we zijn er zelfs 'te laat' mee. heb kamille en venkel thee geprobeerd maar hij wil er niets van weten ik weet niet van wie hij het heeft maar tis nogal een eigenwijs ventje hij krijgt BV en zn lipjes sluiten al bij het zien van een fles/ tuitbeker een normaal beker vind ie interessant maar hij kan er nog niet uit drinken hij probeert erop te bijten met zn 2 ondertandjes maar slikt het niet door. nou proberen we deze week gekolfde melk uit een tuitbeker en difrax brede hals fles nou is er een klein vooruitgang dus ik zal het blijven aanbieden. allemaal bedankt voor de reacties!
Ik zag diksap nooit zo zitten. Maar ik leng gewoon vers vruchtensap wel aan met veel water (pschorrle) zodat je iets nats hebt waar de smaak van water af is. Erg dorstlessend, vooral als het warm is. Je hebt in Turkije toch van dat lekkere kersensap? Daar kun je heerlijke pschorrle mee maken!
kersensap: ja dat maakt mn oma maar voor 1kg kers gebruikt ze min. 1 kg suiker !!! en aan diksap is toch geen suiker toegevoegd, ten minste heb ik me laten vertellen
Diksap is ingedikt sap, dus het bevat wel de suikers van het fruit zelf al. Kun je aan oma niet vragen of ze voor jou wat kersensap inkookt zonder suiker? Als je dat dan in ijsblokjes invriest heb je steeds een mooie portie om in water op te lossen. En veel lekkerder dan diksap!
@Nisa: je kan iedere vruchtensap zonder suiker aangelengd geven. Ik gaf al lange tijd aangelengd troebel appelsap voordat ik diksap gaf. Je kan ook smoothies maken van vers fruit en yoghurt of moedermelk? Of fruitijsjes maken. Allemaal lekker!