Friese jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Setteke, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vibe

Vibe Lid

26 aug 2007
    62
    0
    0
    Oeh leuk ik hald dit topic ien 'e gaten :p

2. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    jurre

zo heet mij kleine man ook alleen hebben we zn naam iets aangepast zodat ze het hier in DK ook uit kunnen spreken

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Heeeee, ik herken dy taal út toezenden!
    Hjir is nog in Frys om utens! Marre, sit de juste namme d'r ek tusken? Ik bin wol neiskjirrig wat it wurdt. By ús thús komme d'r gjin Fryske nammen troch, myn man is gjin Frys. Mar de bern leare it Frysk wol fan my, hoe dogge jimme dat?

Groetenis fan Kiki

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Us lytse man wurdt alhiel frysk grutbrocht. Wy binne beide frysk. Nederlans komt wol as hy nei skoalle ta giet!

Ik haw al in hiele protte moaie nammen sjoen, mar de grutte man bliuwt sinnich! Dus, hoe mear suggestys hoe better, wa wit sit er dan toch in kear de namme tusken. Wat ik yn elts gefal moai fyn is Jelle (mar sa hjit myn heit al), Jurre (mar sa hjit it soantsje fan in kennis fan us), Jens, Djurre, Radmer/Redmer, en dus in protte nammen mei in J der yn. Mar goed dat ik nog net wer zwanger bin, wy hawwe de tiid!

Voor de niet friezen onder ons:

Ons kleine mannetje wordt helemaal fries opgevoed. Wij zijn beide Fries. Nederlands komt wel als hij naar school gaat.

Ik heb al heel veel mooie namen gezien, maar de grote man blijft kieskeurig. Dus, hoe meer suggesties, hoe beter, wie weet zit er dan toch nog een keer dé naam tussen. Wat ik in elk geval mooi vind is Jelle (maar zo heet mijn vader al), Jurre (maar zo heet het zoontje van een kennis al), Jens, Djurre, Radmer/Redmer, en dus veel namen met een J erin. Maar goed dat ik nog niet zwanger ben, we hebben de tijd!

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Bij ons wordt Eliza nederlandstalig opgevoed. Dit omdat mijn man geen fries is en het dus ook bijna niet verstaat.
    Mijn ouders en familie praten wel gewoon fries tegen haar, dus ze krijgt het zeker wel mee.

Ik kan niet fries schrijven, ik schrijf zoals ik praat, dus daar begin ik maar niet aan! 8)

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Kalush, hebben jullie al een naam voor jullie kleine mannetje?

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Nog een tipje om Friesche namen te vinden: ik lees altijd de Leeuwarder Courant op zaterdag, en als eerste blader ik naar de geboortenadvertenties :D
    Eerst om te kijken of er nog bekende baby's zijn, maar ook naar de namen, tevens die van broertjes of zusjes.

Groet van Kiki

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Tis niet te lezen zeg dat Fries

9. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    @Setteke
    Ja wij hebben inmiddels een naam. Alleen of het definitief is... dat is nog de vraag.
    We hebben nog even en dan kan het opeens ook zo weer veranderen. :)

10. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Kalush, mooi dat jullie het toch eens zijn geworden. Vriendlief zei net dat als ik weer zwanger ben hij dan wel wil weten wat het wordt (bij Tymen hebben we ons laten verrassen). Dus maar hopen dat het dan een meisje wordt, want die naam is al klaar, haha!

11. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb altijd gezegt als ik zwanger raak wil ik me laten verassen.
    Maar ik wist het bij Eliza ook al. Ik ben 4 keer voor een echo geweest om er achter te komen (hoezo nieuwsgierig)
    Ook nu weten we het. Dan kun je wat gerichter namen gaan bedenken en dan krijgt de naam ook al echt een toegeveogde waarde!

Groetjes!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Finne vind ik idd ook een leuke naam. Vind ik trouwens ook een leuke combi bij Tymen.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

@ Coco, vind ik ook wel, maar manlief weer niet he? Tis toch een wonder dat we het eens zijn geworden over Tymen Jesmer.... Maar ik zal het hem vanavond toch nog maar een keer voorleggen!

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Eh Setteke? Ben je er al uit?

Ik kwam er nog 1 tegen: Hoatse (uitspraak zoiets als hwotse)

Groet van Kiki

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nee, nog niet! Gelukkig dat ik nog niet zwanger ben, hihi! Alle tijd zullen we maar zeggen. We hebben het er nu ook al een poosje niet meer over gehad!

16. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,

Ons zoontje heeft een Friese naam, namelijk Jorrit :D

Groetjes Mb2005.

17. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
  18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sjoerd, Sietze, Jelle (vind Jelle zelf erg mooi).

19. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    Jaaa dat doe ik ookkkkk! Hahah lache, ben ik toch niet de enige met die afwijking!

20. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Josse, Jeppe, Tjerk, Diede, Wietse

Deel Deze Pagina