Even een grappige topic... Hebben jullie namen die je bijvoorbeeld voor de eerste op je lijstje had waarvan je nu denkt... oh wat ben ik blij dat dat hem niet is geworden?! En die je nu zelfs helemaal niet meer leuk vind! Ik ga van start. Bij mijn zoon stond de naam Kyano met stip op 1 Mijn man vond het helemaal niets en is het dus ook niet geworden. En nu 8 jaar later ben ik zo blij dat hij op zijn strepen is blijven staan.
nou ik ben blij dat mijn oudste een dochter was anders had ze echt een belachelijk lelijke geknutselde jongensnaam gekregen Ritchart
Tristan! Ik vond dat zo'n mooie sterke naam voor een jongen. En toen leerde ik een Tristan kennen die ik echt niet aardig vond. Naam voorgoed verpest.. Maar het is niet zo dat ik het geen mooie naam vind, ik zou hem alleen nooit geven.
Romisa/romysa. Opzich vind ik het nog steeds een mooie naam. Alleen past het niet bij een blond/Hollands kindje😂
Mirte. Ik ben blij dat we haar niet zo genoemd hebben want het is totaal geen Hollands meisje zo met donkere haartjes en blauwe ogen.
Jaeda. Tot dat de vliezen bij mijn oudste braken wilde ik haar zo noemen. Ik ben zó blij dat ik toen een andere naam heb gekozen! Ze heet N.e.n.a
Sophie. Ik vond het altijd een prachtige naam. Als er nu een geboren wordt denk ik: Och hadden ze niet wat origineler kunnen zijn?
Dominique. En dan wilde ik niet weten of het een jongen of meisje was. Grappig hoe dat veranderd. Nu vind ik het echt helemaal geen mooie naam meer.
Dagmar vonden we leuk, maar nu helemaal niet meer. Ook Laura en Petra stonden op ons lijstje, achteraf super oubollig en ben ook heel blij dat met name die laatste het niet geworden is. Al stond die wel onderaan. Bij onze oudste ging het tussen de naam die ze nu heeft en Nora. Uiteindelijk is het helemaal geen Nora en ben ik blij met de naam die we gekozen hebben. Qua jongensnamen vonden we Lucas heel erg leuk en bij de oudste stond die ook even op nummer 1. Nu met alle Lucassen en Luuks in de klas ben ik blij dat ze een meisje is. Op gedeelde nummer 1 stond die andere broer van One tree hill (niet met opzet zo, ik vond het gewoon mooie namen). Dat is nu de naam van onze zoon en die is meteen een stukje origineler.
Justin! Ik was er vanaf jongs af aan van overtuigd dat een zoontje zo zou komen te heten! Nog steeds geen gekken naam maar ik moet er niet aan denken om ons zoontje zo te noemen hahaha. Overigens hebben we elke zwangerschap een aantal namen die we geweldig vinden en die de volgende zwangerschap meteen afgekeurd worden!
Sophie. Ooit prachtig, maar ben er nu helemaal op uitgekeken. Hetzelfde geldt voor Lucas. In iedere klas zit wel een Luuk, Luca of Lucas. Verder Lois, Brent, Tess. Vond ik ooit leuk, maar nu niet meer.
Jesse voor een jongen. Vind het gewoon niet leuk meer. Meisjesnaam Sam. Te unisex en te groot hondgehalte
Namen als Liv & Fay. Ik vond ze mooi voor ik zwanger werd van de eerste. Toen ik eenmaal zwanger was absoluut niet meer. Iets met hormonen?