Friese naam voor niet-friesen: jelte

Discussie in 'Babynamen' gestart door juenco, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Leuk! En ik ben wel Fries :)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Geen Friezin maar ik vind hem wel leuk. :)

3. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Mochten wij een zoon krijgen dan wordt zijn tweede naam ook Jelte. Mijn schoonvader heet zo en we hebben Eline met haar tweede naam vernoemd naar mijn moeder.

Ik vind het wel een leuke naam! Ik ben wel fries dus ik weet niet of je op zoek was naar mijn mening...

4. Maeviie Joelle

Maeviie Joelle Niet meer actief

Ik ben geen Fries, vind Jelte echt een erg leuke en stoere naam!

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ja met jelle heb ik dat wel, maar met jelte niet. Ligt voor mij aan de dubbele l bij jelle.

6. fleur1980

fleur1980 Actief lid

15 jan 2011
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom uit Brabant, vind Jelte ook een hele mooie naam. Kort en stoer. Op de dj na, ken ik verder niemand die zo heet. Niet dat ik de dj echt ken... alleen van naam dus.

Jente (zoals iemand anders als alternatief noemde) vind ik meer bij een meisje passen.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik vind de naam wel leuk, ben Belgische. Alleen zou het hier niet te doen zijn voor de familie. Mijn man is Engels. Hij zou er nog moeite in stoppen, dat heeft hij met mijn naam ook gedaan, maar geen flauw idee wat de rest van de familie er zou van maken.

We hebben zo ongeveer afgesproken om geen te typische namen te kiezen voor kinderen. Maar ik mag me wel uitleven op de huisdieren :) Mijn hondje heet Seppe, dat is hier geen probleem om uit te spreken maar krijgt toch vaak de vraag hoe ik nu op zo'n naam kom.

Tot zover is mijn man dan al bijgedraaid nu, Vlaamse of Nederlandse namen kunnen wel als ze maar uit te spreken zijn zonder al te rare verdraaiingen.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kom uit de Randstad en ik vind Jelte erg leuk.

Deel Deze Pagina