Meiden, We komen niet uit een meisjesnaam. We zijn al aan het schrappen geweest n.a.v. een aantal privéberichten, maar er komen ook telkens weer namen bij. We hebben al een kind, maar zet de naam liever niet op het internet i.v.m. bekenden hier op het forum. Welke naam vinden jullie het mooiste? Wat is jullie top 5? We zoeken een stoere, krachtige en vrouwelijke naam die niet teveel voorkomend is (zeker niet in de top 50 van de namenlijst). We houden wel van de zogenaamde hockeynamen . Deze namen hebben we nu (in willekeurige volgorde). D.anae (uitspraak: Da-nee of Daa-nee?) M.eron T.amar (uitspraak: Tah- mar) M.anouk A.mel
Ik zou zelf bij D.anae D.anaé zeggen, zoals in het Grieks. (Daa-naa-ee). Dus best kans dat mensen dat verkeerd uitspreken. Ik denk dat ik M.anouk of A.mel het mooist vind. M.eron ook. Die naam kende ik nog niet. Zeg ik dan Mee-ron?
Danae is de officiële schrijfwijze van de naam (de naam komt uit de Griekse mythologie) en een Griek uit mijn kennissenkring spreekt de naam uit als Da-nee . Ik vind een andere schrijfwijze (Daneé) toch minder mooi denk ik.. Hoewel ik me realiseer dat er mensen zullen zijn die het verkeerd uitspreken. Meron spreek je uit als Muh-ron.
Danae en Tamar! Heeel leuk! Ken een meisje dat Tamár heet en een meisje dat Dané heet. We hebben bij onze dochter Aimée (emmee) ook nog even getwijfeld of het misschien Danae zou worden. Mijn top 5: Aimée Cylia Feline Charlotte Sophia
Haha geeft helemaal niks! Geen sorry zeggen de naam kwam ineens in me op en ik dacht hee misschien vind je dat ook mooi
Van jouw lijstje vind ik Danae het mooist (en gelijk ook het lastigste vanwege de uitspraak). Bij stoere hockeynamen moet ik gelijk aan Maud denken. Heel veel succes!