Hoe kozen jullie DE naam uit jullie top-2 voornamen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lavalamp, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Wij hebben nog twee voornamen over voor ons baby-zoon (die nu nog veilig in mijn buik zit). Maar welke naam kiezen we nu?

We willen slechts één naam, combineren van de namen is dus geen optie.
    Beide namen zijn heel mooi. Ik heb een lijstje gemaakt van plus- en minpunten en heb nu een lichte voorkeur voor naam 1, terwijl mijn vriend juist een lichte voorkeur heeft voor naam 2.

We willen de keus echt zelf maken en de naam nog niet aan anderen vertellen, daarom is hier een poll openen geen optie.

Mijn vraag aan jullie:
    Wat deed jullie uiteindelijk kiezen voor de naam van jullie kind?

2. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben uiteindelijk voor de minst voorkomende naam gekozen.
    De andere naam was een stuk populairder in Nederland.

3. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ja, dat is bij ons ook van toepassing (ene naam is veel voorkomender) en hierop had ik mijn voorkeur voor naam 1 ook gebaseerd. Dankje voor je antwoord.
    Helaas zijn er nog steeds ook redenen die voor naam 2 pleiten. Maar inderdaad een begrijpelijke keuze vind ik.

4. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Sommigen kiezen na de geboorte. Welke naam het beste bij het kindje past.

5. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    De naam wat voor ons beide als de naam voelde. Al heeft het bij mijn vriend eventjes geduurd. Ineens begon hij de naam zelf te gebruiken. Misschien de naam met jou voorkeur 2 dagen gebruiken onderling en dan de ander en dan kijken welke het meest passend was voor jullie?

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Je kunt ook proefkaartjes van geboortekaartjes bestellen met die verschillende namen erop en kijken of je bij een van de twee een soort 'ja'-gevoel krijgt.

Of kijken welke naam het best past bij de achternaam.

Of welke naam je met de meeste trots kenbaar zou maken aan de wereld; 'Onze zoon heet..!'

Zoiets?

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Je kunt ook een dag of een paar dagen naam 1 gebruiken als je het over de baby hebt en de volgende dag (of paar dagen) naam 2 en dan kijken welke het beste voelt voor jullie.

8. Angela123

Angela123 Niet meer actief

Mijn man had geen keuze ik had de naam al 7 jaar voor de geboorte van onze zoon.

Toevallig/gelukkig zwanger en bevallen van een jongen en die naam is het geworden :D

p.s gelukkig vond hij het ook een mooie en unieke (toen de tijd) naam

9. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ik vond elke naam gek klinken voor mijn kind.. Moest er steeds om lachen dus dat was geen succes :D Toen maar heel goed naar mijn gevoel geprobeerd te luisteren. Eén naam zag ik echt voor me in een hartje (beelddenker) dus dat moest hem worden.
    Ooh en mijn man was al voor de zwangerschap niet meer bereid om te wisselen van naam dus dat kwam goed uit! Als ik dan met een andere naam kwam (in de eerste weken van mijn zwangerschap) zei hij; we kunnen hem nu geen andere naam meer geven hoor, het is geen puppy :D
    Dat de naam niet veel voorkomt heeft ook zeker mijn voorkeur! Misschien kan je wel de voors en tegens met ons delen zonder de namen prijs te geven?

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier heel lang getwijfeld, uiteindelijk in combi met vernoeming in de 2e naam stond dit beter.

Ik zou kijken welke naam het lekkerste bekt met de achternaam. Welke komt weinig voor in je directe omgeving.

Lastig hoor! Succes met kiezen, nadat ik gekozen had en ik de kleine zag wist ik dat het zijn naam was en nooit meer getwijfeld.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Wij hebben dus inderdaad na de bevalling gekozen. Hadden ook twee namen en kwamen er maar niet uit. Toen wij onze zoon voor het eerst zagen wisten we het gelijk, het moest de ene naam worden. De andere paste gewoon niet op de een of andere manier. Heel stom misschien, maar zo voelde het.

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    door kop en munt te doen haha.
    Wij kwamen er ook niet uit maar nu helemaal gewent

13. diana1988

diana1988 Lid

30 dec 2013
    9
    0
    0
    ped. medw kdv
    amersfoort
    Hier ook 2 namen die ik erg mooi vond. En phoe, vond het soms ook zo moeilijk welke naam het nou moest worden. Hier is het uiteindelijk gelukt door de namen in de praktijk te gebruiken. Allemaal dingen benoemen en toen klonk die ene naam opeens goed.:) De andere naam is uiteindelijk haar 2e naam geworden. ;) Succes

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hier de namen veel uitspreken in combinatie met de achternaam. Vrij snel gekozen voor 1 naam, omdat het goed past bij de naam van onze eerste, het mijn Friese achtergrond een beetje "weergeeft" EN het een beetje een vernoeming is naar mijn moeder, die een ontzettende rottijd heeft gehad en dit meer dan verdient. Ben heel blij met deze naam!

15. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Wij hadden ook 2 namen waar we niet uit konden kiezen.

Toen onze zoon geboren was had hij dus nog geen naam. We hebben goed naar hem gekeken en toen pas zijn naam gegeven. Maar de 2e naam vonden toch nog steeds erg leuk dat het zijn 2e naam is geworden

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wat selectiepunten:

-betekenis was een belangrijke voor ons
    -rijmnamen
    -hoe klinkt het hardop?
    -hoe klinkt het als mijn oma het zou zeggen ;) ?
    -niet te populair (hoeveel kinderen ken ik met die naam? ik ken er heel wat door mijn werk + hoe hoog in de vsb lijst)

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hadden met 33 weken ook nog 2 namen. Uiteindelijk besloten om de baby alvast Noor te noemen (thuis dan), zodat we konden horen hoe het klonk. En dat klonk goed en als dat niet zo was geweest dan waren we voor de andere naam gegaan.

18. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Lieve Dames,
    Dankjewel voor al jullie lieve en handige tips.
    Inmiddels hebben we een naam gekozen. :D
    Willen jullie natuurlijk weten hoe we deze beslissing maakten?
    Ik weet het niet, ik wilde eigenlijk eerst een andere naam had toen geen voorkeur enzo. Wilde iets in z'n naam verwerken, maar het paste eigenlijk niet helemaal.
    Complex moeilijk lastig, maar we kiezen nu dus voor DE naam!
    Het is overigens ook de naam die we meteen in het begin al hadden bedacht. Ik noemde een meisjesnaam, vriendlief een jongensnaam. Dat waren dus ook de namen die we uiteindelijk kiezen of zouden hebben gekozen (als het een ander geslacht was).
    Net als met winkelen, dat je iets leuks ziet in de eerste winkel en dan heel lang en moeilijk zoekt en toch dat eerste koopt.;):)

Deel Deze Pagina