Niet allemaal helemaal Fries/Nederlands, maa rook niet enorm veel exotisch: Ole-Finn Jurre-Bo Peter-Paul Rune-Louis Tjerk-Hidde Fedde-Syl Bauke-Jort Melle-Syb
Ik ken een Zeger-Anne. Vond het wel wennen, maar nu heel gewoon. Oh en nu ik er over nadenk: Frans-Eelze die ik ken schrijf je ook met twee namen, al noem ik hem altijd Franseelze. Met Eelze als tweede naam kan je best wat leuke combi’s maken denk ik. Wat ik verder nog kan bedenken: Willem-Rijk, Teike-Gijs of Friso-Oane, maar dat loopt net wat minder vloeiend. Tenzij je er Frisoane van maakt bijv. Misschien nog een naam met Itse er achter? Bijv Gert-Itse, Ties-Itse of Bjorn-Itse.
Ik verzin ook maar wat combinaties: Hidde-Rens Thiemen-Rens Koen-Harmen Jelte-Joas Thijs-Jildert Tiebe-Rutmer Melle-Rindert
Vooral de 5 letter namen met een dubbele medeklinker. Dus Hidde, Jurre, Semme, Fedde. En die dan in combinatie met een tweede naam (ervoor of erachter) Maar daar loop ik dus wel mee vast. Dus andere opties staan ook nog open.
Ik weet niet wat er allemaal al is genoemd, maar in dit rijtje: Hessel Wessel Melle Jelle Pelle Imme Sinne Onno Otto Fokko Jacco Jikke Jappe Joppe Ferre Ferry Perry Terry Danny (eh) Larry (eh) Harry (ah) Nikki Rikki Mikki Remmert Remmelt Mattie Sammie/ Sammy Ronnie/ Ronny Robbie/ Robby
Ja dat zijn een heleboel opties maar we zijn opzoek naar een combinatie van twee namen. Heb nog niet een voorkeur voor 1 specifieke naam. Dat maakt het ook zo lastig. De namen moeten samen gewoon heel mooi klinken.
Combinaties maken kun je natuurlijk zelf aan de hand van de gegeven namen Ik denk zelf dat het eerder beter werkt als je eerst één naam hebt die je mooi vindt en van daaruit verder denkt welke naam daar mooi bij past, dan dat je meteen dé combinatienaam zoekt. Dat is meer een lucky shot als je die tegenkomt.
Fedde-ids Ids-Akke Harco-hidde Semme-hanjo Haico-harmen Jacco-Harm Harm-Auke Jurre-Nyk /nyk-jurre Semme-Rolf Fedde-reitze/roel/rein Harmen-Yme
Jop-Joris ken ik en is een leuk mannetje net zoals zijn broer Rutger-Jens en hun hebben een familielid Sam-Thomas
Is Jan als naam echt geen optie? Die vind ik bij al je 4 voorbeelden het mooist passen! Hidde-Jan Jurre-Jan Semme-Jan Fedde-Jan Ik kan er wel aan wennen
Auke-Hidde Auke-Joris Jitse-Joris Douwe-Jort Evert-Koert Melle-Jens Ries-Oane Jeen-Jappe Melle-Ties Sander-Sjoerd Joost-Geert Wouter-Koen Erik-Thijs Jaap-Hubert Jaap-Huib