Zou jij dit accepteren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Willie32, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Binnenkort word ons snoesje 1.

Reden voor groot feest zou ik zeggen!

Maar....
    Net als een jaar geleden, zal geen van mijn zussen hierbij aanwezig zijn.
    Toen ze geboren werd waren ze op vakantie, en nu dus weer...

Ik loop inmiddels behoorlijk met mijn ziel onder mijn arm.
    Boosheid en verdriet staan naast elkaar....
    Kan me behoorlijk druk maken, maar ergens zou ik dat niet moeten doen.

Ben benieuwd naar wat jullie vinden!

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Als je het zo belangrijk vind, geef je het feest toch wat later of eerder?
    Dat zou ik dan tenminste doen :)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt geen keuze... mensen doen wat ze willen. Je kunt natuurlijk aangeven dat je dit niet leuk vindt maar wat denk je er mee te winnen? Wat zullen ze zeggen en denk je dat ze hun plannen zullen aanpassen?

Ik herken het wel. Mijn zus en schoonzus zijn er nu ook voor de zoveelste keer niet met de verjaardag van mijn zoon (wordt 4)... tja, dat krijg je als een verjaardag midden in de zomer valt. Met dochter gaan we hetzelfde krijgen (meivakantie)...

Ik vind het jammer maar ik begrijp het wel.

Ik zou mijn eigen feestje maken met de mensen die er wel zijn en gewoon tegen je zussen zeggen dat je het jammer vindt dat ze er niet bij kunnen zijn en het daarbij laten.

4. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik weet niet hoe je band met je zussen is? Kan je hier met ze over praten? Ik zou in jouw schoenen ook heel erg verdrietig zijn hoor! Ik ben het er niet zo mee eens van, dan vier je het toch eerder of later, het is toch de 1e (!!!!) verjaardag van je kindje en ik zou het ook echt niet eerder of later willen vieren.

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Willie, wat rot voor je dat zij andere prioriteiten hebben.
    Ik zou er ook erg verdrietig van worden.

Toch denk ik dat het het beste is als je met de mensen die wel komen en het wel een belangrijke dag vinden er een leuk feest van maakt.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Nah ik bedoelde het niet lullig ofzo, maar als ik het zo erg zou vinden zou ik met mezelf inschikken en het eerder of later vieren.

Maar ik snap wel dat je het lullig vind, want dat vind ik ook wel. Net alsof ze het niet belangrijk genoeg vinden.

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik denk niet dat je van al je zussen kan verwachten dat ze hun vakantie anders plannen zodat ze bij de verjaardag van je dochter kunnen zijn, vooral niet als ze bijv ver weg zijn

Andere dag hun op bezoek laten komen is toch prima? Als ze op de dag zelf maar eventjes bellen en feliciteren zou dat voor min voldoende zijn.

Stel je zussen hebben kids. Plan jij dan je vakantie naar spanje of turkije in een andere week speciaal voor een verjaardag? Ik zou dat dus niet doen, dan kun je wel aan de gang blijven. De ene week is Pietje jarig en kan je niet gaan, de week erop jantje, die week erop klaasje

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou erg verdrietig zijn en zou het ze ook heel duidelijk vertellen maar ja, accepteren zal wel moeten, kan het ze moeilijk verplichten om hun vakanties om te zetten

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik ben in augustus jarig en ik had dit altijd

Het is niet leuk en ik snap je verdriet helemaal.

Maar wij losten het op door iedereen te laten komen wanneer ze zelf konden. Meestal was ik dan lekker 4 of 5 dagen jarig..

Dus ook weer positief.

Ik zou je zussen dus achteraf uitnodigen of vooraf.

Onze kinderen zijn eind juli en op 30 april jarig. Ik merk nu al dat dit toch soms wel mensen weghoudt.

10. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Daantje, ik denk dat ik daar dus tegenop loop...

Zij hebben al kinderen, en ik heb altijd rekening gehouden met bevallingsdata en verjaardagen.
    Nu ik zelf een gezond kindje heb zijn zij ineens nergens te vinden!

Het is inderdaad alsof wij niet belangrijk genoeg zijn....
    Het kwetst vooral omdat ze er toen ze geboren werd ook al niet waren....

11. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Zal ze straks blij van worden!
    Maar of ik er nou zo blij van word :D

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tja, dat is jouw keuze.. ik heb in 11 jaar maar één verjaardag gemist van mijn neefje (reis naar de VS).. dat ben ik.. ik hou daar rekening mee maar mijn zus denkt daar duidelijk anders over... Kan ik haar dat kwalijk nemen.. Ik vind van niet. Zij maakt een andere keuze dan ik. Het staat mij vrij om mijn keuze bij te stellen.

Jammer vind ik het wel.

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik maak me daar nooit zo druk om
    of ze komen of ze komen niet
    dan vinden ze mijn kindjes niet belangrijk anders hadden ze de vakantie wel anders in gepland helaas is niet iedereen zo

het is balen maar helaas doe je er niks aan hoe graag je soms ook zou willen:(

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Voor jullie is die eerste verjaardag enorm belangrijk, maar voor de meesten buiten het gezin is het "gewoon" een verjaardag.
    Als ik rekening moet gaan houden met alle verjaardagen dan zou ik nooit meer op vakantie kunnen gaan.

Als jij er belang aan hecht dat ze allemaal op het feestje komen zul jij je dus naar hun moeten schikken. Ik vind niet dat je van anderen kunt verwachten dat zij rekening gaan houden met jullie verjaardagen. Ze zullen je kindje vast niet vergeten en later langs komen om een kadootje te brengen. En een kindje van 1 jaar oud merkt echt niet wie er wel of niet op het feestje was en zal het waarschijnlijk alleen maar erg druk vinden en na 2 kadootjes het al zat zijn om de anderen nog uit te pakken. Natuurlijk is het voor jullie belangrijk, maar zorg er dan voor dat jullie er een gezellig en knus feestje van maken, dat heb je namelijk wel zelf in de hand.

15. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Vind het een beetje vreemd om dan maar meteen te denken dat ze je kindje niet belangrijk zouden vinden. Je kunt je ook eens in die ander verplaatsen. Momenteel werkt bijna iedereen en dan heb je in de zomer 3 weken vakantie. In die 3 weken is het erg fijn om even lekker weg te gaan en te genieten van je vrije tijd. Als dat dan toevallig net samenvalt met een verjaardag, tja jammer dan voor de jarige, maar dan zou je dus nooit meer weg kunnen.

16. knap

knap Niet meer actief

Ik als juli kind had dit vroeger ook altijd.

Tja dat is nu eenmaal zo als je in de zomer jarig bent.

Plan het wat eerder of later..

Snappen doe ik het wel maar ben het eerlijk gezegd zelf al gewent.

Maar er klinkt veel verdriet door in je berichtje. Probeer het eens te spraken te brengen. Misschien zijn ze het niet eens bewust dat ze allemaal te gelijk ongeveer weg zijn ( op vakantie enzo)

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn dochter is morgen jarig, dus ook middenin de zomervakantie.
    Ik ga mijn familie en vrienden niet verplichten om hun vakantie hier omheen te plannen.
    Mijn zus is afgelopen woensdag ook bevallen, terwijl ik op vakantie was.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eens

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Ik vind 'een verjaardag' geen reden om niet op vakantie te gaan. Maar uitgerekend zijn of een 1e verjaardag zeker wel. Ik zou net als jij erg verdrietig zijn als mijn zussen bij die 2 mijlpalen af zouden laten weten. Persoonlijk zou ik dat ook zeggen tegen ze.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik denk dan misschien anders, maar ik vind dat zeker zussen/broers rekening horen te houden met de verjaardag van het kindje van hun zus.

Ze weten al een jaar lang wanneer het kindje jarig is en een zomervakantie van schoolgaande kinderen duurt minimaal 6 weken. Ik zou zeggen lang genoeg dus, om met een verjaardag rekening te kunnen houden van iemand die je kwets als je niet kan, omwille van een vakantie die je ook anders had kunnen plannen.

Deel Deze Pagina