Ik wil met een vriendin een weekendje weg we twijfelen tussen Barcelona, Rome en Londen. Wie is er geweest en welke stad heeft jullie voorkeur? Verder ben ik nog op zoek naar tips over hotels, bezienswaardigheden etc. We willen er een echt meidenweekend van maken, cultuur, shoppen etc.
Alledrie leuk, maar mijn keus zou Barcelona zijn en dan vanaf eind maart, heb je vaak ook nog lekker (terras) weer! Leuke bezienswaardigheden, wij gingen met de dubbeldekker-toeristenbus, erg leuk, kan je in en uitstappen wanneer je wilt. Leuk kroegjes en restaurantjes, de Ramblas stelt niet zo veel voor, maar leuk om over heen te lopen (pas op je tas als het druk is). En het strand hè! Rome is ook leuk hoor, ook mooie dingen te zien en lekker eten en ook leuk winkelen. Londen viel mij erg tegen maar moet wel zeggen dat ik twee maanden daarvoor in New York liep en dan valt alles tegen ben ik bang....
Ik ben in alle drie de steden geweest en ik vond Barcelona geen klap aan. De sfeer vond ik niets, de gebouwen waren lelijk, etc. Rome is met name erg mooi voor de geschiedenis (kijk uit, want de Italianen lichten je daar op waar je bij staat) en het lekkere weer en London is erg leuk om te shoppen Als je naar London gaat, moet je trouwens het British Museum en de Tower niet overslaan!
Rome ken ik niet, Londen en Barcelona wel. En die hebben echt beiden hun charme! Het ligt er denk ik een beetje aan waar je van houdt, of goed weer wel of niet belangrijk is, (zoja: absoluut Barcelona! Als je naar het strand wilt wel waterschoenen meenemen: grind zodra je in het water stapt!). Ik vond Barcelona wel echt een hele mooie stad, heb daar enorm genoten van alle cultuur en architectuur. Heel veel leuke kleine restaurantjes waar je voor weinig geld kunt eten: heerlijk!
In Rome ben ik nooit geweest, het lijkt me wel een prachtige stad. In Londen en Barcelona wel. Als je voor slenteren, cultuursnuiven en lekker eten en lekker weer wil gaan, absoluut Barcelona! Londen is leuk om te shoppen, maar alleen bepaalde delen en het is er erg druk. Als je van goed eten en cultuur houdt zou ik voor Barcelona gaan.
Absoluut Rome!! IK ben er een aantal keer geweest, en er zoveel te zien en te bewonderen. Die stad is eigenlijk één groot gezellig mooi openluchtmuseum. Ik raad het iedereen aan.
Ben alleen in Londen geweest, maar vind het een geweldige stad! Je kunt er heerlijk shoppen, natuurlijk British Museum, the Tower of London, Big Ben, London Eye, etc. Favo shopgedeelte in Londen is by far Camden, geweldige (alternatieve) winkeltjes, markt en heerlijk eten. Zit zelf te denken om een weekendje met ml naar Rome te gaan als we een jaar getrouwd zijn. Lijkt me namelijk wel een hele mooie stad.
Wij zijn afgelopen zomer naar Barcelona geweest, en hoewel de omgeving prachtig is vond ik de stad echt heel erg tegenvallen. Zodra je in een steegje áchter de winkels terecht komt ziet alles er vervallen en verlaten uit, wij voelden ons daar echt niet op ons gemak. Het stinkt er ongelooflijk naar urine, bah! Als het je om de cultuur gaat is Barcelona wel echt een aanrader, want er zijn zoveel mooie dingen te zien die buiten het centrum liggen, maar als je ook echt lekker wilt shoppen zou ik Barcelona overslaan.. Uit jouw rijtje zou ik trouwens voor Rome gaan!
Barcelona ben ik 1 keer geweest en kan mezelf er niet veel van herinneren. Rome doen we dit jaar, dus kan ik nog niks over zeggen. Londen vind ik een leuke stad. Victoria and Albert museum is prachtig. Kun je zo inlopen. Speciale exhibities moet je wel een kaartje voor kopen, maar dat kun je evt vantevoren online doen als je ziet dat er iets staat wat je graag wil zien. Knightsbridge is ook leuk om door te lopen (zit Harrods bijv en designer winkels). Stratford heeft voortaan een heel groot winkelcentrum Westfield, daar waren ook de Olympische spelen, dus daar kun je heel goed terecht voor te shoppen. Central Line inhoppen (via Liverpool Street) en bij Stratford eruit. Je kunt met de toeristenbus erdoor, hop on, hop off, of een travelcard kopen en zo heel de dag reizen met de ondergrondse en bus. Oxford Street is altijd superdruk, maar daar heb je ook grote warenhuizen zoals Selfridges en John Lewis. Libertys is ook prachtig om door te neuzen. Carnaby Street is eigenlijk altijd rustig. Covent Garden is ook leuk om door te lopen, sommige dagen is het daar markt geloof ik. Ook leuke plekjes daar om te zitten voor wat te drinken etc. Er zat daar vroeger ook het Theatre Museum, was ontzettend leuk! Maar geloof dat die helaas gesloten is nu. Helaas. Tate musea (zijn verschillende) zijn ook mooi. Kunt ze eens bekijken online of er eentje bij zit die jullie interessant vinden. Met alle grote steden, goed op je tas letten natuurlijk, dat is overal zo helaas. Vooral in de ondergrondse. Voor hotels is dit een hele goede site: LondonTown.com | Best London hotels, tickets, tours, maps and more ... Twee keer via hun een hotel geboekt (voordat ik hier ging wonen) en beide keren perfect.
Ik ben ook in alle 3 geweest en ik zou absoluut voor Rome kiezen (ik vond het een hele gezellige, sfeervolle stad met fantastische cultuur en heerlijk eten. De enige kanttekening die ik er bij moet plaatsen is als jullie in juli/augustus willen gaan want dan is Rome veel te warm.
Alle 3 de steden geweest Ik zou absoluut niet naar barcelona gaan vond ik niet zo veel aan Rome wel wel echt mooi maar ik heb de kunstacademie gedaan (ben weg van de achitectuur/kunst) Londen is gezellig en lekker om te shoppen ben daar 3 keer heen geweest dit jaar ga ik voor de 4e keer
Rome!! ben er 2 jaar geleden 5 dagen met een vriendin geweest... echt prachtig. heerlijk eten, leuke winkels.... vond het echt heel leuk daar. Zorg wel dat je niet midden in centrum zit. erg druk.. wij zaten hier Sole Balcony Studio erggg leuk, vlakbij allemaal restaurantjes.. echt hele romantische straatjes (ik miste gigantisch mijn vriend hihihihi)
Alle 3 geweest, Rome vond ik echt het leukst/mooist. Vooral veel cultuur, maar shoppen kan ook. Barcelona vond ik tegenvallen en Londen is ook leuk maar minder mooi. Ik zou voor Rome gaan. Wij waren in april en hadden schitterend weer.
Dankjulliewel voor alle tips! We gaan naar hebben jullie nog tips wat, we echt moeten zien, een leuk hotel, of welke wijk wij het beste een hotel kunnen boeken? Ik heb er nu al helemaal zin in!
Leuk hotel in Rome: 3 star hotel Rome downtown | Hotel Regno Official Site | 3 star hotel near Trevi Fountain in Rome among the hotels in Rome historic center. Hotel ligt aan de hoofdstraat, op loopafstand van alles én in een voormalige bibliotheek van de Habsburgers. Hoeveel historie wil je hebben? Ontzettend goede ervaringen met dit hotel en kom er iedere keer weer terug als ik in Rome ben. Kijk alleen uit met eten, want ze lichten je op waar je bij staat. De eerste keer in Rome was me dit nog niet opgevallen, maar de tweede keer was echt te erg: de tafel, het bestek, de servetten, er stond van alles bij op de rekening. Te gek voor woorden! En dan niet één keer, maar werkelijk alle keren dat we moesten afrekenen na het eten. Ondertussen wordt er ook door restaurants mee geadverteerd dat ze niet meer van dit soort "toeslagen" berekenen. Dit wordt vooral gedaan rond de grote toeristische trekpleisters zoals het Circus Maximus en het Pantheon. Goed uitkijken dus! London is erg duur, dus dan zou ik kijken naar een hotel in een buitenwijk. Op die manier kun je het e.e.a. besparen De metro (tube) is namelijk erg goed bereikbaar en je bent binnen een kwartier van Noord- in Zuid-London. Zoals al eerder genoemd is Camden een erg leuke wijk en ook de Tower en het Britisch Museum moet je écht niet overslaan! Ohja, en natuurlijk Harrods! Tja, Barcelona.... ik vond eigenlijk alleen de Mont Juic en de Ramblas leuk. Voor de rest vond ik het een sfeerloos gedrocht. Vreselijk! Moet ik zeggen dat de kunst (Gaudi en kornuiten) ook niet echt mijn ding is.
Ik zou voor een weekendje met een vriendin toch eerder voor Londen gaan, tenzij jullie echt allebei gek zijn van Romeinen. Ik vond Rome ook een prachtige stad, maar er is zoooveel te zien dat je er helemaal gestressed van wordt en het is allemaal historisch. Wat dat betreft is Londen afwisselender, jonger en hipper. Ik hou zelf meer van moderne kunst en dan zit je in Londen wel goed. En ik vond in Londen het openbaarvervoersnetwerk veel beter. In Rome heb je een ondoorgrondelijk busnetwerk met allemaal haltes en lijnen en voor de toerist is volkomen onduidelijk of er ooit nog een bus komt. Als je naar Londen gaat moet je naar Tate Modern en naar the British Museum en naar de Tower. In Rome moet je naar de Vaticaanse musea, dan heb je daarna genoeg museum gehad voor het hele weekend Barcelona vond ik ook tegenvallen. Ik herinner me hoofdzakelijk nog de dealertjes die je achterna gingen lopen zodra ze hoorden dat je Nederlands sprak. Euh ja, ik ben hollander, dus ik kan echt geen dag zonder een joint
Absoluut Rome, ik vind dat 1 van de heerlijkste steden die er zijn. Het is er sfeervol, gezellig, waanzinnig mooi, lekker eten, mooi weer. Perfect.