Hier krijg je een brief mee van tevoren waarop je aan moet geven of je kind wel/niet van de friet mee mag eten als ze een feestdag hebben. Voor traktaties hebben we een lijstje meegekregen en het zit vaak gewoon in een zakje in haar bakje, je kunt zelf beslissen of je dat aan je kind geeft of niet. Het eerste jaar was ik nog aardig streng, maar nu, ach, zo eens in de zoveel tijd friet vind ik geen probleem. Ook niet als het tussen de middag zou zijn, dan krijgt ze gewoon 's avonds weer een normale maaltijd. Ik vind het wel een rare gang van zaken dat ze bij jullie op het kdv het trakteren afschaffen i.v.m. ongezonde, vette snacks, maar vervolgens wel patat met frikandellen ofzo geven. En ook dat het twee dagen achter elkaar is.
Tot nu toe (Julen is nog net geen jaar) krijgt hij helemaal niks anders dan t normale menu. (wat voor hem is aangepast ivm KMA) Maar zijn er traktaties: dan krijgen we die met t ophalen mee naar huis (wat de traktatie ook is) Vaak is dat een doosje rozijnen of een koek (wat hij meestal toch niet mag ivm KMA). Voor de rest heb ik nog niet vernomen dan dat er iets anders dan brood wordt gegeten tussen de middag..
Hoi hoi, ik ben zelf groepsleidster op een kdv en wij hebben ook wel eens patat gegeten tussen de middag (is 1x voorgekomen omdat t ook best duur is!). Ik denk dat ze 2 dagen achter elkaar hebben gedaan zodat de kindjes die de dag ervoor er niet waren nu ook feest konden hebben.....tja..weet niet of ik daar zelf ook voor gekozen zou hebben! Ik denk dat wij dan gewoon 1 feest/carnavalsdag (gewoon van 1 of 2 uurtjes) uitgekozen zouden hebben waarop alle kindjes (onder begeleiding van een ouder) mogen komen en patatjes eten en carnaval vieren. Anders heb je idd dat sommige kinderen 2 dagen achter elkaar patat krijgen...zou ik ook niet doen nee! Misschien kan je zoiets als voorstel doen tijdens je gesprek? Misschien vinden ze het wel een hele goeie tip! Tosti's, gebakken ei, knakworstenen chips doe ik ook wel eens maar dan wordt er alsnog eerst gewoon brood gegeten en dan een halve tosti er achteraan ofzo. Chips nooit een zakje...maar gewoon een handje nibbits o.i.d Ik geef zelf liever rozijntjes..hier zijn ze nl net zo blij mee en is toch wel iets gezonder Succes! Mirjam
Ook hier wel eens patat, chips ed. Vorige week vierden ze carnaval en aten ze tussen de middag warm. Boerenkool, macaroni en snert. Ja, ik ben daar dus echt niet blij mee. Kijk, 1 keertje in de 2 maand ofzo, maar 3 keer in een week vind ik niet kunnen. Hij heeft het ook echt niet nodig en ik vind dat hij gewoon 's avonds met ons mee moet warm eten. Ik heb er wel wat van gezegd, maar ze keken me een beetje raar aan. Heb er eerder ook al eens wat van gezegd dat hij nooit chips kreeg en ik het ook niet nodig vond, maar ja, hij is nu ook op een leeftijd dat hij het wel doorheeft, dus ik laat het maar zo. Zolang ik de enige ouder ben die er wat van zegt zal het wel zo door blijven gaan helaas. En ik heb er verder nog niemand over gehoord..
BIj ons op het kdv heb ik het nog niet mee gemaakt. IK moet wel zeggen dat ik het echt onzin vind om kinderen dat soort dingen daar te laten eten. wat voor toegevoegde waarde heeft het? De meeste kinderen krijgen thuis al meer dan genoeg.
Ik zou dr ook zeker moeite mee hebben als Rosalie op het KDV friet zou krijgen en chips zonder dat ik daar van te voren over ben ingelicht. Zeker aankaarten hoor maandag. Ben benieuwd hoe het KDV hier tegen aan kijkt. : :
Bij ons krijgen de kinderen eerst een boterham en daarna mogen ze wat frietjes. (kinderen vanaf 2 jaar) Dit gebeurd ongeveer 1x in een kwartaal, prima toch!
Ze waren eigenlijk heel blij dat we het bespreekbaar maakten. Ze begrepen ook heel goed dat dit even wat teveel was geweest. Dat over die traktaties was met name dat ze het zelf gingen regelen, omdat ouders elkaar steeds gingen overtreffen. Het ging hen dus niet direct over de gezondheid. De leidster die wij spraken is zelf ook voorstander van een gezond voorbeeld en gaat volgende week in het teamoverleg aangeven wat wij hebben aangegeven en opent de discussie hieroer. Ze was het wel met ons eens dat de ouders hier een zegje in hadden. Dat van die frietjes zouden ze voortaan beter in de gaten houden. Als kinderen het twee keer zouden meemaken, zullen in het vervolg de tweede keer gewoon een boterham doen, aan een andere tafel. En ze gaan ons van tevoren inlichten. Nou, al met al een goede afloop dus!
Grappig, we hebben elkaar een poos niet 'gesproken' maar ik heb altijd het idee gehad dat wij op 1 lijn lagen Het gaat redelijk hier, maar op moment veel harde buiken. Ik mag nog twee weekjes werken en dan fijn met verlof. Jij?
jeetje ik kijk hier van op zeg! Ik sta er echt niet om te springen dat mijn dochter chips krijgt, en als ze het krijgt wil ik ook wel graag zelf van haar gezichtje genieten! Bij ons heeft ze 1 keer suikerbrood gegeten, was ik ook niet blij om. Maar ik heb er niks van gezegd. Als het nog een keer voorkomt, ga ik er wel iets van zeggen. Mijn dochter eet net zo lief gewoon brood, dus ik vind het zwaar overbodig. Ik wil eerst wel eens dat ze haar babyvet kwijtraakt en dan gaan we wel eens kijken of ze iets overbodigs mag (waar ze helemaal niet om vraagt). Dat liever dan dat ze straks op dieet moet omdat ze te zwaar is...
hallo dames ik werk ook zelf op een kdv en bij ons eten de kinderen als er een juf jarig is (dus 3x op een jaar) frietjes, maar dan alleen de grote kinderen vanaf 3 jaar. de kleintjes krijgen gwoon hun boterhammetje. wij vragen dit neit vooraf aan de ouders, omdat wij er van uit gaan dat de kinderen zelf thuis ook wel eens frietjes eten, en dat dit dan een feestdag is, en als het feest is dan mag je ook wat lekkers eten. ik zou het opzich best raar vinden als een ouder zou zeggen dat zijn of haar kind geen frietjes mocht mee eten, tuurlijk, de ouders hun eigen keus, maar wat is nou beter voor je kind? alle grote kindjes lekker frietjes zien eten, en hij zielig als enigste met een boterhammetje zitten? dat lijkt me niet echt leuk voor het kind, en goh 3x op een jaar frietjes... nou zo slecht lijkt me dat niet hoor.. ook worden er bij ons wel eens knakworsten gegeten, maar dat is dan 1 boterham met 1 knakworst. verder gwoon brood. groetjesss
Toch blijf ik van mening dat je als ouder bepaalt wat je kind wel en niet eet, en niet als vervangend opvoeder. Ik ben het met je eens dat op de leeftijd van 3 jaar een kind goed begrijpt dat ie buitensloten wordt en dat vindt ie niet leuk. Jullie geven ook pas vanaf 3 jaar. Mijn zoon is 19 maanden en kreeg met 18 maanden dus al friet en chips. Dat druist tegen mijn opvattingen als ouder in, en dan is overleg wél belangrijk. Mijn zoon heeft er namelijk nooit moeite mee gehad dat ie wat anders kreeg als wij thuis friet eten. Dat houden we graag zo.
hee juud ik snap jou mening ook heel goed hoor was niet aanvallen bedoelt of iets dergelijks ik vind het ook niet goed dat ze de kleintjes dat soort dingen geven, wij geven het echt alleen aan kinderen van 3 jaar en ouder. met 18 maanden friet en chips zou ik ook niet goed vinden, ze zijn dan net gewend aan hun boterham en misschien aan gewone melk ipv de fles. hopelijk kan je dit wel bespreekbaar maken op het kdv en zullen ze hier vast ook rekening mee houden. groetjess