verschil tussen kosten KDV en gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Sweetlakecity, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Wat is het grootste verschil tussen de kosten voor de creche en gastouder?
    Ik zal de komende tijd in mijn stad weinig kans hebben op een mooi plekje en zal moeten uitwijken naar een gastouder.
    MAar wat zijn die kosten?

Met het KDV weet ik dat je via de belasting wat terug krijgt. Maar hoe zit t met gastouders?

2. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Hi Sweetlake city,

Naar mijn idee krijg je het ook terug als je het via een gastmoeder doet, alleen moet ze wel zijn aangesloten bij een gastbureau.
    Toets bv maar gastmoederbureau Zoetermeer in...dan krijg je er een paar en volgens mij staat het ook op de site vermeld.

Succes. Liefs.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

hehe...hoe weet jij...aha..mijn naam ;)
    Ja ik had al gekeken.
    Ik ga er de komende dagen eens achteraan.
    Ik hoorde dat er verschil in kosten van kdv of gastouder was. Was benieuwd of er al iemand was die t uitgezocht heeft. :)

4. bridget078

25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Ja kom er zelf ook vandaan! Haha....vandaar! ;)

Durf helaas geen verschil in prijs aan te geven, het zal misschien elkaar niet zo heel veel ontlopen.

Tja, tis echt een drama om een plekje te kunnen vinden, hoop dat je meer geluk hebt met een gastmoeder.

Succes, zie dat je niet heel lang meer moet..lekker af tellen. :D

Groetjes.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Volgens mij is een gastouder in verhouding iets van €0.50 cent per uur duurder maar dit hangt natuurlijk van de gastouder af maar ook met welke creche je het vergelijkt, ene creche is duurder dan de ander ;).

Vergoeding krijg je gewoon van de belasting dienst maar dit hangt dan ook weer af van hoevel jij+man verdienen.

Jamila gaat 120uur per maand naar een gastouder en we betalen ongeveer €175,00 zelf (zeg ik zo uit mijn hoofd kan iets meer of minder zijn).

6. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    1 keer is genoeg ;)

(sorry comp deed raar dus bericht twee keer, 1tje "weg gehaald")

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Het kdv hier in de buurt kost 6,10 per uur (hier ben je wel verplicht om dagdelen af te nemen)

Mijn gastouder kost inclusief kosten gastouder bureau 5,30 per uur. En hier kan je echt per uur afnemen.

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Wij hadden een vergelijkbaar probleem van nog geen (volledige) plek op het KDV.

Voor de kinderopvangtoeslag maakt het voor zover ik weet niet zoveel uit zolang je onder het maximum bedrag zit en het KDV en/of gastouderbureau door de gemeente 'erkend' is.

Wij betalen voor beide ongeveer even veel, maar er zit verschil tussen.

Het KDV betalen we 1 bedrag incl. eten, drinken en luiers.
    Voor de gastouder betalen we het gastouderbureau ('bemiddelingskosten') en de gastouder apart. Hier zorgen we zelf voor zijn melk, luiers en billendoekjes.

Het ligt dus maar net aan je KDV of gastouder wat inclusief zit.

PS: Er gaat wat veranderen per januari 2010, maar hoe het er uit komt te zien voor de toeslag is geloof ik nog niet bekend.

Deel Deze Pagina