Zoals de naam al zegt...ik ben de frietpan aan het schoonmaken, maar heeft er iemand nog tips om het makkenlijker te laten gaan. Heb een frietpan van Tefal, en gebruik het bekende vaatwasblokje al, maar blijf toch altijd nog schuren op de hoeken van de frietpan...blegh!
Kan hij niet in de vaatwasser(in onderdelen)? Wij maken de frituurpan na elk gebruik schoon. Het vet gaat door een zeefje terug de verpakking in. Zo wordt hij nooit zo heel vies.
Dat vraag ik me ook af...doe je het dan na elke beurt helemaal filteren ofzo ? lijkt mij ook nogal werk... ik doe het 1x in de maand, en dan is hij 3 hooguit 5x gebruikt... Meestal is het hier zondag frietjes dag het verschuift nog wel is...net zoals gisteren hebben we dan frietjes gegeten en vandaag verschoon ik hem dan...staat hij klaar voor volgende week. En een enkele keer bakt manlief na zn nachtdienst nog wel is een snack Dus ja echt vaak gebruikt wordt hij niet...maar vindt het toch altijd een werk om schoon te maken.
Onze frituurpan filter automatisch het vet, het komt terecht in een opvangbak onder de frituurpan. Zo wordt hij nooit echt heel vies. Helaas lekt hij af en toe en zit alles dus onder het vet.
het blijft een klerewerkje elke keer. Ik maak hem na een stuk of 6/7 keer gebruiken schoon;giet het vet eruit,met keukenrol haal ik de viezigheid eruit en dan nieuw vet erin. soppen doe ik hem niet want dat plakvet krijg ik er met geen mogelijkheid uit. we kopen elk jaar een nieuwe van ongeveer 15 euro.
Inderdaad. Meestal is vriendlief overigens 'de sjaak' . Het lijkt meer werk dan het is hoor, onze frituurpan is helemaal uit elkaar te halen dus je zet de fles in de gootsteen, zeefje erop en je giet het vet er zo in. Daarna het hele zooitje (bak, mandje etc) in de vaatwasser, doekje met afwasmiddel over het bedieningspaneel heen en klaar. En we gebruiken hem ook niet zo heel vaak, scheelt ook .
misschien toch ook is proberen....gewoon in de vaatwasser Deze frietpan hebben we pas sinds eind vorig jaar...was toen geloof ik iets van 50euro ofzo in de aanbieding bij de blokker
Ik doe er een vaatwastablet in, en wat water en zet m dan aan, dan kookt hij zichzelf helemaal schoon. Goed afspoelen, vet erin (vloeibaar) en klaar!
Hij wordt helaas niet helemaal 100% vetvrij in de vaatwasser hoor, maargoed, dat is op zich ook niet nodig denk ik . Let er wel op dat de frituurpan in de vaatwasser KAN... bij ons is het gewoon een soort aluminium bak wat er overblijft. Als je zo'n kunststof friteuse hebt kan het misschien helemaal niet. Zou zonde zijn als je het hele ding sloopt...
Hier gebruik ik vloeibare soda reiniger van Tricel (verkrijgbaar bij Boerenbont en Welkoop). Mega spul!!! Maak er alles mee schoon. Even de pan ermee insmeren, doekje uitspoelen en nog 1 keer de pan afnemen. Zo schoon als het maar kan! Ik doe zo ook mijn afzuigkap en meer van die vettige dingen. Werkt ook perfect tegen vetvlekken in kleding.
ook hier een vaatwastablet, dan gaat het helemaal vanzelf! Super makkelijk en t werkt echt! Zo doet mn pa het al jaren!!! tip: niet helemaal vol doen met water anders bruist die over
gebruik hammerite metaalontvetter... daarna wel heeeeel goed afwassen.. maar pan is als nieuw van binnen en buiten
Dat lekken gebeurt hier alleen als ik er te veel vet in heb gedaan (net boven max)... maar dat opvangen werkt wel, doe het ook echt elke keer. Maar dan nog moet de pan af en toe helemaal schoongemaakt worden en dat is wel even werk.
Inspuiten met Dasty ontvetter van de Wibra. Paar minuten laten inwerken en dan krijg je hem makkelijk schoon.