Friezin (63) bevalt van dochter

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door GermavM, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Umm85: Mijn oma van 85 ( en die van mijn man van 83) snappen de PC heel goed hoor, ha ha

    Die zitten ook gewoon op de webcam ( praten met hun kinderen in Australië et cetera). Mijn oma stuurt me soms dingen van Dumpert, ha ha, hilarisch.

    Maar goed, ik snap dat het ook super moeilijk kan zijn een oude vader.
     
  2. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Nou jaaah.. dit gaat naar mijn mening echt te ver hoor..

    Dat je het er niet mee eens is moge duidelijk zijn.. ben ik ook niet.. maar hoezo kan zij niet voor het kind zorgen.. misschien wel beter dan menig jonge moeder..

    Dat er risico's zijn (groter dan bij een jonge moeder) is een feit, maar een leven kun je niet voorspellen.. Misschien heeft zij dit allemaal goed geregeld, mocht zij vroeg komen te overlijden. We kennen niet het hele verhaal. Zij heeft er in ieder geval wel goed over nagedacht.

    Buiten dat vind ik het voor haar dochter ook nog eens heel erg dat haar moeder zo door t stof moet. Zou ik niet leuk vinden als het om mijn moeder zou gaan.

    Vind je reactie (en ook meerdere) beetje overdreven..

    Laat wel duidelijk zijn dat ook ik het niet verstandig vind en het afkeur, maar om nu te zeggen dat ze een slecht en egoistisch mens is??
    Dan ken ik er nog wel een paar..
     
  3. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja nu kan hij ook wel iets hoor, maar zo'n 10 a 15 jaar geleden was het nog niet zo 'in' voor ouderen om op het internet te surfen.
     
  4. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Kan me heel goed voorstellen dat dit moeilijk moet zijn geweest alleen dnek ik niet dat dit speciaal met leeftijd te maken heeft gehad, maar meer met tijdsgeest en karakter..

    Mijn Ex had was 19 en zijn vader 79. Toch deden ze alles samen. Hij deed alles met pc, mobile telefoon altijd de nieuwste snufjes.. gingen samen naar beurs voor auto's etc.. hij voelde zich duidelijk een stuk jonger dan dat hij was. Zijn leeftijd was dus in dit geval totaal geen opstakel, maar een verijking, want door die hoge leeftijd had hij wel ook veel wijsheid in pact. Hij is jong gebleven, bewust voor zijn kind. Dat was dus een KEUZE..

    Dat kan natuurlijk ook heel goed bij deze vrouw zo zijn. Dat hoop ik in ieder geval.


     
  5. mila2008

    mila2008 Bekend lid

    12 jun 2009
    628
    0
    0
    het is geweldig dat de behandelmethodes tegenwoordig bestaan! Maar ik vind het op deze manier gebruiken van de methodes niet gepast. Ik hoop dat het kindje ondanks het mediacircus en een rariteit te zijn voor de omgeving en de grotere kans vroeg moederloos te zijn toch een gelukkig kindje mag worden.
    Ik moest er niet aan denken dat ik nog een zusje kreeg haha....
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    #86 bosi333, 22 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
    laat maar
     
  7. adi

    adi Niet meer actief

    Als iemand van 30 verminderd vruchtbaar is en daardoor geen kinderen kan krijgen op de natuurlijke wijze, vind ik een fout van de natuur, en het is alleen maar mooi dat de mensheid zover is om die fout van de natuur te herstellen.

    Met fout bedoel ik dat het vanuit de natuur niet de bedoeling is dat een vrouw van 30 geen kinderen krijgt.
    Het is vanuit de natuur wel de bedoeling dat een vrouw van 50 enz geen kinderen meer kan krijgen, zo is het menselijk lichaam over het algemeen gebouwd, geen enkele vrouw kan dan op natuurlijke weg een kind krijgen. Daarom vind ik het niet juist dat de natuur op deze manier gecorrigeerd wordt.
     
  8. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    "Niemand weet van tevoren hoe oud hij of zij wordt"

    Daar heeft mevrouw gelijk in. Maar de kans dat je overlijdt op haar leeftijd is toch aanzienlijk hoger dan als je 20-30 jaar bent!

    Ik vind het ook niet kunnen om op haar leeftijd (en dan ook nog als alleenstaande vrouw!) nog een kindje te krijgen. Haar dochtertje kan op haar 16e (of wel al veel eerder) wees zijn.

    Als je nog in je vruchtbare jaren zit en je kunt geen kinderen krijgen op de natuurlijke manier, dan vind ik medische hulp verantwoord.
    Maar als je op haar leeftijd bent en je bent de overgang voorbij, vind ik niet dat je nog zwanger moet proberen te worden. Je moet dan niet alleen aan jezelf denken, maar ook aan je kindje! Wat voor toekomst kun je die nog bieden?
     
  9. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    mee eens! zou mijn keus niet zijn, maar ik hoop dat zowel moeder als dochter gelukkig zijn en lang van elkaar mogen genieten.
     
  10. Alita

    Alita Niet meer actief

    Het erge hieraan is dat ze waarschijnlijk maar een aantal jaar haar kind haar normen en waarden kan leren haar kan opvoeden enz....en dat je dat wilt voor je kind...bah ik moet er niet aan denken dat wij er ooit als ouders niet meer zullen zijn...en zij heeft die wetenschap dat ze zeker weet dat ze niet lang van haar leven kan volgen.

    De zekerhied van je kinderen zien opgroeien heb je nooit natuurlijk maar zij weet het gewoon zeker....en dan zo egoïstisch zijn...nee dan ben je al een slechte ouder naar mijn mening.
     
  11. Alita

    Alita Niet meer actief


    Uiteindelijk is het gewoon een egoïstische keuze geweest vindt ik;)
     
  12. emje

    emje Niet meer actief

    ik heb niet zozeer moeite met haar leeftijd. ja de kans is groter dat het kind haar moeder verliest op jonge leeftijd maar die kans bestaat altijd. ik heb er meer moeite mee dat ze alleen is. er zijn geen broertjes of zusjes voor met kindje. ook geen (jongere) vader. waar gaat het kind straks heen als de moeder zou komen te overlijden?

    ze zal er vast wel goed over na hebben gedacht en ze zal ook vast wel goed voor het kindje zorgen. ik hoop alleen dat ze ook goed heeft nagedacht over de toekomst van haar kind!
     
  13. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    Ik vind het heel erg egoïstisch van deze dame. Als het kindje 20 is, is ze 83 ofwel; een fossiel dat misschien zo dement als een deur is. Nee, ik heb er geen goed woord voor over.
    Was lekker oppasoma geworden, had een paar jaar geleden een klind gekregen, neem een paar pleegkoters, whatever, maar ik vind het echt erg dat dit zo kan.
     
  14. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    63-jarige vrouw bevalt van kind: een hoogbejaarde seniele hardhorige moeder tijdens je pubertijd biedt straks ook kansen @ sexdrugsrock&roll

    bovenstaande las ik bij iemand op hyves (een onbekende)
    en vind het wel grappig bedacht.
    maar goed, ik vind het walgelijk en die vrouw een egoïst!

    dat meisje blijft al heel vroeg helemaal alleen over!
    geen opa's, oma's, ooms, tantes, broers, zussen, neven, nichten,
    vader (had ze al niet), en dan ook nog heel vroeg geen moeder meer.
    die 'moeder' kan dan nog wel 100 worden, maar dan mag die dochter dus al gelijk voor haar zorgen, want dat kan ze dan echt niet zelf meer!
    :x
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    TJA WAT IS EGOISTISCH
    dan moeten nu alle moeders die geen gezond leven lijden ook eens naar zichzelf gaan kijken
    ik verloor mijn moeder aan sigaretten peukjes
    heeft ze ook zelf voor gekozen
    toch!!!!!
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    O ik had juist begrepen dat ze juist heel veel mensen in haar omgeving had. Alleen geen broers/zussen en vader.
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Maar is een kind krijgen niet altijd egoïstisch?

    Anywho, ik vind het vrij apart. Maar het boeit me verder niks. Meisje is gezond en de vrouw had een aardig wat familie om zich heen die voor het meisje konden zorg.
    Beetje jammer dat ze eerst uit de media wil blijven, om vervolgens toch met dr kop op de tv te verschijnen.
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    ik snap eigenlijk niet dat er nog mensen zijn die hier nog 1 goed woord voor over hebben. Als je zo'n beslissing maakt spoor je echt niet. Je denkt totaal niet aan het kind, maar alleen aan je eigen ikke.

    Mariekek verwoord het misschien minder tactisch, maar ik snap haar punt wel. Wat heeft dat meisje voor toekomst, die wordt sowieso vroeg wees. Die kans lopen we allemaal, maar toch wel minder groot dan zij. Ook het feit dat het meisje al geen vader heeft vind ik een groot probleem. Er zijn natuurlijk meer kindjes die met 1 ouder opgroeien, maar dat is toch een heel andere situatie dan deze. Zij doet het allemaal expres. Ik snap de opmerking van mariekek heel goed om het meisje onder te brengen bij ouders die het meisje wel een toekomst kunnen bieden.

    Ik vind het echt te walgelijk voor woorden. Hier mag de kinderbescherming wat mij betreft wat aan doen.
     
  19. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    Ik snap t niet....
    Zelfs een vrouw van 63 kan een kind krijgen en ik niet....
    het leven is oneerlijk....
     
  20. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    ik snap die arts ook niet. hij heeft lijkt mij toch ook wel een gezond verstand???

    en ja. of ik het egoistisch vind weet ik niet, maar vind het wel ontzettend zielig voor het meisje. kan later lekker met mama gaan shoppen....achter de rollator of rolstoel. gezellig:D:D
     

Deel Deze Pagina