Argh... parkeerruzie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij hebben weer eens gezeur met een buurtgenoot hoor :rolleyes:

    We wonen in een wijk met vrij weinig parkeerplaatsen. De parkeerplaatsen het dichtst bij ons huis staan al snel vol dus als we iets later thuiszijn 's avonds moeten we hem iets verder parkeren.
    Geen probleem, voor ons dan. Iemand in het blok naast die parkeerplaats is het daar echter niet mee eens.

    Paar maandjes terug vonden we opeens een briefje achter de ruitenwisser met het verzoek om onze auto bij ons eigen blok te parkeren.
    We hebben daar verder niets mee gedaan, ten eerste wisten we niet eens van wíe dat briefje was dus konden we er ook niet op reageren, ten tweede vind ik als iemand mans genoeg is om daarover te gaan zeiken, kan die ook best even ons persoonlijk aanspreken.
    Vorige week wéér een briefje. Die was al iets minder netjes, maar weer een anoniem briefje.

    Tja, persoonlijk ben ik dan zo iemand die júist daar blijft parkeren in zo'n situatie :oops: maar goed, we houden ons nog in. Maar toch, is de parkeerplaats dichterbij weer vol, zetten we hem toch op die andere parkeerplaats. Wat moeten we anders doen, een km lopen?
    En het zijn vrije parkeerplaatsen, er staat niet dat het speciaal voor dat blok alleen is ofzo.

    Gisteravond had ik hem daar weer neergezet en toen m'n vriend vanmorgen naar z'n werk ging stond de bewuste man buiten. Hij heeft boos gezegd dat wij de auto daar NIET mogen neerzetten, waarop m'n vriend uitlegde dat het vrije parkeerplaatsen zijn en het recht hebben om daar te parkeren.
    Toen kwam die man met heggeschaar in de hand dreigend naar m'n vriend toelopen, in staat om hem eens even een pak rammel te geven.
    Jeroen heeft nog een beetje gesust en is toen in de auto gestapt naar z'n werk. Oh ja, de eerstvolgende keer dat onze auto daar zou staan zou hij hem wel eens ff klemrijden zodat we niet meer wegkunnen.

    *zucht* Ben ik nou zo gek of zit die vent te zeiken om niks? Ben wel een beetje bang dat dit gaat escaleren dus we gaan even de wijkagent inschakelen voor de zekerheid. Ik denk ook niet dat we de enigen zijn die de auto daar ook wel eens neerzetten, dus wil ff rondvragen in de buurt.
    Maar ik vind dit toch niet echt prettig, het is echt zo'n asovent die ook steeds voor ons huis langsloopt met z'n honden en dan naar binnen zit te loeren enzo :(

    Wat zouden jullie doen in zo'n geval?
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Precies hetzelfde als je nu doet, netjes blijven en de wijkagent inschakelen.
    Ik heb toen zelf ook contact opgenomen met de gemeente met de vraag of de rij bosjes er niet uit konden zodat er daar parkeerplaatsen gerealiseert konden worden.
    Dit heb ik al een paar jaar geleden gevraagd en als alles meezit wordt het aan het eind van dit jaar dan toch aangepakt.

    Voor de rest gewoon daar blijven parkeren, het is een vrije parkeer plaats (tenzij er een bordje met zijn nummerbord eronder staat ;) ) en mag je er dus gewoon parkeren.
    Tenslotte zitten jullie met hetzelfde probleem als die meneer, je kunt niet bij je huis parkeren omdat er 'anderen' staan.

    Groetjes anita
     
  3. Shelly

    Shelly Actief lid

    23 nov 2006
    238
    0
    0
    Rotterdam
    belachelijk zeg!
    Volgende keer als hij met zijn honden naar binnen gluurt, ook even met een heggeschaar gaan zwaaien?
     
  4. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Zelf gewoon idd beleefd blijven en de wijkagent inschakelen. Zou me er ook niet door weg laten jagen en er wel blijven parkeren. Sterkte ermee want lijkt me niet fijn.
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    lijkt sprekend op mijn overbuurman. ik woon in een flat en hiervoor waren helemaal geen plaatsen meer. aan de overkant waren nog 2 plaatsen, 1 lang een gamelende caravan en een gewoon mooi plekje. wij gaan dus voor dat mooie plekje komt er ineens een vrouw naar buiten dat we onze auto daar weg moesten halen want zij wilde graag voor haar duur staan. haar auto stond bij haar op de stoep dus ik zei dat ze dat dan maar eerder had moeten doen maar volgens haar was er toen nog geen plek (geloofde er niks van). uiteindelijk ben ik gewoon weggelopen maar ze kijkt me nog steeds elke x vuil aan. ze heeft trouwen ruzzie met heel de buurt en ik weet nu ook waarom
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Goed dat je de wijkagent hebt ingeschakeld.
    Alleen zou ik niet zeker weten of dat ik mijn auto daar weg zou zetten hoor, zodadelijk heeft ie schade en dan weet je overbuurman natuurlijk van niks en jullie zitten er mee dan.
    Tja iedereen betaald wegenbelasting, dus mag je hem parkeren waar het toegestaan is. Al heb je 6 auto's en parkeer je die allemaal bij je in de straat.
    Ik ken het probleem wel van een parkeerplaatsen tekort, maar je kan er gewoon niks van zeggen vind ik.

    Heel veel succes, ben benieuwd hoe het verder zal verlopen.
    Groetjes Taby.
     
  7. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Wij hebben ook een setje van die buurmannen. Die denken dat ze een huis huren met parkeerplaats ofzo. Als iemand voor hun deur staat zeggenze er niets van, maar gaat die persoon 's nachts om twee uur weg, dan gaan ze hun bed uit om de auto voor de deur te zetten.

    Kan aan mij liggen........

    Heb ik ook nog een buurman, eindje verderop die een fiets op een parkeerplaats zet zodat zijn moeder vanuit haar tuin niet tegen een auto aan zit te kijken.........


    Ik zou even de wijkagent inschakelen. Laat die daar maar gaan vertellen dat die parkeerplaats van iedereen is......


    Succes ermee!

    Linda
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Schakel de wijkagent in, en jullie mogen hem gewoon daar neerzetten, wij hebben het ook wel eens gehad, die vrouw ging ook vervelend doen.
    Toen heeft m'n vader gezegd al zet ik 10 auto's voor jullie deur, ik mag parkeren wat ik wil.
    Nu is die vrouw ineens wel aardig.
    Lastig als je niet voldoende parkeerruimte voor de deur hebt. Succes.
     
  9. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zou mijn auto biji hem in de tuin zetten !
    wat een zeikerd zeg als het vrije parkeerplaatsen zijn heeft hij geen recht van spreken !

    L.sybje
     
  10. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou hem daar lekker blijven parkeren.Als het vrije plaatsten zijn vraag ik me af wat die vent wel niet denkt?
    Idd de wijkagent inschakelen en het probleem voorleggen.
    Wat een zeikmensen zijn er op deze wereld zeg.
     
  11. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ik moet zeggen datik die reactie echt overdreven vind.

    Maar kan de frustratie wel een beetje begrijpen, wij hebben in onze straat precies hetzelfde. alleen met mensen die ff snel de stad in willen en hem dan maar bij ons voor de deur zetten omdat ze anders moeten betalen. Wij hebben allemaal een parkeerplek voor de deur en hebben met de buren afgesproken dat ieder zijn eigen auto voor zijn eigen deur parkeert(ivm vernielingen e.d.) maar goed die mensen laten de auto dan rustig de hele nacht staan met gevolg dat onze uitlaat weer een stuk is, grr zwaaar irri. Maar ik vind dat deze man ook normaal kan zeggen waarmee hij zit, en als er geen plek is is geen plek makkelijk zat toch?
     
  12. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij wonen in centrum Utrecht en daar is een erg parkeerprobleem. Maar ja je moet het er mee doen heh. Waar wij wel eens opmerkingen over maken (bij de persoon zelf hoor niet met een briefje) is als iemand zn auto zo aso neerzet (bij einde stoep) dat er net geen auto tussenkan zeg maar. Tja ik vind dat je met zo weinig parkeerplekken daar wel wat van mag zeggen. Ook stond er eens een auto steeds bij ons voor de deur waarvan 's nachts het alarm afging. Onze buurman heeft daar iets van gezegd. Die man woont hierachter en prima al sdaar geen plek is zet je hem hier, maar als je alarm dan constant afgaat is het wel wat irritant. Verzocht om naar zijn alarm te laten kijken.....

    Denk dat jij in een dorp woont of niet?
    Ik vind dat je het goed aanpakt hoor en je buurman niet. Het zet sowieso al gelijk zo'n stempel als je zo agressief naar buiten komt..en nog wel met een heggenschaar. Veel succes ermee en lekker de wijkagent inschakelen...
     
  13. nienke80

    nienke80 Actief lid

    23 mei 2007
    165
    0
    0
    senseemilia lekker he in utrecht parkeren, woon ook in utrecht en het is een RAMP
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ja, ik zou ook vast de wijkagent inschakelen, wat denkt die vent wel niet?
    Bij mijn zus in de straat hadden ze ook van die buren die gingen zeuren dat zij hun busje daar voor de deur hadden geparkeerd en dat zij dat niet mooi vonden staan als uitzicht, jaaah, jammer dan, als je nou nog keus hebt, maar anders, parkeerplek is er voor iedereen.
    Wij woonden eerst in de stad langs een heel drukke weg, ook altijd parkeerproblemen. Mijn man zette zijn motor altijd op de stoep bij een lantaarnpaal, zo was er in ieder geval een extra plaats vrij voor een auto en bovendie was het een heel brede stoep. Kregen we ook zo'n buurman die compleet uit zijn plaat ging, dat die motor daar stond, hij zou wel even langskomen met zijn betonschaar, bla, bla, bla...nou, een motor mag je daar gewoon parkeren hoor. Ook niets van aangetrokken.
     
  15. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Idd wijkagent op de hoogte houden en de briefjes bewaren....
     
  16. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Lekker blijven parkeeren...die man heeft er zelf geen recht op...vrije parkeerplaats is gewoon vrij...sommige mensen eigegen zo'n plek toe....maar da's flauwekul...
    ;)
     

Deel Deze Pagina