Frisdrank leidt tot agressie bij 5-jarigen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door zogelukkig, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    in kruidenthee zit geen cafeine. En kruidenthee hoeft geen vaag thee'tje te zijn van allerlei rare kruides. Rooibos is toch ook best lekker, je hebt bij de AH ook kauwgomballenthee oid haha.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Yuk, welk kind wil nou prik drinken?
    Serieus, beide jongens hebben wel eens een slokje geproefd van mijn glas sinas. Verschrikkelijk want 'het prikte zo op mijn tonnggg'
    Dat is mooi, want je krijgt het ook niet :D
    Belachelijk om dat aan kleintjes te geven.

Hier is drakenvuur thee van de biowinkel favoriet. En de diksap van de Aldi doet het hier altijd goed.
    Verder vooral flesjes water want papa doet dat ook altijd dus dat is stoer :)

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind elke thee walgelijk en heb zelf enkele onderzoeken gedaan naar verschillende theesoorten in het laboratorium en daarbij het gehalte cafeïne vastgesteld. In de meeste theesoorten zit nog meer dan in een bak koffie. Dát en omdat ik de smaak gewoon niet lekker vind, hoeven mijn kinderen dat niet te drinken als ze dat niet willen.

Mijn ouders hebben het ons vroeger verplicht; als je een groot mens wilt worden dan drink je met de volwassenen mee. Oftewel: óf je drinkt thee, of je drinkt koffie. Ik lustte beiden toen echt niet. En voor elke beker die ik leeg dronk, kreeg ik 2 gulden 50. Blegh, verschrikkelijk. Vies vies vies vies!!!

Nu ik later groot ben heb ik voor koffie gekozen - maar ik vind niet dat je kinderen moet dwingen om thee te drinken, enkel omdat het 'zo gezond' schijnt te zijn. Hier heb je een glas ranja, hier is een voetbal, ga lekker buiten spelen en ren de ranja er maar weer af. *geeft kus* Dag schatz, tot zo!

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.420
    113
    Heb mijn man het artikel laten zien en zijn reactie as ja duh zoveel frisdrank geef je een kind ook niet. Hij had geen onderzoek nodig voor de conclusie dat als je je kind 4 koppen espresso gefet hij ook erg agressief en druk werd :D.

Ik vind het een raar onderzoek, het lijkt mij voor zich spreken dat je je kind geen liters cola of iets dergelijks geeft per dag.
    Hier wordt gedronken wat men wil en dat is ranja en soms ene kopje thee en natuurlijk in de morgen wat melk maar wil hij dat echt een ochtend niet (gebeurt niet vaak) krijgt hij gerust ranja bij het ontbijt ;)

5. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Volgens mij heeft het gewoon betrekking op suiker, als je je kind daarvan teveel geeft dan gaan ze stuiteren etc. Volgens mij niks nieuws onder de zon. Slordig dat ze niet benoemen om welke frisdranken en om welke ingredienten het gaat.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mee eens.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

In heel veel thee soorren zit geeneens caffeine. Of beter gezet theine, appelsap t fryitsap e.d. zit veel meer suiker in dan heel veel frisdranken eigenlijk dus als je dan toch gezond wilt leven moet je daarmee matigen.

Mn kids krijgen wel frisdrank, 1/2 kinderglaasjes per week en vaak in het weekend ofzo wij leren onze kinderen liever hoe je met slechter eten om kan leren gaan op een gezonde manier. Daar leer je meer van dan nieta doen of negeren.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heel vreemd dus, zoals ik al eerder zei.

Ik vind het nogal uitmaken of het fris met of zonder suiker was, maar dat is dus niet meegenomen.

Het onderzoek is gehouden in de VS en daar is dietcoke de nr. 1 frisdrank.

Dus de conclusie is dat kinderen agressief worden van >4 glazen fris. Nu vind ik 1 glas fris voor een 5-jarige al teveel, dus ik begrijp dat ze daarvan gaat stuiteren.

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Dus alleen omdatt jou smaak niet ontwikkeld is en jee thee ( alle duizend soorten hahha) niet lust vind je het niets voor je kids, dus eigenlijk doe je dan hetzelfde als jouw ouders (dwingen om iets wel of niet te drinken) ipv openstaan voor nieuwe smaken e.d.

10. zogelukkig

Het gaat ons ook niet om de 'werking', maar omdat het lekker is en geen caffeïne bevat.

Hier favoriet rooibos, Morroco van Lipton en de sprookjesboomlijn van Piramide.

Zoon vindt sinds deze zomer watermunt uit eigen tuin ook heerlijk.

Ik lust geeneens zwarte thee meer!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier sluit ik me bij aan

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Oh en teveel fruit is vast niet goed ivm teveel fruitsuikers en zuren...

Lieve mensen, we gaan allemaal een keer dood. En ik ga liever relaxed dan compleet hysterisch proberende zo gezond mogelijk te eten/drinken en daardoor wekelijks mijn complete voedingspatroon aan te passen.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    In de meeste kruidenthee kan geen cafeïne zitten, want dat zit niet in die kruiden (munt, kamille, etc). Er zijn overigens genoeg mensen die kruidenthee drinken omdat ze het lekker vinden, ik drink bijvoorbeeld bijna geen andere thee...
    Uit nieuwsgierigheid: hebben je kinderen wel eens thee op? Misschien vinden zij het wel erg lekker :D

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dan zou er geen significant verschil kunnen zijn tussen frisdrank en bijvoorbeeld iets als appelsap of siroop. Denk niet dat dat het is. Maar goed, ik weet het ook niet :)

15. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Sorry maar wat bedoeld dat onderzoek dan met frisdrank? Het is toch hopelijk wel algemeen bekend dat kinderen geen cola en energie dranken moeten weg drinken als water. Kinder cola op een feestje vind ik dan nog wel kunnen, fanta en 7up waar geen lading caffeine in zit maarja Amerikanen, laat ik verder maar gewoon m'n mond houden.. Maar je spoort toch niet helemaal als je je kind cola gaat voeren sorry hoor..

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb het artikel even gelezen en het gaat wel echt om een verband tussen frisdrank en probleemgedrag (niet noodzakelijkerwijs agressief). Er is in de resultaten gecorrigeerd voor andere suiker-achtige drankjes (niet frisdrank), voor snoep en voor bepaalde sociale problemen (maar niet voor alle). Ze geven overigens zelf ook aan dat ze niet weten hoe het verband loopt en welke frisdranken nou het probleem zijn.

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Snap het idee frisdrank ivm jonge leeftijd toch al niet. Er is naar 1 dag waarop mijn kinderen een beetje frisdrank krijgen en dat is op hun verjaardag. Ze lusten geen thee maar wel ranja, water, melk, chocomelk en fristy. Dochter is gek op water en zoontje drinkt het liefst heel de dag melk maar mag maar max 2 grote bekers
    Bij de Mac zie ik ook wel is frisdrank bij de happymeal. Er is zoveel meer keuze dan frisdrank bij de toch al zo ongezonde maaltijd.

18. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Bij ons thuis noemen we allerlei drankjes frisdrank. Frisdrank isbij ons niet alleen met prik, maar ook appelsap, fristi enz.

Dus is heel onduidelijk wat ze bedoelen met frisdrank.

19. zogelukkig

Frisdrank is koolzuurhoudende limonade en zeker geen vruchtensap of gesuikerde vruchtenmelk.

20. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. :)

Deel Deze Pagina